Deweloperzy twierdzą, że tworzenie gier na PS5 jest prostsze niż kiedykolwiek
Deweloperzy twierdzą, że tworzenie gier na PlayStation 5 jest bardzo proste i przyjemne. Takie informacje podał w wywiadzie z Dengeki PlayStation Shuhei Yoshida, prezes Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios.
Konrad Serafiński

Tworzenie gier wideo nie należy do łatwych zadań. Przed programistami stawia się niekiedy niemal niemożliwe do osiągnięcia cele. Dlatego praca ze sprzętem, który sprawia możliwie najmniej problemów, jest dla nich sporym ułatwieniem. A takie podobno jest PlayStation 5. Shuhei Yoshida, prezes Worldwide Studios (Sony Interactive Entertainment), wypowiedział się na ten temat w ostatnim numerze magazynu Dengeki PlayStation, przytoczonym przez serwis DualShockers. Stwierdził na łamach pisma, że wielu programistów przyznało, że nigdy nie pracowało z konsolą, na którą tak łatwo tworzyłoby się gry.
Jeśli słowa Yoshidy nie są wyłącznie zabiegiem marketingowym, to Sony wykonało kawał dobrej roboty. O ile PlayStation 4 nie sprawiało wielu problemów twórcom, to wystarczy przypomnieć sobie PlayStation 3 (szczególnie w okresie popremierowym). Shuhei Yoshida przyznał, że deweloperzy nie mogą skupić się na tworzeniu jak najlepszych gier, kiedy zamiast tego są zmuszeni do pokonywania trudności ze sprzętem. W związku z tym Sony robi wszystko, by „pisanie” gier na PS5 było jak najprostsze.
Kilka słów o papierze (ciekawostka)
Dengeki PlayStation to miesięcznik wydawany przez Dengeki (które tak naprawdę jest imprintem ASCII Media Works). Magazyn skupia się wyłącznie na produkcjach dedykowanych PlayStation (jak nietrudno się domyślić po nazwie). Pierwszy numer został wydany w grudniu 1994 roku. Nie jest to jedyne pismo wydawcy poświęcone grom. Jest jeszcze Dengeki Nintendo i chyba nie trzeba tłumaczyć, czego dotyczy.
Oczywiście nie trzeba być Watsonem, żeby wydedukować, że największe studia na świecie już teraz pracują nad produkcjami na PlayStation 5. Podczas The Game Awards 2019 zapowiedziano nawet jeden z tytułów startowych konsoli, czyli Godfall - nietypowy looter shooter, skupiony na walce wręcz. Przypominamy, że zdjęcia i rendery devkitu PS5 krążą po sieci od dłuższego czasu. Niedawno serwis LetsGoDigital zaprezentował możliwy wygląd kontrolerów (na podstawie patentów Sony). Na pierwszy pokaz PS5 poczekamy pewnie do E3 2020 w Los Angeles. Miejmy nadzieję, że Sony przy okazji powie więcej na temat tytułów startowych, bo musimy pamiętać, że to właśnie one w dużej mierze przyciągają konsumentów.
- Oficjalna strona internetowa PlayStation
- Tak wygląda pad do PS5
- Czym będzie PS5? Data premiery, cena, specyfikacja, tytuły startowe
- deweloperzy
- Shuhei Yoshida
- dziewiąta generacja
- Sony Interactive Entertainment
- PS5 / PlayStation 5
- PlayStation
- PS4
- PS5
Komentarze czytelników
Bajuxx12 Legionista

Oby ,,teoretycznie'' przyjemna produkcja gier na PS5, przyczyniła się do wysokiej jakości tytułów, które na tym nextgenie się pojawią.
Kriszo Generał
A w środku bebechy z peceta. Konsole idą w jedynie słusznym kierunku.
arachno Centurion
Od strony technicznej, może i łatwiej programować na docelową platformę, gdzie żaden zewnętrzny software nie będzie ingerował w stabilność gry. Ale od strony gameplayu konsole wyrządzają dużą krzywdę graczom. Mówię o ograniczeniach padach, gdzie sterowanie obowiązkowo trzeba dostosować do wajchy pada, przez co na wsadach sterowanie nie oddaje całkowitej kontroli nad postacią. Już nie mówię o ograniczeniach w umiejętnościach, gdzie do padów nie można przepisać 10 umiejętności, czy wyboru pełnych linii dialogowych (bo na ekranach telewizorów mają często za małą czcionkę) i w zamian robi się 'koła wyboru'.
BartekTenMagik Senator

Czyli będzie więcej gier tym samym. Mniejsze firmy będą mogły się przyłączyć z większa łatwością :)