Studio Bohemia Interactive pochwaliło się, że DayZ, czyli sieciowy survival z zombie w roli przeciwników, rozeszło się w przeszło 4 milionach egzemplarzy. Tytuł dostępny jest w ramach wczesnego dostępu na PC oraz Xboksie One.
Choć DayZ przez lata stało się jednym z symboli „gier w wiecznym wczesnym dostępie” i nieraz bywa obiektem drwin, to nie da się ukryć, że jest to swego rodzaju fenomen. Ten sieciowy survival od czeskiego studia Bohemia Interactive jeszcze w momencie, gdy był zaledwie modyfikacją do Army II urzekał wielu klimatem wschodnioeuropejskiego kraju spustoszonego przez apokalipsę zombie i angażującą zabawą, w której nie brakuje napięcia. Nic zatem dziwnego, że mimo krytyki tytuł odniósł sukces. Jak poinformowali deweloperzy, DayZ sprzedało się na całym świecie w przeszło 4 milionach egzemplarzy.

Eugena Hartona, czyli głównego producenta DayZ ze studia Bohemia Interactive, niezwykle cieszy taki obrót spraw. Cytując jego słowa (via DSOG):
Zawsze miło jest widzieć nowych graczy próbujących DayZ, lecz równie ważny jest fakt, że starsi fani powoli powracają do tytułu po dłuższej przerwie. Mamy dziesiątki serwerów, które ponownie się otwierają i eksperymentują z różnymi modyfikacjami. Po wydaniu ostatniego patcha podwoiliśmy liczbę aktywnych graczy, a trzeba pamiętać, że nasz tytuł wciąż nie miał jeszcze oficjalnej premiery i wymaga sporo poprawek oraz ulepszeń. Rosnąca ekscytacja społeczności przynosi nam radość, zwłaszcza że ostatnie dwa lata nie były dla nas łatwe.
Słowa Hartona znajdują swoje potwierdzenie w danych serwisu Steamcharts. Po ubiegłotygodniowej aktualizacji 0.63, która w końcu wprowadziła tytuł w fazę beta, codziennie w szczytowych okresach w grze bawi się jednocześnie ponad 9 tysięcy osób. Na kilka dni przed debiutem patcha liczba ta zazwyczaj nie przekraczała 3 tysięcy.
Samodzielna edycja DayZ zadebiutowała na PC w ramach Steam Early Access w grudniu 2013 roku. Od trzech miesięcy we wczesnym wydaniu tytułu mogą się również bawić posiadacze Xboksa One. Pełna wersja ma się ukazać w pierwszym kwartale 2019 roku, również na konsoli PlayStation 4.
Gracze
Steam
OpenCritic
5

Autor: Miłosz Szubert
Filmoznawca z wykształcenia. W GRYOnline.pl pracuje od stycznia 2017 roku. Fan tenisa, koszykówki, komiksów, dobrych książek, historii oraz gier strategicznych Paradoxu. Od niedawna domorosły Mistrz Gry (podobno wychodzi mu to całkiem nieźle). Przez parę lat montował filmy na kanale Notatnik Kinomana na YouTube.