Dying Light - wersje na X360 i PS3 anulowane
Firma Techland poinformowała, że gra Dying Light ukaże się wyłącznie na PC, XOne i PS4. Wersje na konsole siódmej generacji (X360 i PS3) zostały porzucone po długiej serii testów, gdy stało się jasne, że starsze platformy sprzętowe nie poradzą sobie z technicznym zaawansowaniem produkcji.
- Producent: Techland
- Wydawca (świat): Warner Bros.
- Gatunek: gra akcji z widokiem FPP i otwartym światem w realiach apokalipsy zombie
- Platformy sprzętowe: PC, XOne, PS4
- Termin premiery (Polska): 30 stycznia 2015
Jeśli nie mogliście doczekać się sposobności, by poskakać po mieście Haran i powalczyć z zombiakami na Xboksie 360 lub PlayStation 3, to czeka Was srogie rozczarowanie – firma Techland ogłosiła, że produkcja gry Dying Light w wersji na konsole siódmej generacji została wstrzymana. Jako przyczynę podano techniczne niedostatki tych platform sprzętowych – nie są one w stanie poradzić sobie z otwartym światem wymagającym generowania do 200 tysięcy obiektów naraz i opartego na fizyce realistycznego oświetlenia w taki sposób, by przemieszczanie się po dostępnym obszarze było dostatecznie płynne, biorąc pod uwagę wymogi opracowanego na potrzeby tego tytułu parkourowego systemu poruszania się (Natural Movement). Twórcy uważają, że wszystkie te elementy są nieodłączną częścią zabawy w Dying Light, dlatego po serii wewnętrznych testów – gdy stało się jasnym, że Xbox 360 i PlayStation 3 nie poradzą sobie z postawionym przed nimi zadaniem – z ciężkim sercem zdecydowano się porzucić te urządzenia.

W oświadczeniu Techland nie poinformował, co z osobami, które złożyły zamówienie przedpremierowe na grę w jednej ze wstrzymanych edycji, ale można oczekiwać, że zostanie im zaoferowany zwrot pieniędzy lub jakaś inna forma rekompensaty. Na koniec przypomnijmy, że Dying Light zadebiutuje w naszych stronach 30 stycznia 2015 roku, trzy dni po globalnej premierze. Po dzisiejszym obwieszczeniu w zabawie w ganianego z żywymi trupami zostali tylko posiadacze pecetów i konsol ósmej generacji (Xbox One, PlayStation 4).
- Testowaliśmy tryb kooperacji w Dying Light – Mirror’s Edge, Evolve, a nawet Alan Wake w jednym
- Oficjalna strona internetowa gry Dying Light

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
krzy221 Junior

Hciałem kupić gre a nagle dupa nie ma na ps3 mam kolekcje dobrych gier wacht dogs , dragon age inkwizycja i inne nie na widzę odrzucania gier na ps3 i na x360 co mam robić sprzedać wszystko i kupić ps4 i nowego infernusa i dying light . NO POJEBAŁO !!!!!!!!! Stworzyli ps4 i nowe gry np infernus , barman który wychodzi w 2015 i dying light . Mogli zrobić dyind light na ps3 i X360 , robiąc inaczej dopasowując do systemów albo im się niechcę albo chajsu nie ma . mam grać na laptopie oni są horo umysłowi trzeba zapelować do twurców gry.😬😈
ReaLynX Generał

[18] Nagle? Toż to wiadomość z przed ponad dwóch miesięcy. I nie najeżdżaj na Techland; anulowali grę na starą generację, bo musiałaby być maksymalnie okrojona. Rzuć okiem na port Cienia Mordoru na X360 i PS3, wtedy zrozumiesz o co chodzi.
@Ale "barman" rządzi, hahah!
A_wildwolf_A Senator
"I nie najeżdżaj na Techland; anulowali grę na starą generację, bo musiałaby być maksymalnie okrojona. Rzuć okiem na port Cienia Mordoru na X360 i PS3"
raczej chodzi, że im się nie chce optymalizować gry pod kątem grafika/wydajność bo co jak co ale konwersje np. dragon age inqusition i shadow of mordor byly robione na odwal
w sumie nie dziwie im się, gdyż grę trzeba by było robić od podstaw bo programowanie na ps3 znacznie trudniejsze niż na pc/ps4/xo bo to zupełnie inne instrukcje dla procesora
ReaLynX Generał

Nie chodzi o grafikę, tylko o rozmach, skalę. Otwarty świat bez loadingów. Pamiętam, że na PGA 2013 zadałem pytanie gościowi z Techlandu, jak ma wyglądać wersja na PS3. Powiedział, że dążą do upchania dokładnie takiego samego gameplay'u jak w wersji next-gen, tyle, że z naturalnie gorszą oprawą. Widocznie nie dało się tego zrobić, po co więc wydawać okrojony produkt?
Y3tik Legionista
Szkoda, szkoda, tutaj jest gra typowo marketingowa, ps3 czy x360 są wstanie udźwignąć tą grę czy inną niby na next-gen, jednak prawda jest taka że przykładowo battlefield 3 wygląda na ps3 czy x360 fajnie, a bf4 wygląda gorzej niż trójka, coś tutaj śmierdzi :D, po prostu sprzedasz konsol next-gen na początku była hmm nieduża lub nie taka jak się spodziewał producent, więc zaczęli niby kroić gry graficznie, tutaj śmiech bo jest to bardziej robione po to by kupić next-gena czy lepszego kompa :D, next-gen będzie w następnej erze :D bo te gry w sumie po za kilkoma małymi szczegółami dużo się od siebie nie różnią graficznie :D, więc silniki gier niby next-gen są tak robione by starsze technologie które teoretycznie powinny dawać radę, nie dawały, stary trik stosowany od dawna, bo co by było jak by konsole nowe by się nie sprzedawały :D kto ma kasę ten rządzi rynkiem, więc firmy produkujące gry podpisały kontrakty z platformami konsol czy kart graficznych, procesorów by nowe chodziło, a stare które wcale nie jest słabe nie chodziło bo nie mają jakieś pierdoły :D, bo taka jest prawda nawet starą grę da się tak przerobić by nie chodziła na najmocniejszym sprzęcie.