Najnowszy patch do DayZ jest już dostępny dla wszystkich grających. Łatka poprawia wydajność gry oraz dodaje garść nowych animacji, przedmiotów i wrogów. Od teraz osoby często zmieniające serwery otrzymają karę czasową na ponowne połączenie. Ponadto po wylogowaniu się z gry, postać gracza pozostanie bezbronna przez 30 sekund.
Łukasz Szliselman
Zapowiedziana przed tygodniem aktualizacja do DayZ stała się już dostępna dla wszystkich uczestników testów alfa samodzielnej wersji popularnego zombie moda do militarnego FPS-a ArmA II. Zgodnie z zapewnieniami Deana „Rocket” Halla i współpracującego z nim studia Bohemia Interactive, jedną z najciekawszych nowości wprowadzonych w ostatnim patchu jest dodanie kolejek podczas dołączania do zabawy. Częsta zmiana serwerów jest teraz obłożona wydłużającą się karą czasową. Ponadto po wylogowaniu się z gry postać gracza pozostaje aktywna przez 30 sekund, co sprawia, że zanim zdecydujemy się zakończyć zabawę, należy poszukać bezpiecznego schronienia.
Twórcy DayZ zadbali o to, by omawiana łatka rozwiązała przede wszystkim dwa problemy związane ze swobodnym wylogowywaniem się z gry. Pierwszy dotyczył tzw. „skakania po serwerach” – niektórzy gracze po znalezieniu czegoś cennego mieli w zwyczaju wylogować się i zalogować na innym serwerze, by w tym samym miejscu znaleźć dodatkowe przedmioty. Rzecz jasna, zwiększanie swoich szans na przetrwanie kosztem innych grających nie jest do końca uczciwe. Dodanie wydłużających się (do 5 minut) kar za zmianę serwerów częściej niż co pół godziny powinno zniechęcić pazernych graczy do kontynuowania tego procederu.
Drugi problem obejmował opuszczanie zabawy w chwilach zagrożenia, przez co starcia graczy często kończyły się tym, że atakujący marnował cenną amunicję na cel, który w ostatniej chwili wyparowywał mu sprzed nosa. Obecnie wyjście z gry nie będzie gwarantowało bezpieczeństwa dla naszej postaci. Wręcz przeciwnie – po wylogowaniu się pozostanie ona bezbronna przez pół minuty. Jakkolwiek skuteczne w wypadku tego problemu, takie rozwiązanie może przysporzyć graczom innego zmartwienia. Przed opuszczeniem zabawy trzeba będzie upewnić się, że w pobliżu nie ma żadnego zagrożenia. Swoją drogą, coś takiego pasuje do DayZ, które ma przecież jak najwierniej symulować niebezpieczne warunki postapokaliptycznego świata i wymuszać na graczach ciągłą walkę o przetrwanie, a nie zachęcać ich do wykorzystywania dziur w systemie.
Oprócz tego DayZ otrzymało garść innych nowości i poprawek. Dzięki usprawnieniom wprowadzonym w patchu 0.33.114926 wydajność produkcji powinna wzrosnąć o 5-10 klatek na sekundę. Ta z pozoru niewielka poprawka może w dużym stopniu ulepszyć płynność rozgrywki. W grze pojawiły się też dodatkowe przedmioty, animacje, wrogowie itp. Pełną listę zmian znajdziecie w tym miejscu.
Gracze
Steam
OpenCritic