Każdy ma prawo do pomyłki, zwłaszcza jeśli mapa jest duża i wymaga od gracza czegoś więcej niż ruszania gałką od pada.
Wiemy już, że przy pierwszym podejściu do Baldur’s Gate 3 łatwo pominąć wątki, które co prawda nie zepsują nam głównej fabuły, ale z pewnością uczynią ją nieco mniej urozmaiconą. Niektórzy całkowicie pomijają ciotkę Ethel, inni do tej pory nie znaleźli sowoniedźwiadka – historia każdego Tav może się potoczyć inaczej.
I tak, wbrew pozorom u niektórych graczy oberża Ostatnie Światło również zalicza się do pomijalnych lokacji. Akt drugi możemy przejść bez odwiedzenia karczmy, przy czym cierpią na tym prawie wszyscy.
Użytkownik Reddita znany jako astroriental dołączył niedawno do grona fanów BG3, tworząc swoją pierwszą postać w Zapomnianych Krainach. Akt drugi w jego wykonaniu okazał się nieco krótszy niż zakładał, i bynajmniej nie chodzi tu o podjęcie najprostszych wyborów fabularnych. Gracz najprościej w świecie pominął przypadkowo lwią część lokacji.
W ramach przypomnienia, akcja drugiego aktu BG3 toczy się na ziemiach spętanych klątwą cienia. Drużyna protagonisty odwiedza między innymi oberżę Ostatnie Światło, którą chroni Isobel – córka Ketherica Thorma, głównego antagonisty tej części historii.

W teorii karczma jest pierwszym odkrytym miejscem, stanowiącym bezpieczną przystań. Autor wpisu jednak całkowicie pominął ten budynek, zniechęcony otaczającą go aurą.
Krótko mówiąc, rozpocząłem od Wież Wschodzącego Księżyca, zabiłem Pieśń Nocy i Ketherica, nie stawiając ani jednego kroku w oberży Ostatnie Światło. Myślałem, że to strefa prowadząca do kolejnego poziomu (...). Obejrzałem cutscenkę z białowłosą kobietą, której nigdy nie spotkałem, dlatego w końcu się tam udałem.
- astroriental
Jak możecie się spodziewać, odwiedzenie karczmy na tak późnym etapie aktu nie przyniosło szczęśliwego zakończenia. Gracz natknął się w niej jedynie na wrogów szóstego poziomu będących opanowanymi przez cień uchodźcami, bez jakiegokolwiek śladu żywej Isobel czy diabelstw. Pozostało mu jedynie skierować się do Wrót Baldura, na dobre domykając sprawy w mrocznej krainie.
Do przemyśleń skłoniły go słowa protagonisty, żałującego nieodczynienia klątwy. Dopiero wtedy zorientował się, że zrobił coś nie tak. W takiej sytuacji autor wpisu może jedynie cofnąć się o kilka godzin sejwów lub stworzyć nową postać – inaczej nigdy nie nadrobi strat.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic

Autor: Aleksandra Sokół
Do GRYOnline.pl trafiła latem 2023 roku i opowiada o grach oraz wydarzeniach z ich świata. Absolwentka filologii angielskiej, która potrafiła poświęcić całą pracę naukową postaci komandora Sheparda z serii Mass Effect. Ma doświadczenie w pracy przy tłumaczeniach audiowizualnych, a obecnie godzi pracę anglistki z pasją, jaką jest pisanie. Prywatnie książkara, matka dwóch kotów, a także zagorzała fanka Dragon Age'a i Cyberpunka 2077, która pół życia spędziła po fandomowej stronie Internetu.