Czy w Cyberpunk 2077 można normalnie żyć? Youtuber podejmuje się 15-godzinnego eksperymentu, przeżywa wiele frustracji, ale ostatecznie jest zadowolony

Youtuber spędził tydzień w Night City, jednak nie jako najemnik V, lecz zwykły mieszkaniec miasta. Trwający około 15 godzin eksperyment dostarczył kilku ciekawych spostrzeżeń.

Marcin Bukowski

Komentarze

Czy w Cyberpunk 2077 można normalnie żyć? Youtuber podejmuje się 15-godzinnego eksperymentu, przeżywa wiele frustracji, ale ostatecznie jest zadowolony, źródło grafiki: CD Projekt Red.
Czy w Cyberpunk 2077 można normalnie żyć? Youtuber podejmuje się 15-godzinnego eksperymentu, przeżywa wiele frustracji, ale ostatecznie jest zadowolony Źródło: CD Projekt Red.

Cyberpunk 2077 oferuje fantastycznie wykonane Night City, które jednak nie jest zbyt interaktywne, a poza wykonywaniem zadań nie ma tam wiele do zrobienia. Mimo to youtuber Any Austin postanowił sprawdzić, czy w mieście dałoby się prowadzić normalne życie, a swój eksperyment przedstawił w poniższym materiale.

Normalne życie w Night City

Any Austin obrał sobie za cel spędzenie tygodnia w Night City nie jako V – najemnik o wielkich ambicjach, by wspiąć się na szczyt – ale jako przeciętny obywatel, posiadający małe mieszkanie w megabloku i zwyczajną pracę w restauracji.

Youtuber zachował standardowy upływ czasu w grze i robił wszystko, by możliwie normalne życie: nie spóźniał się do pracy, spał odpowiednio długo i jadł o standardowych porach. Warto wspomnieć, że dzień w Cyberpunku 2077 trwa aż 180 minut, co oznaczałoby konieczność spędzenia ok. 21 godzin w grze. Jednak dzięki pomijaniu czasu w trakcie snu Any Austin grał ciągiem około 15 godzin.

Siedem dni spędzonych w Night City wyglądało dość podobnie. Youtuber wstawał każdego ranka i szedł na 12-godzinną zmianę. Czas wolny spędzał m.in. na kupowaniu jedzenia z automatów, siedzeniu na ławkach czy graniu w minigry. Dał sobie również jeden dzień wolny. Po zakończeniu zanotował kilka spostrzeżeń.

  1. Eksperyment pozwolił mu dokładnie zaobserwować sposób rozmieszczania postaci niezależnych w grze. Na przykład w restauracji w tych samych miejscach zawsze siadały różne NPC-e, a o tej samej porze wieczorem wszyscy goście automatycznie znikali.
  2. Postacie niezależne są całkowicie generyczne i nie mają zbyt wiele do powiedzenia. Mimo to youtuber zdołał nawiązać z nimi pewną „relację”. Miał stałych współpracowników, a raz przez dłuższą chwilę siedział obok nieznajomego na ulicy, z którym „rozmawiał”.
  3. Chodzenie do pracy było bardzo nudne, ponieważ gra nie oferuje żadnej rzeczywistej mechaniki z tym związanej. Każdego dnia przez około 90 minut nie robił praktycznie nic, co – jak sam stwierdził – w pewien sposób pasowało do sytuacji i wzbogaciło doświadczenie.
  4. Pozytywnie zaskoczył go poziom transportu publicznego, który pozwalał mu sprawnie poruszać się po mieście.
  5. Eksperyment uświadomił mu również, jak trudnym do życia miejscem jest Night City. Mieszkańcy z każdej strony nieustannie bombardowani są reklamami, a bezpieczniej jest siedzieć w domu niż wychodzić na ulice, gdzie można zostać zastrzelonym przez gangi.
  6. Potrafił docenić jednak drobne momenty, takie jak egzystencjonalne rozważania podczas spoglądania na panoramę miasta po długim dniu w pracy.

Podsumowując, eksperyment okazał się momentami frustrujący i zwyczajnie nudny, jednak ostatecznie Any Austin jest zadowolony, że go przeprowadził. Bardzo interesujący okazał się też dla widzów, ponieważ pozwolił im jeszcze lepiej zrozumieć, jak nieprzyjemnym miejscem do życia byłoby rządzone przez ogromne korporacje Night City.

  1. Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077

PC PlayStation Xbox Nintendo
Data wydania: 10 grudnia 2020
Cyberpunk 2077 - Encyklopedia Gier
8.2

GRYOnline

7.6

Gracze

8.6

Steam

7.6

OpenCritic

Wszystkie Oceny
Oceń

Marcin Bukowski

Autor: Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

Szef OpenAI ogłasza „kod czerwony” z powodu Google; nad firmą wisi wypłata miliardowych odszkodowań

Poprzedni
Szef OpenAI ogłasza „kod czerwony” z powodu Google; nad firmą wisi wypłata miliardowych odszkodowań

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl