Diablo III napędza sprzedaż Torchlight II. Gra Blizzarda kiedyś miała być MMO

Torchlight II zyskał na premierze Diablo III – twierdzą twórcy gry ze studia Runic Games. Ich zdaniem zaważyły o tym różnice między obiema produkcjami. Szef dewelopera ujawnił też, że za jego kadencji w firmie Blizzard Diablo III miało być grą MMO.

Szymon Liebert

Diablo III napędza sprzedaż Torchlight II. Gra Blizzarda kiedyś miała być MMO - ilustracja #1

Premiera Diablo III pomogła w zwiększeniu sprzedaży Torchlight II – twierdzi Max Shaefer, szef studia Runic Games i były pracownik firmy Blizzard. Przedsprzedaż produkcji na Steamie wzrosła o 40% w dniu wypuszczenia trzeciej odsłony Diablo i utrzymuje się na tym poziomie. Dlaczego tak się stało? Zdaniem dewelopera chodzi o to, że udało się znaleźć różnice między obiema grami, które mogły przesądzić o wyborze wielu graczy.

W rozmowie z I.Eat.Games Shaefer powiedział, że cieszy się z decyzji firmy Blizzard o postawieniu w Diablo III na takie rozwiązania jak konieczność bycia online cały czas i dom aukcyjny. Runic Games zadecydowało już wcześniej, że przyjmie przeciwny kierunek i zrezygnuje z podobnych pomysłów. Poza tym, premiera Diablo III zainteresowała mnóstwo osób gatunkiem reprezentowanym przez oba tytuły. Część z nich wybrała Torchlight II.

Diablo III napędza sprzedaż Torchlight II. Gra Blizzarda kiedyś miała być MMO - ilustracja #2

Współzałożyciel Runic Games i twórca Torchlight ujawnił też ciekawą informację na temat pierwotnego charakteru Diablo III. „Kiedy pracowałem w Blizzardzie milion lat temu zajmowaliśmy się Diablo III i gra miała być MMO” – wyjaśnił Shaefer. „Mieliśmy zrobić World of Warcraft w wersji Diablo”. Jak widać, firma zmieniła zdanie i wróciła do klasycznego połączenia rozgrywki solowej z kooperacją oraz współzawodnictwem.

Torchlight II zostanie wydany jeszcze tego lata na pecetach. Twórcy rozważali przeniesienie produkcji na konsole, ale na razie nie mówią o tej wersji.

  1. Oficjalna strona Torchlight II
Diablo III

Diablo III

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 15 maja 2012

Informacje o Grze
8.3

GRYOnline

7.8

Gracze

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2012-06-19
14:01

aope Legend

aope
😜

boze trzeba sie "zarejestrowac". "zakladac konta" ... co wy zrobicie za 15 lat ?

Będziemy się zastanawiać, jakie było hasło i jaki login ;)

Komentarz: aope
2012-06-19
14:06

zanonimizowany821978 Generał

@incognito ja nie zdziwilbym sie gdyby za 15 lat polaczenie z jakas gra MMO nie wymagaloby konta na facebooku, albo innych spolecznosciowych stron itd... generalnie radzilbym sie przyzwyczaic do tego :P Ja ani sie z tego nie ciesze, ale tez nie placze... swiat idzie w tym kierunku i coraz wiecej codziennych spraw (nie tylko przyjemnosci) bedzie od Ciebie wymagac "podlaczenia" :)

Komentarz: zanonimizowany821978
2012-06-19
16:19

zanonimizowany802767 Centurion

@Ogarniacz
Na "fejsie" mnie nie ma i nigdy nie będzie. Jeśli tego wymagać będą gry, to nie będę w nie grał. A grać zawsze będzie w co, bo nie należę do tych, którzy gonią jedynie za nowością i super-hiper grafiką.

Komentarz: zanonimizowany802767
2012-06-19
16:20

.:Jj:. Legend

.:Jj:.
👎

Co za idiotyzm że box T2 nie będzie Steamowy :(

GRRR!

Komentarz: .:Jj:.
2012-06-25
13:00

przemas478 Senator

przemas478

Może kiedyś zagram w Torchlight II, jak na razie po zbyt wielu godzinach w Diablo mam dość gatunku H&S ;p

Komentarz: przemas478

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl