Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 2 grudnia 2022, 13:09

Darktide naprawdę wtopiło z obsługą ray tracingu; oto obecne problemy gry

Premiera Darktide to tłumy graczy, pochwały rozgrywki oraz mnóstwo negatywnych opinii na temat stanu technicznego gry i mikropłatności. Jak wiele z tego naprawia nowy hotfix?

Źródło fot. Fatshark.
i

Studio Fatshark odniosło się do problemów Warhammer 40,000: Darktide, którymi uraczyło graczy na premierę. Na Steamie pojawił się też pakiet z poprawkami dla gry. Obie kwestie omówiono we wpisie opublikowanym na platformie firmy Valve.

Hotfix do Darktide naprawia crashe

Nowy hotfix (o numerze 1.0.12) to przede wszystkim zmiany usuwające błędy, powodujące przymusowe zamykanie gry. Uwzględnia to „crashe” wynikające m.in. z robienia uniku, gdy nie mamy broni lub jednoczesnego otwierania ekwipunku i innego menu (na przykład sklepu premium).

Poza tym patch naprawił „niewidzialne” statystyki broni i ustawienia graficzne (na komputerach z kartami graficznymi z serii GeForce RTX 30), jak również zepsute dołączanie do gry po wznowieniu połączenia.

Żegnamy ray tracing

Więcej miejsca poświęcono rozpoznanym problemom, które psują zabawę w obecnej wersji gry. Na pierwszy ogień poszła kwestia ray tracingu, którego – jak wspomnieliśmy w poprzedniej wiadomości – nie dało sie wyłączyć bez ingerencji w plik konfiguracyjny gry.

Zespół Fatshark zapewnił, że pracuje nad usunięciem usterki oraz poprawieniem wydajności po włączeniu tej funkcji. Jednakże na razie zdecydowano się tymczasowo zablokować ray tracing w Darktide. Co ciekawe, dotyczy to tylko komputerów z kartami graficznymi firm AMD oraz Intel. W przypadku układów GPU innych firm (czytaj: Nvidii) RT został tylko „domyślnie wyłączony”.

Poza tym twórcy odnieśli się do problemów m.in. z brakującymi bonusami z zamówień przedpremierowych, wydania Imperial Edition i Twitch Drops, zmianą rozdzielczości przy przejściu z trybu pełnoekranowego do okna oraz okazjonalnym brakiem pakietów wirtualnej waluty w sklepie Microsoftu.

Kontrowersyjna zmiana odnośnie mikrotransakcji

Ta ostatnia kwestia to jedyna wzmianka na temat mikropłatności w Darktide, które okazały się niemiłą niespodzianką dla wielu graczy. Fakt, to samo można powiedzieć o optymalizacji, bo gra działa wyraźnie gorzej niż w beta-testach (po części, jak donoszą internauci, z powodu nowych i często nieprawidłowo działających efektów graficznych).

Niemniej sprawa sklepu premium to nadal jeden z głównych powodów do narzekań. Nastroju graczy nie poprawił wątek w serwisie Reddit, w którym zwrócono uwagę na „ciekawą” zmianę. Z kanału gry w aplikacji Discord zniknęła informacja, jakoby walutę premium można było zdobyć także poprzez aktywną grę.

Darktide naprawdę wtopiło z obsługą ray tracingu; oto obecne problemy gry - ilustracja #1
Źródło: Zageless w serwisie Reddit.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej