Druga otwarta beta Diablo 4 została ogólnie przyjęta bardzo ciepło. Gracze narzekają jednak mocno na klaustrofobiczne ustawienia kamery.
W piątek wystartowała kolejna otwarta beta Diablo 4. Reakcje graczy są ogólnie bardzo entuzjastyczne, ale znajduje się kilka elementów, które spotykają się z krytyką części fanów. Jednym z nich jest kamera.
Brak opcji oddalenia kamery jest bardzo zły. Cały czas mam wrażenie, że gram w małym pokoju. Jest to tym bardziej odczuwalne, że kamera oddala się czasem na potrzeby konkretnego wydarzenia. Gra wygląda wtedy o wiele lepiej, więc dlaczego nie możemy grać na tych ustawieniach cały czas?
Obecnie kamera jest tak blisko mojej postaci, że nie jestem w stanie zmieścić na ekranie całego bossa podczas próby walki z nim. Nawet zwykli wrogowie są olbrzymi. Wszystko jest po prostu za blisko. Grając w D4, mam wrażenie, że to taki izometryczny Assassin's Creed. Nie ma tu klimatu Diablo czy ogólnie klimatu hack ‘n’ slasha.
Nie mam pojęcia, co się dzieje, ale mój maksymalny poziom oddalenia jest zdecydowanie za blisko! Mam nadzieję, że to błąd. D4 nie powinno mieć wyglądu gry mobilnej. Po prostu pozwólcie mi kontrolować zoom w szerszym zakresie. Wiem, że chcecie pokazać ładną grafikę, ale to jest gra do grania i chcę widzieć, gdzie są moi wrogowie.
Jedna rzecz, która jest faktycznie kiepska w tej grze, to kamera. Idziesz do miasta, a ona przybliża się jeszcze bardziej niż poza nim. Czuję się, jakby była ustawiona z myślą o graczu konsolowym, który siedzi na kanapie daleko od swojego telewizora.
Trudno ocenić, czy Blizzard zmieni coś w kamerze przed premierą. Gracze narzekają również na osłabienie nekromanty i w tej kwestii deweloperzy obiecali poprawki. Pozostaje mieć nadzieję, że przychylą się też do próśb fanów o opcję większego oddalenia kamery.
Przypomnijmy, że Diablo 4 ukaże się 6 czerwca 2023 roku równocześnie na PC oraz konsolach PlayStation 4, Xbox One, PlayStation 5 i Xbox Series X/S. Otwarta beta zakończy się już dziś o godz. 21:00 polskiego czasu.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
17

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.