Nowy niemiecki RPG akcji wzorowany na klasyce gatunku pokaże ponury świat rodem z celtyckiej mitologii
Drova – Forsaken Kin jawi się jako interesująca gra RPG akcji, utrzymana w mrocznej stylistyce. Twórcy zwracają uwagę na inspiracje kultową serią sprzed lat.

Debiutujące niemieckie studio Just2D podzieliło się niedawno ze światem grywalnym teaserem swojej nadchodzącej, dwuwymiarowej gry RPG Drova – Forsaken Kin.
W materiałach promocyjnych twórcy prezentują mroczne uniwersum, dynamiczną rozgrywkę oraz wielowątkową fabułę. Deweloperzy sugerują także mocną inspirację kultową serią Gothic.
Mroczny, nieoczywisty świat
Akcja Drova rozgrywa się w świecie, w którym społeczeństwo zdołało okiełznać i podporządkować sobie duchy natury. Niestety gniew pozostałych na wolności istot sprowadził na ludzkość rozmaite nieszczęścia.
Podobnie jak w kultowej serii od Piranha Bytes, gracz będzie mógł sprzymierzyć się z jedną z nastawionych przeciwko sobie frakcji. Dwie strony konfliktu różnić mają się od siebie systemem wartości oraz podejściem do otaczającej, mrocznej rzeczywistości, zaś od decyzji gracza zależeć ma kształt i przyszłość odizolowanej społeczności.
Oprawa i rozgrywka
Oprawa Drova – Forsaken Kin stanowi miks grafiki w stylu pixel-art z mroczną, utrzymaną w odcieniach szarości kolorystyką. Całość skropiona jest dodatkowo estetyką zaczerpniętą z mitologii celtyckiej oraz popularnych tropów z gatunku fantasy.
Rozgrywka opierać ma się na dynamicznym systemie walki z bohaterem obserwowanym z perspektywy izometrycznej. Jak przystało na produkcje z gatunku RPG, tytuł studia Just2D zaoferuje system rozwoju bohatera oraz różnorodne elementy wyposażenia, różniące się od siebie statystykami i sposobem działania.
Premiera, platformy, grywalny zwiastun
Twórcy Drova – Forsaken Kin nie podzielili się jeszcze dokładną datą premiery swojej gry, lecz wiadomo, że zadebiutować ma ona w 2024 roku.
Choć aktualnie strona gry dostępna jest jedynie na platformie Steam, tak ostatni trailer produkcji sugeruje, że ta ukaże się również na konsolach Sony, Microsoftu, a także Nintendo Switch.
Zainteresowani projektem mogą już teraz ściągnąć specjalny, grywalny teaser. Ta krótka wersja demonstracyjna przedstawia najważniejsze elementy nadchodzącej produkcji, a także stanowi fabularne wprowadzenie do fabuły.
Więcej:Twórcy Path of Exile zaskoczyli graczy. Nowy teaser zdradza coś więcej niż tylko ułatwienia

Gracze
Steam
OpenCritic
- gry indie / niezależne
- zapowiedź (gry)
- wersje demo / trial
- action RPG
- Deck13 Interactive
- PC
- Switch
- PS5
- XSX
Komentarze czytelników
TheFrediPL Generał
W końcu RPG z taką grafiką co nie jest rouglikiem.
zanonimizowany1387132 Centurion
Wyglada strasznie.
Dylexan Pretorianin
2023 a dalej robią gry z grafiką 20x gorszą od gier robionych ponad 2 dekady temu, nieźle.
Vociferus99 Pretorianin

Grałem, aż ograłem wersję demo, która wystarczyła na trzy i pół godziny. Inspiracje Gothicem są wyraźne, zwłaszcza w kwestii umiejętności, bo te nie dosyć, że podobne do tych w Gothicu to do ich rozwijania również potrzebujemy nauczyciela. W dodatku gra nie jest wcale łatwa, nie prowadzi za rączkę. No i ten klimat!
Ciekawa jest też mechanika toksycznego eteru, która nie pozwala nam przeginać z przedmiotami leczniczymi.
Co najciekawsze - to jest jedna z tych nielicznych gier, gdzie na prawdę można poczuć, że rośnie się w siłę. W demie jest np. bestia, która jest swoistym mini bossem a do jej zabicia potrzebowałem wsparcia lokalnego myśliwego, a jakąś godzinę później miałem już ekwipunek dzięki któremu mogłem wojować z innymi takimi maszkarami jak równy z równym.
A tego co gorsze: cykl dnia i nocy - fajnie, że jest, ale dni i noce są za krótkie i zmieniają się za szybko, do tego fabuła nie jest jakoś porywająca.
Veselar Generał

Interfejs ekwipunku niczym w nieszczęsnym G3 xD
Całkiem ładny pixel art, przynajmniej nie jest to pstrokate fantasy. Trochę kojarzy mi się, z takim ciemniejszym stylem prosto z Kingdom.