Cyberpunk 2077 vs. Wiedźmin 3 - kondycja na Steam po 2 miesiącach od premiery
Dwa miesiące po premierze gry Cyberpunk 2077 przyglądamy się jej kondycji na Steamie i porównujemy jej wyniki do tych, jakie osiągnął Wiedźmin 3.

W środę miną dwa miesiące od premiery gry Cyberpunk 2077. Warto więc przyjrzeć się, jak najnowsza produkcja studia CD Projekt RED radzi sobie na Steamie i porównać jej osiągnięcia z tymi wypracowanymi przez Wiedźmina 3.
Odbiór graczy na Steamie
Zacznijmy od recenzji użytkowników. Ich ogólna średnia utrzymuje się od końca ubiegłego roku na poziomie 78% pozytywnych ocen, ale wynosi jedynie 73%, jeśli weźmiemy pod uwagę wyłącznie noty wystawione w ciągu ostatnich 30 dni. Ten drugi wynik nie jest powodem do radości dla twórców, ale i tak jest lepszy niż 71%, które CP2077 miało w dniu premiery.
Wiedźmin 3 cieszy się znacznie większym uznaniem graczy. W przypadku tej gry 98% wszystkich ocen użytkowników Steam jest pozytywnych, a licząc tylko z ostatnich 30 dni jest to 96%. Z kolei w pierwszych dwóch miesiącach od premiery 95% not graczy było pozytywnych.

Wyniki aktywności Steam
Znacznie ciekawsze liczby znajdziemy w wynikach aktywności. Niedziele są najczęściej najlepszymi dniami tygodnia dla gier pod tym względem. Wczoraj, w najgorętszym momencie dnia, w Cyberpunka 2077 bawiły się na Steamie 47 272 osoby jednocześnie. Jest to bardzo duży spadek w porównaniu z rekordem na poziomie ponad miliona graczy równocześnie, ustanowionym zaraz po premierze.
Aktywność spadła więc ponad dwudziestokrotnie. Dla porównania w przypadku Wiedźmina 3 zaraz po premierze ustanowiono rekord aktywności na poziomie 92 tys. osób jednocześnie, a dwa miesiące później gra osiągała wyniki na poziomie 18 tys., więc pięciokrotnie niższe.
Od premiery Wiedźmina 3 minęło już prawie sześć lat, a w grę na Steamie nadal bawi się około 11 tys. osób jednocześnie. Czy Cyberpunk 2077 będzie uzyskiwał podobne wyniki w 2025 roku?

Oczywiście obecnie Cyberpunk 2077 nadal radzi sobie znacznie lepiej niż The Witcher 3: Wild Hunt. Dwa miesiące po premierze aktywność mogła spaść dwudziestokrotnie, ale i tak jest znacznie wyższa niż w przypadku Wiedźmina 3 w analogicznym okresie od debiutu.
Należy pamiętać, że Cyberpunk 2077 to gra bez multiplayera, więc trudno oczekiwać, aby dwa miesiące po premierze była w stanie przyciągać przed ekrany monitorów setki tysięcy graczy jednocześnie. Nie da się jednak ukryć, że z perspektywy oczekiwań przedpremierowych obecne wyniki aktywności mimo wszystko są rozczarowujące.
W chwili pisania tej wiadomości Cyberpunk 2077 jest dopiero 25. najpopularniejszą produkcją na Steamie. Jednak spośród wyprzedzających go produkcji tylko Tale of Immortal, czyli wydane dwa tygodnie temu chińskie RPG, przeznaczone jest wyłącznie dla pojedynczego gracza.
W sumie sytuacja Cyberpunka 2077 nie jest tragiczna, ale gra zdecydowanie radzi sobie poniżej oczekiwań. Powodem tego jest głównie kiepski stan techniczny. Od premiery autorzy wypuścili sporo patchów, ale gra nadal ma masę niedoróbek. Na PC sytuację częściowo ratuje dostępność modów, ale fani nie są w stanie naprawić wielu fundamentalnych problemów gry.
- Cyberpunk 2077 na PS4 to katastrofa. Miałeś spalić miasto, nie konsolę, samuraju (recenzja wersji na PlayStation 4)
- Recenzja gry Cyberpunk 2077 - samuraju, masz świetne RPG do ogrania (wersja PC)
- Cyberpunk 2077 - przegląd modów
- Cyberpunk 2077 - braki, niedociągnięcia i pomysły jak uratować grę
- Cyberpunk 2077 - poradnik do gry
- Cyberpunk 2077 – strona oficjalna

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- statystyki (gry)
- CD Projekt RED
- cyberpunk
- polskie gry
- gry RPG
- PC
Komentarze czytelników
Bukary Legend

arcydzieła z niegrywalnym crap'em
Grałeś na konsoli czy na PC? Dlaczego CP2077 był "niegrywalny"?
BIGPSFANBOY Generał

Dalej nie zmienia faktu że gry SP które wymienił
To tak jak by Minecraft nie miał Multi i był by grą SP, w tej grze zabicie Smoka nie jest końcem, po tym dalej możesz się świetnie bawić eksplorując, budując etc, etc.
tgolik Generał

Tyle, że CP2077 nigdy nie będzie grą wystarczająco dobrą na starej generacji, żeby porwać masy. To jest raczej przyszłościowy tytuł pod PS5. A tych konsol do końca 2021 roku ciągle będzie mało.
plolak Generał
Tgolik zachowujesz się jakbyś nic nie wiedział o sprzedaży gier aaa. Konsolę notują wyższą sprzedaż tego typu gier. Przyjmijmy że około 10 mln na PC się sprzedało do tej pory i trochę na konsolach mimo wycofania gry. Niech będzie około 15 mln sprzedali.
Gdyby wydali patcha który zrobił by grę grywalna na ps4 i xbox one i nie zbugiwana to myślę że spokojnie kolejne 10-15 mln by dobili. Oczywiście im dłużej im to schodzi tym mniej kupi bo większość kupuje w pierwszych dniach i tygodniach. Więc część osób chcąc nie chcąc musi zadowolić się wersja PC jeśli mają na czym ją uruchomić.
zanonimizowany1310097 Senator
boy3--- ale nie aż tak.