Diablo III napędza sprzedaż Torchlight II. Gra Blizzarda kiedyś miała być MMO
Torchlight II zyskał na premierze Diablo III – twierdzą twórcy gry ze studia Runic Games. Ich zdaniem zaważyły o tym różnice między obiema produkcjami. Szef dewelopera ujawnił też, że za jego kadencji w firmie Blizzard Diablo III miało być grą MMO.
Szymon Liebert

Premiera Diablo III pomogła w zwiększeniu sprzedaży Torchlight II – twierdzi Max Shaefer, szef studia Runic Games i były pracownik firmy Blizzard. Przedsprzedaż produkcji na Steamie wzrosła o 40% w dniu wypuszczenia trzeciej odsłony Diablo i utrzymuje się na tym poziomie. Dlaczego tak się stało? Zdaniem dewelopera chodzi o to, że udało się znaleźć różnice między obiema grami, które mogły przesądzić o wyborze wielu graczy.
W rozmowie z I.Eat.Games Shaefer powiedział, że cieszy się z decyzji firmy Blizzard o postawieniu w Diablo III na takie rozwiązania jak konieczność bycia online cały czas i dom aukcyjny. Runic Games zadecydowało już wcześniej, że przyjmie przeciwny kierunek i zrezygnuje z podobnych pomysłów. Poza tym, premiera Diablo III zainteresowała mnóstwo osób gatunkiem reprezentowanym przez oba tytuły. Część z nich wybrała Torchlight II.

Współzałożyciel Runic Games i twórca Torchlight ujawnił też ciekawą informację na temat pierwotnego charakteru Diablo III. „Kiedy pracowałem w Blizzardzie milion lat temu zajmowaliśmy się Diablo III i gra miała być MMO” – wyjaśnił Shaefer. „Mieliśmy zrobić World of Warcraft w wersji Diablo”. Jak widać, firma zmieniła zdanie i wróciła do klasycznego połączenia rozgrywki solowej z kooperacją oraz współzawodnictwem.
Torchlight II zostanie wydany jeszcze tego lata na pecetach. Twórcy rozważali przeniesienie produkcji na konsole, ale na razie nie mówią o tej wersji.

GRYOnline
Gracze
- Runic Games
- Blizzard
- Torchlight (marka)
- wyniki sprzedaży (gry)
- PC
Komentarze czytelników
aope Legend

boze trzeba sie "zarejestrowac". "zakladac konta" ... co wy zrobicie za 15 lat ?
Będziemy się zastanawiać, jakie było hasło i jaki login ;)
zanonimizowany821978 Generał
@incognito ja nie zdziwilbym sie gdyby za 15 lat polaczenie z jakas gra MMO nie wymagaloby konta na facebooku, albo innych spolecznosciowych stron itd... generalnie radzilbym sie przyzwyczaic do tego :P Ja ani sie z tego nie ciesze, ale tez nie placze... swiat idzie w tym kierunku i coraz wiecej codziennych spraw (nie tylko przyjemnosci) bedzie od Ciebie wymagac "podlaczenia" :)
zanonimizowany802767 Centurion
@Ogarniacz
Na "fejsie" mnie nie ma i nigdy nie będzie. Jeśli tego wymagać będą gry, to nie będę w nie grał. A grać zawsze będzie w co, bo nie należę do tych, którzy gonią jedynie za nowością i super-hiper grafiką.
.:Jj:. Legend

Co za idiotyzm że box T2 nie będzie Steamowy :(
GRRR!
przemas478 Senator

Może kiedyś zagram w Torchlight II, jak na razie po zbyt wielu godzinach w Diablo mam dość gatunku H&S ;p