Daniel Kaplan ze studia Mojang poinformował na swoim twitterowym profilu, że sprzedaż gry Minecraft: Pocket Edition przekroczyła próg miliona kopii. Wynik ten może znacząco poprawić zapowiedziana jeszcze w styczniu seria aktualizacji tytułu.
Aleksander Kaczmarek

„Kieszonkowa” edycja jednej z najsłynniejszych gier niezależnych ostatnich lat wydana została w połowie ubiegłego roku i z miejsca wzbudziła spore zainteresowanie. Tytuł bardzo szybko znalazł się w czołówce najchętniej kupowanych gier z oferty App Store i Android Market. Deweloperzy ze studia Mojang nie kryją też zadowolenia z wyników sprzedaży smartfonowego Minecrafta.
Sukces Minecraft: Pocket Edition wydaje się tym większy, jeśli uwzględnić fakt, że tytuł oferowany jest w standardowej cenie 6,99 dolara, a więc kilkakrotnie przewyższającej koszt zakupu konkurencyjnych produkcji. Trzeba jednak dodać, że spory odsetek z miliona sprzedanych dotąd egzemplarzy to efekt rozmaitych akcji promocyjnych (np. 10 gier z Android Market za 1 dolara). Trudno więc dokładnie oszacować, ile twórcy zdołali zarobić na swoim dziele.
Z drugiej strony, należy wziąć pod uwagę, że wyniki sprzedaży mobilnej wersji Minecrafta mogłyby być jeszcze lepsze, gdyby twórcy zachowali większą wierność z oryginałem. Wielu nabywców rozczarowanych było brakiem narzędzi, zwierząt, przeciwników, a nawet trybu multiplayer, czyli komponentów obecnych w pecetowej wersji. Deweloperzy otwarcie przyznali się zresztą do błędnego założenia, jakoby graczy interesowała wyłącznie możliwość nieograniczonego budowania i już w styczniu zapowiedzieli poważną rewizję zawartości Minecraft: Pocket Edition.
GRYOnline
Gracze
OpenCritic
1