Pracował nad Far Cry i stawia odważną tezę. Twierdzi, że swoboda w Dying Light: The Beast jest większa niż w grach Ubisoftu

Reżyser Dying Light: The Beast uważa, że swoboda w polskiej grze jest lepsza niż w serii Far Cry. Pozwala ona podejść do walki na wiele różnych sposobów.

Marcin Bukowski

Pracował nad Far Cry i stawia odważną tezę. Twierdzi, że swoboda w Dying Light: The Beast jest większa niż w grach Ubisoftu, źródło grafiki: Techland.
Pracował nad Far Cry i stawia odważną tezę. Twierdzi, że swoboda w Dying Light: The Beast jest większa niż w grach Ubisoftu Źródło: Techland.

Dying Light: The Beast oferuje graczom wiele narzędzi, które pozwalają podejmować starcia na różne sposoby. Reżyser gry, Nathan Lemaire, uważa, że gwarantowana w ten sposób swoboda jest nawet lepsza niż w serii Far Cry, nad którą sam wcześniej pracował.

Swoboda w DL: The Beast

Lemaire rozmawiał niedawno z serwisem GamesRadar+, gdzie za pomocą kilku przykładów starał się zobrazować swobodę zapewnianą przez Dying Light: The Beast. Opisał, jak gra pozwala podejść do niebezpiecznych sytuacji w sposób, który nam najbardziej odpowiada.

Od samego początku zamku, od ogrodu, w momencie gdy otwierasz drzwi, możesz rozegrać całość [skradając się – dop. red.] zamiast wprost. Ta sytuacja została zaprojektowana tak, że jeśli złamiesz zasadę skradania, pojawią się posiłki i tak dalej. Dotyczyło to tylko określonych działań, takich jak posterunki lub obozy bandytów, i jest to bardzo ważne w kontekście głównego zadania, ponieważ tworzy to podstawę do ekspresji gracza.

Również w nocnych sekcjach, gdzie przeciwnicy są znacznie groźniejsi i lepiej jest działać w ukryciu, istnieją alternatywne metody radzenia sobie z zagrożeniem. Lemaire podał za przykład wyłączenie generatora, do którego podpięte są lampy UV, rzucenie przynęty, odczekanie, a na końcu po prostu zebranie łupów.

To właśnie mam na myśli mówiąc o podejściu 360, ale uważam też, że jest to coś, czego potrzebuje ta seria, ponieważ poprawia to wrażenia z gry i sprawia, że można w nią grać wielokrotnie.

Zanim Lemaire trafił do Techlandu spędził kilka lat w Ubisofcie, gdzie pracował nad serią Far Cry. W rozmowie powiedział, że był „mentorowany” w zakresie tego typu otwartego podejścia do walki. Jego zdaniem do Dying Light pasuje ono jeszcze lepiej.

Ale to bardzo dobrze pasuje do Dying Light – może nawet lepiej, jeśli mogę tak powiedzieć – i właśnie dlatego jest to coś, co byłoby interesujące do rozwinięcia, zwłaszcza biorąc pod uwagę ilość dostępnych narzędzi.

Dying Light: The Beast dostępne jest na PC oraz konsolach PS4, PS5, XOne i XSX/S. Niedawno gra otrzymała aktualizację, która poprawiła jedną z jej najbardziej denerwujących wad.

  1. Recenzja Dying Light: The Beast. Najlepsza mapa w historii serii i misje, które naprawdę angażują
  2. Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
Dying Light: The Beast

Dying Light: The Beast

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 18 września 2025

Informacje o Grze
8.1

GRYOnline

6.9

Gracze

8.7

Steam

8.1

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

1

Marcin Bukowski

Autor: Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

Pszczelarz 2 był wart dla Amazona 50 mln dolarów: jeden z najpopularniejszych thrillerów akcji z Jasonem Stathamem doczeka się kontynuacji, a teraz do obsady dołączyła gwiazda Marvela

Następny
Pszczelarz 2 był wart dla Amazona 50 mln dolarów: jeden z najpopularniejszych thrillerów akcji z Jasonem Stathamem doczeka się kontynuacji, a teraz do obsady dołączyła gwiazda Marvela

Windows 7 zaliczył niespodziewany powrót. System nie był tak popularny od 2 lat

Poprzedni
Windows 7 zaliczył niespodziewany powrót. System nie był tak popularny od 2 lat

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl