DayZ odzyskuje zaufanie graczy. Pozytywne opinie i rosnąca liczba grających na Steamie
Po latach, w których dominowało negatywne nastawienie i narzekanie na niedoskonałości DayZ, gracze stopniowo przekonują się do tytułu Bohemia Interactive Studio i ponownie obdarzają deweloperów zaufaniem. Świadczą o tym wysoka liczba osób grających codziennie w tę produkcję oraz przychylne opinie na Steamie.
Bartosz Świątek

Po latach narzekania na powolny rozwój i brakujące funkcje, gracze powoli znów zaczynają ufać DayZ - zombie survivalowi od czeskiego Bohemia Interactive Studio. W tytuł codziennie gra średnio 13 tys. osób, zaś w szczytowym momencie (ostatnich trzydziestu dni) liczba zalogowanych użytkowników przekroczyła 16 tys. Dane pochodzą z serwisu SteamCharts.
Recenzje na Steamie
Dobrze wypadają także oceny gry na Steamie. Ogólnie tytuł może się pochwalić „mieszaną” opinią, ale większość recenzji wystawionych w ostatnim czasie jest „bardzo pozytywna”.
Gra początkowo była popsuta, ale teraz jest już prawie idealna. To niesamowite, jak wiele rzeczy możesz zrobić i jak wiele szczegółów jest w tej grze. Również doświadczenia, które tutaj zdobędziesz, są jednymi z najlepszych, z jakimi możesz się spotkać w grze. Będziesz miał zabawne wspomnienia i zdarzą się tu naprawdę szalone rzeczy. Spotkałem kiedyś gościa w tej grze i chciałem go zabić, ale nie trafiłem. Zamiast mnie zabić, chciał grać razem, i w ten sposób się zaprzyjaźniliśmy. Minęło 5 lat i nadal gramy razem. Zaprosił mnie nawet na swój ślub (to się nazywa pier****** przyjaźń graczy) - napisał 12 listopada Rami.
Kiedyś była to gra popsuta w ****, ale teraz mogę powiedzieć, że deweloperzy poczynili duże postępy - czytamy w opinii Tribemembera 123 z 28 listopada.
Gra warta polecenia, lecz wymaga dopracowania - przestrzega z kolei wczoraj hamer, który mimo wszystko poleca tytuł Bohemia Interactive.
Po tylu latach można się jednak miło zaskoczyć - dziwi się jano40k w kolejnej wczorajszej recenzji.

Nie wszyscy są tak optymistyczni. Choć recenzje okraszone łapką w górę zdecydowanie przeważają w ostatnim czasie, to zdarzają się też opinie negatywne.
Dayz. Mówiąc wprost, z tą grą ma się relację opartą zarówno na miłości, jak i nienawiści.
Nie przeszkadza mi bezmyślne bieganie w poszukiwaniu broni, a następnie bieganie w poszukiwaniu konkretnego typu amunicji. Ale błędy i crashe są dość niewybaczalne.
Będziesz brał udział w intensywnych walkach zbrojnych, które przeżyjesz tylko po to, by mieć crash i by Twoja postać zginęła po ponownym uruchomieniu komputera. Kup ten tytuł tylko wtedy, gdy jest na wyprzedaży, i to w dobrej cenie. To nie jest zła gra, naprawdę. Po prostu póki co nie jest aż tak dobrze...?
Moje najmilsze wspomnienie z gry to mój pierwszy raz, kiedy pojawiłem się i złamałem obydwie nogi podczas zamykania drzwi. Zabawne czasy - opisuje bUm805.
W końcu zrozumiałem...
...ta gra musi być trochę takim trwającym długo żartem...
Z każdą „aktualizacją” dodają nowe rzeczy i psują inne, już istniejące... czasem nawet tę samą rzecz... przykładowo „Dodane: Niedźwiedzie”, ale równocześnie „Znane błędy: Niedźwiedzie się nie pojawiają”. To samo dotyczy samochodów ....
Weźcie pod uwagę wszystkie błędy i brakującą zawartość (która, jak twierdzą, zostanie dodana, została dodana, ale usunięto ją albo z jakiegoś powodu nie działa). Jak mogę polecić tę grę? - zastanawia się Codenox.
Pełna wersja DayZ zadebiutowała na Steamie w grudniu zeszłego roku, ale wcześniej tytuł przez lata był dostępny w programie wczesnego dostępu. Gracze często narzekali na liczne problemy, bugi i powolne tempo dostarczania nowej zawartości oraz funkcji, ale równocześnie tytuł sprzedawał się naprawdę nieźle. Wygląda na to, że praca deweloperów przynosi rezultaty - ich dzieło przyciąga więcej osób i zbiera coraz pozytywniejsze opinie.
Przypominamy, że DayZ jest dostępne zarówno na komputerach, jak i konsolach PlayStation 4 oraz Xbox One. Gra posiada polską wersję językową (kinową - z napisami).

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- statystyki (gry)
- Bohemia Interactive Studio
- survival sandbox
- PC
- PS4
- XONE
Komentarze czytelników
plochol Pretorianin

E. E. Eeeee... Chwila, proszę się zatrzymać.
Ktokolwiek śledził uważnie rozwój gry, dobrze wie, że to żart.
Twórcy oprócz nowej mapy (notabene mapy z innej gry tego wydawcy) chwalą się dodaniem nowych broni... które już kiedyś były w grze, jak rewolwer, czy Blaze.
System chorób czy obrażeń jakie otrzymuje gracz to nadal jakaś alfa, jedyne co tak naprawdę zmienili, to że rzygasz jak kot po wypiciu wody ze stawu czy surowego mięsa.
Budowanie baz nie działa na publicznych serwerach. Znaczy działa, ale tylko do restartu (+/- 4h).
Nie, żebym był krytycznie nastawiony, to moja ulubiona gra, ale postęp jest tak mierny i powolny, że powinno im być wstyd.
Aaa... może by tak jeszcze wspomnieć o tym, że trzech (3!) Lead Designer'ów odeszło z pracy przy tym projekcie. I dwóch PR Manager'ów.
A to już 7 lat...
I nie ma wszystkiego, co obiecali.
Samoloty, helikoptery, rowery, quady, motocykle, konie, psy...
Och... Panie, idź Pan w...
dj_sasek Legend

Ale wtedy by nie mieli pieniędzy na rozwój. DayZ w porównaniu z tym od ARMY 3 robi małe studyjko.
zanonimizowany768165 Legend
A można było tak od razu a nie zaczynać z Early Access by stać się synonimem projektu zapomnianego który utknął w EA.
Podobnie z No Man Sky - niezła gra ale czemu nie zaczynała od razu z dobrej pozycji tylko musiała wyjść wybrakowana?
zanonimizowany1285146 Pretorianin
Rozwalił mnie komentarz. Dodano niedźwiedzie, znane błędy - niedźwiedzie się nie pojawiają. Hahahahahahha, to fajnie je dodano. Ogólnie fajne te niedźwiedzie takie nie za widoczne :)