Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 5 września 2015, 13:35

autor: Adrian Werner

Doom - nowy filmik prezentuje edytor SnapMap

Studio id Software wypuściło nowy materiał wideo z gry Doom. Filmik koncentruje się na omówieniu edytora SnapMap, który dostępny ma być zarówno na pecetach, jak i konsolach.

Firma Bethesda Softworks i studio id Software opublikowały nowy zwiastun gry Doom, czyli czwartej odsłony klasycznej serii FPS-ów. Filmik koncentruje się na zachwalaniu możliwości SnapMap, czyli edytora poziomów, który według autorów ma być banalnie prosty w użyciu. Za jego pomocą błyskawicznie będziemy w stanie opracować nowe mapy, ale także, jeśli tylko zechcemy, narzędzie to pozwoli nam także na dużą swobodę kształtowania wyglądu i architektury lokacji, jak również oferowanych przez nie wyzwań.

Gracze będą mogli tworzyć mapy zarówno do trybu solo, jak i rozgrywek multiplayer. Zapełnimy je przygotowani przez autorów systemami, ale edytor pozwoli też na dosyć dużą ingerencję w rządzące zabawą zasady. Nic nie będzie stało więc na przeszkodzie aby opracować własne tryby rozgrywki.

Doom - nowy filmik prezentuje edytor SnapMap - ilustracja #1

Priorytetem dla twórców jest zapewnienie łatwego w użyciu interfejsu. Nie mają zresztą w tej kwestii zbytniego wyboru, gdyż SnapMap dostępny będzie także na konsolach i aby edytor miał szanse zdobyć popularność wśród posiadaczy tych platform jego obsługa na padzie nie może sprawiać większych problemów. Warto dodać, że z edytorem zintegrowana zostanie specjalna sieciowa usługa. Pozwoli ona na dzielenie się z resztą graczy naszymi kreacjami, jak również ułatwi wyszukiwanie interesującej zawartości autorstwa innych użytkowników.

Przypomnijmy, że nowy Doom zmierza na pecety oraz konsole Xbox One i PlayStation 4. Premiera zaplanowana została na przyszły rok, ale na razie nie znany dokładniejszej daty.

  1. Doom – oficjalna strona gry
  2. Doom – nadchodzi klasyczna rzeź w nowoczesnej oprawie

SnapMap zapowiada się obiecująco, zwłaszcza dla graczy konsolowych, ale w przypadku wersji pecetowej trudno nie poczuć rozczarowania faktem, że ten edytor będzie jedynym wsparciem dla modów, jakie zaoferują autorzy.

Z tego powodu nie mamy raczej co liczyć na jakiekolwiek totalne konwersje. Niemożliwe będzie nawet opracowanie map toczących się na otwartych przestrzeniach i SnapMap pozwoli wyłącznie na projektowanie niewielkich, zamkniętych lokacji. Prawdopodobnie zabraknie także opcji importowania nowych elementów graficznych.

Szkoda, gdyż poprzednie trzy części mogły się pochwalić wspaniałymi społecznościami moderskimi. Do pierwszego Doom nawet dzisiaj w miarę regularnie wychodzą nowe modyfikacje. Powtórka tego fenomenu najnowszej odsłonie cyklu raczej nie grozi.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej