Długi gameplay z Control – nowej gry twórców Alana Wake'a
Zespół Remedy Entertainment przywiózł na targi E3 grę Control, której premiera odbędzie się za nieco ponad dwa miesiące. Trwający osiemnaście minut gameplay z tej produkcji prezentuje dynamiczną walkę, rozmowy oraz eksplorację surrealistycznych lokacji.
Na tegorocznych targach E3 nie mogło zabraknąć ekipy Remedy Entertainment, która przywiozła do Los Angeles Control – swoją nową strzelankę science fiction, wyróżniającą się za sprawą surrealistycznej stylistyki. Dzięki temu możemy spojrzeć na trwający osiemnaście minut gameplay opublikowany przez serwis GameSpot.
Powyższy fragment rozgrywki z Control rozpoczyna się od spokojnej rozmowy Jesse (głównej bohaterki) i woźnego pracującego w Najstarszym Domu (betonowym wieżowcu będącym miejscem akcji gry). Niedługo później sprawy nabierają tempa – protagonistka trafia do coraz dziwniejszych miejsc wypełnionych pułapkami i przeszkodami terenowymi, a także walczy z napotkanymi przeciwnikami.
Starcia prezentują się bardzo dynamicznie, a w ich trakcie będziemy robić użytek z futurystycznego pistoletu bohaterki (wyposażonego w kilka trybów działania) oraz mocy kinetycznych pozwalających Jesse na lewitację czy podnoszenie przedmiotów i miotanie nimi we wrogów przy pomocy telekinezy. Nie w każdej minucie zabawy serce będzie jednak bić mocniej – wygląda na to, że deweloperzy dadzą nam całkiem sporo okazji do ucięcia sobie pogawędki z innymi pracownikami Federalnego Biura Kontroli.
Na osobną wzmiankę zasługuje jeszcze oprawa graficzna Control. Wrażenie robią nie tylko modele postaci oraz ich bogata mimika, lecz także efekty towarzyszące wymianie ognia czy wreszcie interaktywne otoczenie podatne na zniszczenia; warto zwrócić uwagę na fakt, że Jesse może nawet wyrywać tynk ze ścian, by ciskać nim w nieprzyjaciół.

Przypomnijmy, że Control zadebiutuje 27 sierpnia na pecetach, PlayStation 4 oraz Xboksie One. Tytuł nie otrzyma w Polsce lokalizacji, a komputerowi gracze kupią go wyłącznie w Epic Games Store.

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- Remedy Entertainment
- science fiction
- strzelanki TPP (TPS)
- E3 2019
- PC
- PS4
- XONE
Komentarze czytelników
zanonimizowany250573 Generał
Walka tylko wydaje się być efektowna, trochę graficznych fajerwerków i niezły system cząsteczek, ale tak naprawdę to wieje od niej nudą. Rzucasz klamotami, strzelasz, rzucasz klamotami, strzelasz ... powtórz.
Zagadki z cyklu idź do korytarza obok, rozwal wszystko, bo coś blokuje zasilanie. Nie ma nawet zagadek środowiskowych. Jak się dostać na następną platformę ? Po prostu naciśnij guzik podskocz i podleć.
No i główna bohaterka nie dość, że jest kuloodporna, to nie ginie, po prostu respawnuje się metr dalej. RT odbicia i ładne projekty lokacji to nie wszystko.
Matysiak G Legend

Nie licząc oczywiście grafiki lepsze wrażenie robił IMO stareńki Psi-ops: Mindgate Conspiracy.
zanonimizowany714315 Legend
Grafika, grafika, ale te dialogi z myślami głównej bohaterki to genialny pomysł, było coś takiego kiedyś? Jakoś sobie nie przypominam
marcing805 Legend

Wyglada, jak rozbudowana kopia QB z opcją używania elementów otoczenia do walki i nico większymi levelami. Poza tym, bardzo żałośnie wyglada animacja(a właśnie jej brak) otwierania drzwi. Bohaterka sobie idzie i tak o, drzwi się przed nią otwierają, bez żadnej interakcji. Nawet dash( szybki ruch) jest skopiowany z QB. Zreszta czego, ja się spodziewałem? Nic innego, w tak krótkim czasie od wydania ich ostatniej gry nie mogliby zrobić. Remedy do demonów prędkości nie należy i raczej swoje gry robią po 5-6 lat. Skończyła się kasa od MS i rozwijają swoje wcześniejsze pomysły a nie od razu je porzucają. W sumie to nawet dobrze.
zanonimizowany146624 Legend
Kto powiedział, że twórcy Alana Wake'a nie będą robić już singlowych gier ? Wyraźnie pamiętam taki artykuł nawet na Golu.