Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 czerwca 2012, 10:56

autor: Aver

Diablo III: tysiące zbanowanych kont i koniec błędu 37

Firma Blizzard poinformowała, że na kilka godzin przed uruchomieniem walutowego domu aukcyjnego w USA na całym świecie zostało zbanowanych tysiące kont. Udostępniona dziś łatka 1.0.2c wyeliminowała błąd 37 i wprowadziła limit dla tworzonych w krótkim czasie gier.

Firma Blizzard poinformowała, że „kilka tysięcy kont” w grze Diablo III zostało zbanowanych lub zawieszonych w związku z łamaniem warunków korzystania z usługi Battle.net oraz stosowaniem niedozwolonych w grze środków (botów, hacków i innych).

Diablo III: tysiące zbanowanych kont i koniec błędu 37 - ilustracja #1

Wiadomość opublikowano na kilka godzin przed inauguracją walutowego domu aukcyjnego w Stanach Zjednoczonych i pozostałych krajach będących częścią regionu gry „Ameryki”. Informacja została entuzjastycznie przyjęta przez społeczność graczy. Jednocześnie warto dodać, że start walutowego domu aukcyjnego w Europie i regionie gry „Azja” został opóźniony do 15 czerwca.

Kroki poczynione przez firmę Blizzard nie ograniczają się jedynie do zawieszenia lub zbanowania wybranych kont. Aby utrudnić dalsze wykorzystywanie botów, amerykańska firma zdecydowała o wprowadzeniu limitu na liczbę zakładanych gier w krótkim czasie, co według przedstawiciela Blizzarda powinno wyeliminować nienormalne przypadki częstych logowań i zmieniania postaci.

Wszystkie te zmiany mają pośrednio na celu zapobieżenie efektowi hyperinflacji w domu aukcyjnym w Diablo III. Na oficjalnych forach wielu graczy zwracało uwagę, że w niecały miesiąc po premierze ceny przedmiotów osiągnęły zawrotne ceny, będące daleko poza zasięgiem osób nie mających czasu na grę wyłącznie w celu gromadzenia złota. Do tego chóru dołączył niedawno nawet… jeden z „farmerów”, wykorzystujący boty i niespójności na serwerach Battle.net do uzyskiwania nawet 60 milionów sztuk złota na godzinę.

W krażącym w serwisie Youtube anonimowym wywiadzie z założycielem sklepu internetowego MarkeeDragon wezwał on firmę Blizzard do dostosowania cen przedmiotów do całkowitej ilości złota obecnego w grze, wskazując na ryzyko nadmiernego ich wzrostu, a w ostateczności całkowitego załamania działania domu aukcyjnego.

Warto dodać, że ten sam „farmer” zaznaczył, iż w jego opinii złamanie haseł, a w przypadku osób korzystających z autentykatorów firmy Blizzard także chroniących konta kodów numerycznych, jest nadzwyczaj trudne i tego typu przypadki nie są związane z zaniedbaniami ze strony Blizzarda. Przypomnijmy, że kilka dni temu amerykańska firma poinformowała, iż korzystanie z walutowego domu aukcyjnego będzie możliwe jedynie po zaopatrzeniu się w właśnie w to urządzenie, generujące losowe kody dostępu.

Zgodnie z opublikowaną kilka dni temu notą, akcja zawieszenia kilku tysięcy kont jest dopiero pierwszym rozdziałem w walce firmy Blizzard z oszustami w grze Diablo III.

Łatka 1.0.2c – koniec błędu 37

Dziś rano została także wprowadzona do gry łatka 1.0.2c. Największą zaimplementowaną przez nią nowością jest opóźnienie momentu uwierzytelniania gry. Komunikat o tym procesie pojawi się dopiero w chwili, gdy „będzie można przetworzyć próbę logowania”. Oznacza to, że „gracze nie powinni spotykać już więcej błędu 37 podczas logowania”. Przypomnijmy, że był on zmorą Diablo III, zwłaszcza w ciągu pierwszych kilku dni po premierze, i stał się zródłem inspiracji dla wielu memów i demotywatorów krążących w sieci.