D.I.C.E. Awards – Journey i The Walking Dead wielkimi zwycięzcami
Znamy zwycięzców szesnastej edycji D.I.C.E. Awards. Podczas oficjalnej gali w Las Vegas najwięcej nagród zdobyły gry Journey oraz The Walking Dead - kolejno 8 i 4.
Michał Marian
Niedawno pisaliśmy o ujawnieniu listy tytułów nominowanych do prestiżowych D.I.C.E. Awards. Znalazły się wśród nich wszystkie największe hity i niespodzianki ubiegłego roku, na czele z takimi grami jak Journey, The Walking Dead, Borderlands 2, Far Cry 3, Diablo III i wiele innych. Podczas wczorajszej oficjalnej gali odbywającej się w Las Vegas poznaliśmy zwycięzców – Journey i The Walking Dead nie zawiodły, zdobywając odpowiednio 8 (na 11 nominacji) i 4 (na 8) nagrody.
Poniżej prezentujemy pełne zestawienie i wyniki (zwycięzcy wyróżnieni pogrubieniem):
Gra roku 2012:
- Borderlands 2 - Gearbox Software
- Far Cry 3 - Ubisoft
- Journey - Thatgamecompany
- The Walking Dead - Telltale Games
- XCOM: Enemy Unknown - Firaxis Games
Wybitne osiągnięcie w projekcie gry:
- Journey - Thatgamecompany
- Dishonored - Arkane Studios
- Far Cry 3 - Ubisoft
- The Unfinished Swan - Giant Sparrow
- The Walking Dead - Telltale games
Wybitna innowacyjność w grach:
- Journey - Thatgamecompany
- Nintendo Land - Nintendo
- Sound Shapes - Queasy Games
- The Unfinished Swan - Giant Sparrow
- The Walking Dead - Telltale Games
Gra akcji 2012 roku:
- Borderlands 2 - Gearbox Software
- Far Cry 3 - Ubisoft
- Halo 4 - 343 Industries
- Hitman: Absolution - I/O Interactive
- Sleeping Dogs - United Front Games
Gra przygodowa 2012 roku:
- Assassins' Creed III - Ubisoft
- Darksiders II - Vigil Games
- Dishonored - Arkane Studios
- New Super Mario Bros. Wii U - Nintendo
- The Walking Dead - Telltale Games
Gra mobilna 2012 roku:
- Fairway Solitaire - Big Fish
- Hero Academy - Robot Entertainment
- Horn - Phosphor Game Studios
- Rayman Jungle Run - Pastagames, Ubisoft Montpellier
Gra z dystrybucji cyfrowej 2012 roku:
- Fez - Polytron Corporation
- Journey - Thatgamecompany
- Mark of the Ninja - Klei Entertainment
- The Unfinished Swan - Giant Sparrow
- The Walking Dead - Telltale Games
Gra na urządzenia przenośne 2012 roku:
- Gravity Rush - Japan Studio
- Paper Mario Sticker Star - Intelligent Systems
- Resident Evil: Revelations - Capcom
- Sound Shapes - Queasy Games
- Uncharted: Golden Abyss - Sony Bend Studio
Gra przeglądarkowa 2012 roku:
- Bingo Bash - BitRhymes Inc.
- Burrito Bison Revenge - Juicy Beast Studio
- CityVille 2 - Zynga
- SimCity Social - Maxis, Playfish
- Song Pop - FreshPlanet Inc.
Gra „casualowa” 2012 roku:
- Fairway Solitaire - Big Fish
- Journey - Thatgamecompany
- Puzzle Craft - Ars Thanea
- Rayman Jungle Run - Pastagames, Ubisoft Montpellier
- Sound Shapes - Queasy Games
Gra familijna 2012 roku:
- Dance Central 3 - Harmonix Music Systems
- Just Dance 4 - Ubisoft Paris, Ubisoft Reflections, Ubisoft Bucharest, Ubisoft Milan
- Lego Batman 2: DC Super Heroes - TT Games
- Nintendo Land - Nintendo
- Skylanders Giants - Toys for Bob
Gra walki 2012 roku:
- Persona 4 Arena - Arc System Works
- PlayStation All-Stars Battle Royale - Superbot Entertainment
- Soulcalibur V - Project Soul
- Street Fighter X Tekken - Capcom
- Tekken Tag Tournament 2 - Namco Bandai Games
Gra wyścigowa 2012 roku:
- Forza Horizon - Playground Games
- LittleBigPlanet Karting - United Front Games
- Motorstorm RC - Evolution Studios
- Need for Speed Most Wanted - Criterion Games
- Trials: Evolution - Redlynx Ltd.
Gra RPG/MMO 2012 roku:
- Diablo III - Blizzard Entertainment
- Dust: An Elysian Tale - Humble Hearts
- Guild Wars II - ArenaNet
- Mass Effect 3 - BioWare
- Torchlight II - Runic Games
Gra sportowa 2012 roku:
- FIFA 13 - EA Canada
- MLB The Show 2012 - San Diego Studios
- NBA 2K13 - Visual Concepts
Gra strategiczna/symulator 2012 roku:
- FTL: Faster Than Light - Subset Games
- Minecraft: Xbox 360 Edition - Mojang/4J Studios
- Orcs Must Die 2 - Robot Entertainment
- Total War: Shogun 2 - Fall of the Samurai - The Creative Assembly
- XCOM: Enemy Unknown - Firaxis Games
Wybitne osiągnięcie w animacji:
- Assassin's Creed III - Ubisoft
- Far Cry 3 - Ubisoft
- Hitman: Absolution - I/O Interactive
- Mark of the Ninja - Klei Entertainment
- Uncharted: Golden Abyss - Sony Bend Studio
Wybitne osiągnięcie w kierunku artystycznym:
- Borderlands 2 - Gearbox Software
- Dishonored - Arkane Studios
- Far Cry 3 - Ubisoft
- Halo 4 - 343 Industries
- Journey - Thatgamecompany
Wybitne przedstawienie postaci:
- Borderlands 2: Tiny Tina - Gearbox Software
- Far Cry 3: Vaas Montenegro - Ubisoft
- Halo 4: Cortana - 343 Industries
- Mass Effect 3: Female Commander Shepard - BioWare
- The Walking Dead: Lee Everett - Telltale Games
Wybitne osiągnięcie - Connectivity:
- Call of Duty: Black Ops II - Treyarch
- Halo 4 - 343 Industries
- Nike+ Kinect Training - Sumo Digital Ltd.
Wybitne osiągnięcie w mechanice rozgrywki:
- Dishonored - Arkane Studios
- Gravity Rush - Japan Studio
- Journey - Thatgamecompany
- The Walking Dead - Telltale Games
- XCOM: Enemy Unknown - Firaxis Games
Wybitne osiągnięcie w sieciowej rozgrywce:
- Borderlands 2 - Gearbox Software
- Call of Duty: Black Ops II - Treyarch
- Diablo III - Blizzard Entertainment
- Halo 4 - 343 Industries
- Journey - Thatgamecompany
Wybitne osiągnięcie w oryginalnej kompozycji muzycznej:
- Diablo III - Blizzard Entertainment
- Far Cry 3 - Ubisoft
- Journey - Thatgamecompany
- Mass Effect 3 - BioWare
- World of Warcraft: Mists of Pandaria - Blizzard Entertainment
Wybitne osiągnięcie w projekcie dźwięku:
- Assassin's Creed III - Ubisoft
- Diablo III - Blizzard Entertainment
- Journey - Thatgamecompany
- Medal of Honor: Warfighter - Danger Close Games
- Syndicate - Starbreeze Studios
Wybitne osiągnięcie w fabule:
- Dishonored - Arkane Studios
- Journey - Thatgamecompany
- Sleeping Dogs - United Front Games
- Spec Ops: The Line - Yager Development GmbH
- The Walking Dead - Telltale Games
Wybitne osiągnięcie - Visual Engineering:
- Call of Duty: Black Ops II - Treyarch
- Halo 4 - 343 Industries
- Hitman: Absolution - I/O Interactive
- Need for Speed Most Wanted - Criterion Games
- Total War: Shogun 2 - Fall of the Samurai - The Creative Assembly
Komentarze czytelników
zanonimizowany575374 Generał
Asmodeusz - nie wazne jak można cos bronić, dlaczego Journey nie powinno dostać kilku nagród:
- Gra roku 2012
Jak coś co nie śpiesząc się, a mimo to można przejść to w 50 minut może zdobyć taki tytuł O_O
Toż to absurd, to ja w takim razie do gry roku chce nominować grę którą można przejść w 3 minuty o takim wilku, bo te 3 minuty były świetne.
Pod względem długości jak i różnorodności, to ta gra przegrywa z prawie każdą, bo jest całkiem monotonna, bo mimo tego, że trwało mi przejście tego 50 minut, w pewnym momencie nawet nudę odczułem O_O
I proszę mi tutaj nie wyskakiwać z tekstami, że nie zrozumiałem geniuszu tej produkcji, bo ja tutaj po prostu geniuszu nie widzę, tak jak we Flower i innych gier tego typu.
Czekałem na tą grę, a strasznie się na niej zawiodłem, tylko z oprawy jestem strasznie zadowolony.
- Wybitne osiągnięcie w projekcie gry
Także nie wiem, co jest wybitnego w projekcie tej gry, ot platformówka 3D, której jak tytuł mówi podróżujemy, raz, może milion razy, ale co w tym wybitnego. Praktycznie każda gra jest podróżą lepszą lub gorszą, ale tam wybitności się nie widzi.
- Wybitna innowacyjność w grach
Cóż mamy tutaj innowacyjnego?
Gameplay? Niezbyt, bo wszystko co tutaj mamy już było.
Oprawa? Całkiem artystyczna, ale co się na to składa, np. piach, nie jest innowacyjny, Uncharted miał lepszy nawet zanim tą grę wydano, wiec brak jej innowacyjności w tym aspekcie.
Zbieranie nowych mocy? Każdy lepszy/gorszy platformer i slasher to już mają. Nawet FPSy to mają.
Sunięcie po piachu? Dokładnie takie coś było w Tribes więc znów brak innowacyjności.
Cut scenki? Strasznie przypominają te z produkcji Team ICO plus obrazkowe jak wyciągnięte z Zeldy.
- Gra „casualowa” 2012 roku
Zgadzam się, gra nie jest w ogóle rozbudowana.
- Wybitne osiągnięcie w kierunku artystycznym
Zgadzam się w 100%. Jedyna gra która mogła zdobyć taką nagrodę.
- Wybitne osiągnięcie w oryginalnej kompozycji muzycznej i Wybitne osiągnięcie w projekcie dźwięku:
Tu także się zgadam.
Dla mnie to niezrozumiałe, że ta gra może w ogóle być nominowana do gry roku.
Chciałem polubić tą grę, ale po prostu nie umiałem.
Teraz patrząc na liste, to ogólnie niektóre nominacje są dla mnie niezrozumiałe. Nie jestem jakimś autorytetem, wiec jest to oczywiste, że wielu się ze mną nie zgodzi, ale dlaczego:
- do gry roku wrzucili X-Coma i FarCry3
- co w innowacyjności robi Walking Dead
- co w przygodowych robią gry Assasin (slasherowy platformowiec), Dishonored (skradanko napieprzanka) i Mario (platformówka)
- co w wyścigowych robi Most Wanted i LittleBigPlanet Karting?
- dlaczego MMO i RPG są ze sobą połączone?
- od kiedy zestawia sie gry przenośne z stacjonarnymi jak w kategorii o animacji w grze?
Reszty mi się nie chce już punktować.
zanonimizowany805622 Legend
Dokad zmierzaja gry ? Journey na dwie godziny ? TWD przypominajacy bardziej interaktywny komiks niz gre ?
- Wybitne osiągnięcie w oryginalnej kompozycji muzycznej i Wybitne osiągnięcie w projekcie dźwięku: <--- Mass Effect 3 mial lepszy soundtrack, zdecydowanie najlepszy w tym roku.
zanonimizowany575374 Generał
Sethlan - nie jestem miłośnikiem epickich utworów. Instrumentalne z kobiecym wokalem jak np. Ending z Journey mnie bardziej się podoba, niż muzyka z ME :P
Taki już mój gust.
W sumie lubię słuchać symfonicznej muzyki, orkiestry, fortepiany itp. oraz metalu, ale muzyki typu Two Steps From Hell nie potrafię. Irytuje nie taka muzyka.
SlyCooper Generał

I znowu nigdzie nie ma Maxa. Chociaż jestem fanem ME, to szkoda że Max nigdzie nie jest nominowany.
JaspeR90k Generał

Azerath--> Debila to możesz co najwyżej poszukać w swojej rodzinie na pewno go tam znajdziesz ja tylko wyrażam swoją opinię, jeżeli Ci się nie podoba to przynajmniej okazuj to w kulturalny sposób bo nie mam zamiaru zniżać się do twojego poziomu.
Asmodeusz--> Jeżeli dalej chcesz nosić klapki na oczach to proszę bardzo rób to dalej i wmawiaj sobie że te gnioty cokolwiek znaczą i mogą nosić miano gry roku ale mi tych bajek nie sprzedasz, bo wiem co dobre i przy tym zostanę.
Mephistopheles--> To nie jest prowokacja tylko obiektywna ocena sytuacji z mojego punktu widzenia jeżeli nie jesteś w stanie tego pojąć to na przyszłość radzę najpierw zastanowić się dwa razy a potem przejść do pisania posta a nie na odwrót.