Cyberpunk 2077 - premiera. Masowo spływają opinie graczy
Bawi mnie usprawiedliwianie zbugowanej niedorobionej gry bo "ludzie mają słaby sprzęt", lub "konsola jest słaba". Co to redzi nie wiedzieli na jakie sprzęty robią grę? Czy o co chodzi?
Który z CPR gadał że po premierowej łatce to będzie inna gra? Powinien w pysk dostać.
Ponad dwukrotne przebicie liczby graczy grających jednocześnie w grę single player (i to tylko na Steamie gdy sporo osób gra też na w wersje z GOGa czy Epica) robi wrażenie. A ile jest takich osób jak ja co dopiero grę odpalą dziś po pracy? Ogromny sukces już jest, teraz trzeba łatać bugi (podobnie było z Wiedźminem 3).
Takie wyniki są w sumie dosyć niskie jak na tak oczekiwaną produkcję, a powodem takiego stanu rzeczy są błędy. Nawet z premierową aktualizacją gra pozostawia bardzo dużo do życzenia pod względem dopracowania technicznego.
Szkoda, że recenzenci (w tym i GOL) znowu błędy techniczne potraktowali jako obecne problemy, które znikną w przyszłości po załataniu, więc odejmiemy po 0,5 punktu. Niestety grę należy ocenić za stan obecny, a nie brać obietnicę przyszłości. Nie wiem czy to już kwestia przyzwyczajenia, przez gry dostarczane od innych producentów, ale tak nie powinno być. GOL już kiedyś obiecywał, że kwestie techniczne, będzie oceniał na tu i teraz, no ale jednak zrobili inaczej. Błędów jest dużo, co pokazał wczorajszy stream, gdzie trzeba było wczytywać grę, żeby niektóre błędy znikały.
Ja spokojnie poczekam parę miesięcy, aż grę załatają, sam tytuł dostanie łatkę next-gena i wyjdą już jakieś dodatki.
Same liczby robią wrażenie, i to cieszy, bo kasa wydana na grę powinna się szybko zwrócić, a później już tylko będą na niej zarabiać.
Niestety za taką masę błędów gra powinna dostać trochę po tyłku.
Na innym polskim portalu koleś dał 10/10 bo on ponoć żadnych większych bugów nie uświadczył (!), a te pomniejsze nie wpłynęły na jego wrażenia.
Zależy kto ma jaki próg tolerancji na błędy. Wczoraj na streamie TVGry jak Jorda grał, to parę razy kamera w pojeździe nie chciała się przełączyć na tryb 3 osoby, przez co musiał przeładowywać grę, komentując przy tym, że to tak naprawdę nic, i jemu takie rzeczy zupełnie nie przeszkadzają. Dość mocno też rzucało się w oczy doczytywanie tekstur, a najbardziej było to widać na innych npc.
Optymalizacja tej gry na PC, to jakieś trochę nieporozumienie. Grałem w Wiedźmina 3 na kompie wyposażonym w FX 8350 oraz R9 280X. W mieście miałem 35fps a gdziekolwiek indziej, średni FPS oscylował w okolicach 50 i to wszystko przy mix HIGHT/ULTRA w
2560 x 1080. Patrzę na testy z kartą GTX 1070TI (mam lekkie OC), w FHD chodzi siaba-daba. A to jest powyżej 1060 w FHD do wysokich, jak zakładał CEDEP :X
Tak, premiera. W Early Access.
No cóż widzę że na moim configu na dzień dzisiejszy w high to sobie poskaczę maksymalnie w 40fps'ach.
Mam w bibliotece na GOGu ale poczekam parę tygodni z instalacją - do tego czasu wyjdzie już kilka patchy, tweaki zwiększające fps'y i mody które również poprawią rozrywkę/optymalizację - widzę że na Nexusie mody już idą pełną parą :).
Wiesiek mnie nauczył że nie ma co ogrywać tak dużych gier na premierę, chyba że lubisz samobiczowanie.
błędy często są losowe, nie zawsze skrypty się wywalają i nie u wszystkich. Ograłem Wieśka Trzeciego zaraz po premierze i nie uświadczyłem błędów, które by psuły rozgrywkę. Kilka gliczy z postaciami za to się zdarzyło, nic więcej.
Gratuluję, bo ja zaliczyłem przymusową przerwę od grania kiedy natrafiłem na bug wyrzucający z gry przy próbie opuszczenia Skellige. Zostało to oczywiście załatane którymś tam patchem, ale bite 3 tygodnie (!) nie mogłem przez to grać.
Po południu sam się przekonam, co i jak, ale szybkie spojrzenie na forum GOG-a rzeczywiście nie napawa optymizmem: mnóstwo błędów i bardzo słaba wydajność na kartach, które spełniają z nawiązką wymagania systemowe podane przez CDPR.
Stan techniczny, optymalizacja oraz podane wymagania są kiepskim żartem, jak na taką grę, co to miało nie być, czar Redów pryska, 71% pozytywnych opinii na steamie.
Poczekam aż troszkę połatają i hajp opadnie i wtedy ogram. Nie chce żeby problemy techniczne wpłynęły na odbiór gry. Ciekawe jak faktycznie dobra jest to gra a jak ludzie łapią się na tym, że jest ogromny hajp więc musi być to fajne. Gra najbardziej podoba mi się na tych pustynnych terenach. I cały czas chciałbym ograć to z widoku z 3 osoby. Trochę też nie wiem po co jest zmiana ciuchów jak praktycznie tego nie zauważysz.
Nie minie kilka miesięcy a na Nexusie będziesz miał mody do trybu TPP.
Mnie też FPP w ogóle nie przekonuje.
Mody mnie niezbyt interesują. Bo projekt gry dalej jest robiony pod fpp. Animację, praca kamery itd.
Pustynne tereny to jakieś 1km:1km a prolog w tamtym miejscu kończy się w 20 minut, wiele sobie tak nie pograsz.
Szkoda troszkę. Ale zobaczymy co i jak.
Jak zwykle, nie kupowanie kota w worku się opłaciło. Trzeba czekać aż połatają i to solidnie. Na Steam "mostly positive" przy ponad 15k. Myślę, że nie tak to miało wyglądać. Coś czuję, że co najmniej z pół roku poczekam aż do tego usiądę.
Który z CPR gadał że po premierowej łatce to będzie inna gra? Powinien w pysk dostać.
Mówił, że po premierowej łatce na ps4 to jest inna gra. Bo tam byly najwieksze problemy wczesniej:P
Z tego co pamiętam launche Wieśka 2 i 3 też obfitowały w bugi i problemy, ale same gry były dobre, więc o problemach jakoś dziś nikt za bardzo nie pamięta. Tutaj skala wszystkiego większa to i większe problemy, ale jestem dobrej myśli. Co prawda dev team raczej święta spędzi w pracy, ale jak już połatają to odpoczną.
Witcher 1 miał sporo problemów, niedociągnięć i wymagał masy patchy, które dostał. To nie pochwała, naprawianie wadliwego produktu to ich obowiązek- niemniej CDPR pod względem zakresu i długości wsparcia zdecydowanie wybiło się spośród konkurencji.
Witcher 2- to samo.
Witcher 3- to samo.
Nie wiem skąd pomysł że przy jeszcze większej grze, przy rozrośniętym studio, kompletnie nowym gatunku (nie tylko wprowadzenie FPP ale i masy mechanik zarówno FPS jak i np. modelu jazdy) przy tych wszystkich przeciekach o wewnętrznych zgrzytach ('normalnych' czy nie- robienie gier jest trudne!), przy tym zamieszaniu z wybłaganymi wewnętrznie przesuwami gry itd. gra na premierę będzie się wyłamywać z tego trendu.
Bez względu czy to CDPR, Bethesda, Blizzard- na day1 można się spodziewać co najwyżej CyberJanku i doświadczenia płynące z gry na premierę są po prostu najgorsze.
Smutne, ale w tych czasach wczesne kupowanie dużych gier na premierę to nie kupowanie premierowego dostępu tylko płacenie wydawcom i deweloperom za bycie testerem do QA. Dobra gra się obroni choćby miała by premierę w Q1- i w Q1 2021 CP2077 powinien zostać wydany, bo ewidentnie brakuje mu szlifu na jaki zasługuje produkcja tak głośna, od tak zasłużonego dewelopera.
Dla samego szacunku dla swoich wycrunchowanych pracowników polityka premier powinna być zmieniona- rozumiem że mają inwestorów, że rok fiskalny i rok kalendarzowy to nie to samo, że to nie jest ta sama firma co 15 lat temu, ale z perspektywy konsumenta- nie ma to żadnego znaczenia. To nie jest nowy battle pass czy multikowy CoD robionyw utrwalonym cyklu, tylko kompletnie nowe IP, tworzone w sporych trudach. Jak już zaczęli przesuwać to powinni wypić szklankę zimnej wody i przyjąć taktykę nie podawania żadnej daty, kolejne obsuwy i obietnice to kopanie pod sobą dołka.
Gra potrzebuje i zasługuje na ~2 miesiące spokojnego testowania i szlifowania. A co dostała? Przepychanie kolanem premiery by tylko zdążyć na sezon przedświąteczny. Smutne- CDPR powinno mieć więcej szacunku do siebie, klientów jak i wiary we własną grę. To wielkie wydarzenie bez względu czy premiera jest w grudniu, czy sezonie ogórkowym. Zwłaszcza w pokręconym świecie gdzie E3 nie istnieje i nikt z tego powodu nie jęknął czy gdzie wydaje się konsole bez dużych exów i świat się nie wali.
Nie wiem czy będę czekał na jakąś konkretną edycję, ale na pełne przejście poczekam spokojnie minimum pół roku. To nie jest skala i rozmach W3, niemniej jak już od 2013 się czeka to człowiek wytrzyma jeszcze parę miesięcy.
Ale w zasadzie to komu się krzywda stała przez przedświąteczną premierę?
Każdy, kto interesuje się grą wie, że jest zabugowana.
- jak jest tak najarany, że musi zagrać teraz, to zagra i pewnie i tak będzie się dobrze bawił
- jak zechce poczekać na patche to poczeka i za parę miesięcy zagra w grę raz że pewnie taniej, a dwa, że w lepszym stanie technicznym, niż by wynikał z kolejnego przesunięcia premiery (bo wiadomo, że pewne błędy wyjdą dopiero po wypuszczeniu gry w świat, nieważne jak długo trwałyby betatesty)
Win-win, nie?
ja bym wolała kupić jakąś edycję kiedy już wszystkie dodatki wyjdą, ale do tej pory to pewnie spoilery mnie nie ominą
Nawet z premierową aktualizacją gra pozostawia bardzo dużo do życzenia pod względem dopracowania technicznego.
Arcanum, Vampire: Bloodlines czy Wiedźmin 1-3 też mieli trudne początki, ale potem jest już lepiej.
Większość negatywnych recenzji użytkowników koncentruje się właśnie na tym aspekcie, jednocześnie chwaląc pozostałe elementy Cyberpunka 2077, takie jak mechanizmy rozgrywki, grafikę czy fabułę.
To są najważniejsze cechy i coś takiego nie da się naprawić za pomocą łatki. Bugi już tak. Więc to tylko kwestia czasu, aż gra stanie się 100% grywalna.
Niestety. Nie mają tyle budżety i czasu co CD-Projekt. Takie życie nie są zawsze sprawiedliwe.
Z tego powodu fani Vampire muszą sami naprawić wszystko. Oraz bardzo długo nie doczekaliśmy się na Vampire: Bloodlines 2.
Troika upadło raczej przez wydawcę (Activision). VTM: Bloodlines miał obcięty budżet, zmniejszyli im czas na produkcję i stwierdzili, że wydanie gry w dzień premiery Half-Life 2 to dobry plan. Podobnie z Arcanum, chyba tylko Świątynia Pierwotnego Zła była (jako tako) w pełni ukończona.
Poza zachwytami jakie tu splywaja, chce wspomniec jednak wstyd, ze w swoim geniuszu programisci zablokowali DOWOLNE ustawienie przyciskow na klawiaturze, co za cholera? W kazdej grze moge przypisac wlasne a w Cyberpunku nie moge?? WTF?
Inna sprawa to super duper kreator postaci z ktorego nic zupelnie nie wynika bo i tak grajac swoja postacia gra pozwala zobaczyc jedynie....paznokcie, ehhh :/
....a sorry w lusterku...phhh ;) a idzcie pany w uj ;)
To złóż skargę u CD-Projekt. Jak spłyną fali skargi o tym, to może CD-Projekt dodadzą brakujące funkcji. Oni słuchają graczy.
bo i tak grajac swoja postacia gra pozwala zobaczyc jedynie....paznokcie, ehhh :/
Chyba że patrzysz na lustro.
Z tego co się orientuję już kilku moderów zapowiedziało że jak tylko dostaną narzędzia to pierwsze co zrobią to będzie pełnoprawny mod do przywrócenia trybu TPP.
No dobra ale moderzy musza sie tym zajmowac? Takimi pierdolami ktore powinny byc w grze od poczatku? W grze za taka kase?
Rozumiem w jakims indyku z gazety za 10zl....co za leniwe nie dajace wyboru graczom.....
A widok postaci robionej 2h w kreatorze...w jakims cholernym "lusterku' moga sobie wsadzic w ..... ;)
Zapewne zabrakło im czasu by wprowadzić pełny tryb TPP - jako że ogłoszono to już rok temu zapewne wiedziano że w życiu się nie wyrobią przed 2021r. W ostatnich miesiącach dużo się też czytało o wycięciu tego czy tamtego.
Od początku było wiadomo że przeniesienie gry z TPP na FPP całkowicie zabija sens tej customizacji, no ale lepiej wiedzący twierdzili że przecież będzie można się przeglądać w lustrze i widzieć na cutscenkach.
Jak widać to za mało.
po 3 godzinach gry miałem tylko jednego buga jak jacke wszedł do windy przy zamkniętych drzwiach poza tym więcej nic na ten moment
co do oprawy A/V dostarczyli produkt na najwyższym poziomie (obecnie przy part 2 najładniejsza gra, a jeśli chodzi o audio to zrównali się dla mnie z rdr2)
optymalizować na pewno będą ale zapewne to będą nożyce więc jak ktoś ma obecnie grę dobrze u niego działającą to polecam zrobić sobie backup tej wersji, wiedźmin III po 3 patchu został dosłownie obdarty z szat i długo trzeba było modami to naprawiać bo wersja def do niczego się nie nadaje.
Największe pozytywne zaskoczenie to baner z informacją o W3 w next genowym wydaniu na PC, PS5 i XBOX SX
Dziś premiera Cyberpunka 2077, czyli najbardziej wyczekiwanej produkcji tego roku.
Dobry żart :-D
Tak swoją drogą, Cyberpunkt 91/100 na 50 recenzji, last of us 2 93/100 na 121 recenzji.
Dla Ciebie nie, a dla inni tak. Nie oceniaj wszystko na tylko Twojej wizji.
To jest news informacyjny, a nie artykuł publicystyczny, gdyby jeszcze napisali Dziś premiera Cyberpunka 2077, czyli najbardziej wyczekiwanej produkcji tego roku według wielu graczy. to byłoby to zgodne z prawdą.
TLoU2 było najbardziej wyczekiwaną grą roku...tylko dla posiadaczy PS4. A nie każdy ma tą konsolę.
Więc zgadzam się z autorem tekstu - Cyberpunk 2077 jest najbardziej wyczekiwaną grą roku dla WSZYSTKICH, bez względu na platformę (no, ok - Switchowcy obejdą się smakiem heheh).
Gdyby było, że Cyber jest najwyżej ocenianą grą roku to mógłbyś się czepiać
Nie napisałem, że last of us 2 było najbardziej wyczekiwaną grą roku.
Możesz się zgadzać z autorem tekstu, co nie zmienia tego, że autor napisał bzdurę w artykule informacyjnym, bo nie wiem skąd niby wie jaka gra była najbardziej oczekiwana w tym roku. Ale rozumiem fanbojostwo, to wszystko tłumaczy.
Gdzie ja cokolwiek wspomniałem o ilości? Żadna gra od sony nie zasługuje na nagrodę gry roku, bo większość graczy nie zagrała?
Czepiasz się, że autor napisał, że Cyber jest najbardziej wyczekiwaną grą roku a teraz, że niby według mnie (albo i wszystkich graczy) tytuły z PS4 nie zasługują na nagrodę gry roku? WTF?
Ale kumasz, że np Tsushima jest grą roku na Game Awards 2020 według graczy? (sam w sumie obecnie zagrywam się w tą grę i uważam ją za zajebisty tytuł)
Twoja mała mózgownica nie może zajarzyć, że: najbardziej oczekiwana = duża sprzedaż = duże zainteresowanie na Twitch.
Nadal nie podałeś konkretów, którymi sam się kierujesz w formułowanych wnioskach. W sumie jak rasowy polityk - jest tak, bo tak uważam i ch..j
Bo to nie gra od UBI. Ja się zastanawiam dlaczego CPD tak s.... tą premierę. Trzeba było wydać grę za rok, zamiast wydawania wersji beta.
Przypomina mnie się akcja z Fallout 4, gdzie na konsolach były spadki do 0 FPS. Ale to nie jedyny problem tej gry. Tutaj mam wrażenie, że jest taki sam problem, jak przy tworach Bugtesdy. Bo mody, oj tam, nic się nie stało itd. Nie dość, że wypuścili grę w takim stanie, to ktoś od REDÓW pisał, że gra po patchu będzie zupełnie inną grą. O.o Gorzej niż w Wiedźminie 3. Dokładnie, mogli w listopadzie przełożyć na luty a nie na grudzień. :X
Człowieku, przeczytaj wszystko co napisałeś od początku a później pogadamy.
Nie napisałem, że według Ciebie gry sony nie zasługują na tytuł gry roku, tylko stwierdziłem według Twojej logiki można wyciągnąć taki wniosek.
Kumam, że Tsushima jest grą roku na Game Awards 2020 według graczy, i to mimo, że nie wyszła na wszystkie platformy więc nie rozumiem dlaczego liczba potencjalnych graczy ma mówić coś o tym która gra jest najbardziej wyczekiwaną grą roku. Gra od sony nie może być najbardziej wyczekiwaną grą roku bo większość graczy nie zagra?
A czy ja napisałem tego newsa, że mam pisać konkrety na podstawie, których uznałem jakąś grę za najbardziej wyczekiwaną grę roku? Do autora newsa nie masz pretensji, że nie podał konkretów na jakiej podstawie tak uznał, a do mnie masz? Co za hipokryzja i fanbojostwo.
Nie napisałem, że według Ciebie gry sony nie zasługują na tytuł gry roku, tylko stwierdziłem według Twojej logiki można wyciągnąć taki wniosek. - napisałem, że sam gram w Tsushime i uważam ją za bardzo dobrą grę. Nie przeszkadza Ci to nazwać mnie fanbojem. BTW - nie gram w Cyberpunka i na razie nie będę, więc nie wiem skąd wnioski
Gra od sony nie może być najbardziej wyczekiwaną grą roku bo większość graczy nie zagra? - może być, ale akurat nie w tym roku, sorki. Nawet jak GoW miał premierę w 2018 roku, bardziej wyczekiwany był RDR2. No smuteczek. Ale żeby nie było uważam osobiście GoW za lepszą grę niż RDR2
Do autora newsa nie masz pretensji, że nie podał konkretów na jakiej podstawie tak uznał, a do mnie masz? - akurat autor podparł się konkretnymi liczbami graczy na Steam i Twitchu, więc wierzę mu bardziej niż tobie, gdzie nie podałeś żadnych konkretów
Co za hipokryzja i fanbojostwo. - oskarżasz mnie o to sam broniąc PS4 i exów. Bez komentarza
widocznie nie potrafisz czytać ani wyciągać wniosków
może być, ale akurat nie w tym roku, sorki.
:-D Czyli Twoje kryteria zależą nie już nie tylko od ilości potencjalnych graczy, ale też od roku wydania :-D Dobre ;-) Złe są lata parzyste czy nie parzyste? :-D :-D
akurat autor podparł się konkretnymi liczbami graczy na Steam i Twitchu
Podał fakty które miały miejsce a nie napisał, że jest to najbardziej wyczekiwana gra roku BO w dniu premiery grało jednocześnie tyle i tyle osób.
oskarżasz mnie o to sam broniąc PS4 i exów. Bez komentarza
A czemu nie PS3 lub PS5? :-D Człowieku, gdzie ja cokolwiek bronie? Czy ja gdzieś napisałem, że jakaś gra na PS4 wbrew kłamstwu autora newsa, jest grą roku a nie cyberpunk? Powtórzę raz jeszcze, przeczytaj wszystko co napisałeś od początku a później pogadamy bo widocznie nie potrafisz czytać ani wyciągać wniosków.
"Na innym polskim portalu koleś dał 10/10 bo on ponoć żadnych większych bugów nie uświadczył (!), a te pomniejsze nie wpłynęły na jego wrażenia."
Ryzyko ostracyzmu społecznego? W wielu miejscach pojawiały się komentarze, że jak ktoś wystawi C2077 ocenę niższą niż 10/10 jest wrogiem Polaków i nie ma prawa Polakiem się nazywać. Co prawda komentarze takie były szybko usuwane ale się pojawiały. Z Wiedźminem było podobnie.
Heh koleś na początku lekko spanikował bo co drugi post zarzucał mu nieuczciwość i przyjmowanie korzyści za taką recenzję więc masowo kasował posty, na szczęście później się opanował.
Nie wszystkie gry mają bugi, co czynią gry prawie niegrywalne (nie można ukończyć wszystkie questy).
Nie pamiętam żeby w którymkolwiek gta dalo się autem wjechać w słup do połowy nie uszkodzić auta i wyjechać :D
Nie porównuj dziecinnej giereczki do przełomowego tytułu jakim jest Cyberpunk Gta to jest to samo od GTA 3 tutaj mamy olbrzymi szczegółowy swiat stworzony od podstaw
No i co to najwyzej nieukonczysz jakiegos questa teraz tylko pozniej moze pojdziesz inna droga docenisz rozwiązania...itd : ) Mi bugi nigdy nie przeszkadzały
I to jest właśnie pytanie kto ma jaki limit tolerancji na błędy. Jeden zaliczający pulpit średnio co godzinę powie Ci że nie jest źle, inny po 2-3 takich numerach powie PIER... i wyłączy.
Zadziwiające jak bardzo potrafią gry działać inaczej u innych osób. Rozmawiałem z paroma osobami nie mogły w ogóle wyjść z pierwszej lokacji, bo za każdym razem ich wywalało do pulpitu. Tymczasem u mnie normalnie wszystko działa, stałe 60fps na ultra z raytracingiem na średnie i najpoważniejszym błędem póki co było to, że kelnerka w restauracji na chwilę się zawiesiła przy pustym stoliku, postała tak z pół minuty a potem odpalił jej się skrypt spacerowania i poszła dalej.
Sprzęt ? A co ma sprzęt do bugów ? xD
Ok, no to daj radę koledze z najnowszym I7 i 3070 z 16GB Ramu co ma obniżyć żeby jego komp wyrabiał.
Nie to żebym bronił OP, ale niektóre bugi mogą być częściowo wywołane konkretną specyfikacją sprzętową.. i nie mówię tu o za słabym czy za mocnym sprzęcie. Dobry przykład to premiera RDR2.. sugeruje zerknąć np tutaj: https://www.gamewatcher.com/news/red-dead-redemption-2-100-cpu-usage-how-to-stop-freezes-stutters
Na start RDR2 miał notoryczne freezy u graczy, którzy mieli procki z <6 rdzeniami.. sam miałem ten problem, mimo że klatki oscylowały w 30fps, to i tak freezy leciały.
Ten błąd poniekąd wynikał z konfiguracji sprzętowej.. ale głównie dlatego ze Rock Star nie uwzględnił tego odpowiednio w optymalizacji.
Tymczasem każdy kto miał procka z większą ilością rdzeni mógł wcale nie uświadczyć freezów.
Czyli powtórka z wiedźmina 3. I wiedźmina 2. I wiedźmina 1. Gra niedorobiona, ale po jakimś czasie załatają. Cóż, słabo jak na mesjasza gamingu jakim według niektórych są redzi.
po zawodzie cyberpunka redzi wrocą do wiedźmina czyli ogranej już produkcji i tu mają swoje doskonałe wyjście ewakuacyjne bo każdy dosłownie będzie na to czekał
Wygląda na to że Fallout 76 ma niezłą konkurencję hehe.
Oczywiście tylko pod względem technicznym żeby nie było ! Bo pod każdym innym aspektem miażdży konkurencję !!!
Odpalcie sobie Wiedzmina 3 z dnia premiery... A nie, nie da się.
Spokojnie, z Wieśkiem było identycznie. Za rok CP też będzie połatany i na tych sprzętach co dzisiaj ledwo zipie będzie ładnie śmigać.
To będzie absolutnie wspaniała gra z każdego punktu widzenia... ale tak za kilka miesięcy, po kolejnych 3-4 dużych patchach i kilku dobrych modach :)
Zupełnie tego nie rozumiem. CyberBug bije rekordy, ale w liczbie bugów, niedoróbek i crashy. I te plastikowe, kreskówkowe twarze lalek i drewniane animacje są tak brzydkie w 2020. Model jazdy jakiś sztywny, a sztrzelanie jakieś drętwe. Crafting nie ma sensu i jest zbędny. Lista jest długa. F4 lepiej wyglądał.
Ale co w tym dziwnego? Preordery to sukces wielu lat marketingu, nie gry. Przecież ludzie preorderowali nie na podstawie gry tylko na podstawie reklam- obietnic i renderów. Jakość kodu dostarczanego klientom na premierę nie ma na nie żadnego wpływu.
To nie jest raport o sprzedaży 30 dni po premierze.
Dziwi mnie ten zachwyt, bo nie ma za bardzo czym. I dziwią mnie te pozytywy. Dziwi mnie to, że CDP inaczej się traktuje, jakoś wyjątkowo. Gdyby UBI to wydało, to gra zmieszana z błotem itp.
Trochę racji w tym jest, że gra, gdyby była wydana przez Ubi zostałaby zjedzona żywcem, jednak wydaje mi się, że hate na Ubi jest w dużej mierze dlatego, bo pchają do każdej swojej gry mechaniki z poprzedniej. Każda ich gra teoretycznie wyróżnia się tylko innym swiatem.
To już trzeba analizować jednostkowo każdą recenzję, co jak i dlaczego.
Jedna osoba może grać 10godz i dać ocenę pozytywną bo lubi neony, inna osoba może pograć 1godz i dać negtywną z powodu ubogiego systemu walki bronią biała, prostego systemu skradania, nie do końca satysfakcjonującej jazdy pojazdami czy cringeowych motywów i niektórych tekstów.
Wszystkie recenzje, a szczególnie ich oceny, należy brać z przymrużeniem oka. Zwłaszcza wśród narajcowanych klientów na premierę- zbyt dużo emocji. Za miesiąc, dwa sytuacja się unormuje.
Wyjdzie co ma wyjść i zaczną się pojawiać obszerne i rzetelne recenzje, analizy co faktycznie zostało dostarczonego i jakiego kalibru produkcją jest CyberPunnk 2077.
Oczywiście, dla mnie wbrew pozorom bugi to najmniejszy kłopot- nie przejdę na premierę i jestem pewien że CDPR za rok połata wszystko. Osobiście mnie bardziej zastanawia jakość napisanych dialogów, system skradania, walki, AI, prowadzenie fabuły, wiarygodność świata, klimat...
Prasa prasą- ale ludzie po paru godzinach raczej nie mogą ocenić wielu z nich, tym bardziej recenzje graczy trzeba na premierę odpuścić i poczekać min 2 tyg, najlepiej miesiąc.
Gra podobno na konsolach jest mega gorącym ziemniakiem u wielu, tu też będzie potrzebny czas na weryfikację.
Łapka w duł za troling oraz post który nic nie wnosi do dyskusji jak była możliwość reportu takich postów to też skorzystał z takiej opcji jak się nie podoba nie graj i nie wypisuj opini na temat tej gry.
Ja mam takie pytanie odnośnie ludzi chodzących po mieście w CP2077. Jak włączyłem stream na TVGry to Jordan jechał przez miasto, były jakieś mosty i td aż dojechał do cybermnicha. W trakcie tej przejażdżki nie było widać żywej duszy, bardzo źle to wyglądało. Czy ten fragment miasta jest tak zaprojektowany? Czy wszędzie w grze są takie pustki?
Ktoś się orientuje kiedy ma byc next-gen patch do Wiedzmina 3?
W grze jest opcja gęstości tłumu. Może miał ją wyłączoną albo na minimum.
gęstość tłumu jest do wysokie ale i powyżej obciąża to i CPU i GPU też jak znaczniki tłumu na mapie, jak masz 8 czy więcej rdzeni w CPU to żaden problem.
Może miał ją wyłączoną albo na minimum.
Ustawienia mieli praktycznie na maksa, bo grali na RTX2080Ti, więc to nie była kwestia suwaków. Może nie wszystko się doczytało. Jak widziałem początek stream, i kiedy szedł pieszo po mieście, to nie było problemów z samą ilością npc w danej lokacji.
Wiesz ja w nocy oglądałem jednego streamera co grał na 3070 z Ray Tracing i szczerze wyglądało to jakby miał to odpalone na jakimś 970 w co najwyżej medium, także możliwe że to jakiś błąd z doczytywaniem albo koleś coś przekombinował z suwakami.
I tak jest jest dobrze byłem przekonany że recenzje będą mieszane, gra jest dostępna od paru godzin i nie licząc stremerów itp, normalny gracz jej nie ukączył aby ją sprawiedliwie ocenić. Jak zwykle na początek krzykacze co im gra słabo działa.
Skoro nikt nie chcial juz czekac to mogli wydac gre jako EA w przypadku Baldur's Gate III malo kto narzeka na stan techniczny, gra sie sprzedaje w tej samej cenie i prawie same dobre oceny na steam.
Zobacze jak jest wieczorem i watpie zebym sie rozczarowal bo mam nastawienie ze zagram w EA w dodatku za gre dalem tylko 150 z aktywacja na gog.
Bugi się połata, to wgl w tym wszystkim najmniejszy problem. Wbiłem wczoraj na kilka streamów aby zobaczyć jak się to prezentuje i nie licząc baboli techniczncyh (swoją drogą przez ponad dwie godizny oglądania nie widziałem ich wiele) gra prezentuje się fenomenalnie: oprawa audiowizualna, ogólna kreacja świata, postacie i dialogi - wszystko co dla mnie najważniejsze w tej grze jest na bardzo wysokim poziomie.
Więc teraz czekać tylko aż sytuacja na rynku z nowym sprzętem się unormalizuje i można będzie grać.
opinie na tym steam rzeczywiscie rzetelne nawet godziny ludzie nie graja i wystawiaja negatyw porazka -_-
To tzw. "review bombing", po prostu wystawiają negatywy, aby Redzi jak najszybciej zareagowali na jakiś problem, tutaj - koszmarna optymalizacja.
Macie embargo na użycie słowa "wydajność"? Bo o to cała sprawa się rozbija. CDP paskudnie postąpił prezentując oficjalne wymagania mające się nijak do rzeczywistości. Będzie refund.... szkoda tego całego czekania :(
Daj im czas. Według rekomendowanych powinienem mieć stabilne 60fps w ustawieniach high, a tymczasem kolesie na necie w identycznej konfiguracji męczą się w 40fps'ach i do tego na medium.
Kilka patchy + kilka tweaków i wydajność podskoczy.
Na razie gra mi się świetnie, ale jak to okropnie działa. Z bugów, na szczęście, napotykam tylko na te graficzne i "śmieszne" (coś się nie wczyta, za wolno załaduje, postać przejdzie przez obiekty). Ale powiem tak, świetną grę pozna się po tym, że nawet jak działa tak źle, to wciąż gra się w nią świetnie. Cyberpunk to właśnie taka gra.
Grasz na PC? Jak tak, to na jakim sprzęcie? Widziałem na filmikach, że gra działa nie najlepiej.
GTX 1060, Ryzen 3600 i 16GB RAM 3200MHz, gra na SSDku. Naprawdę działa to nadwyraz źle (niestabilne 60fps na najniższych w 1080p uh). Ale gra się nie najgorzej. Mam jednak nadzieje, że szybko połatają.
Na 1060 masz 60fps'ów w 1080p ultra ?????
Jakim cudem jak kolesie w high na 1070 ledwo dobijają do 40fps'ów ??????
To prawda, gra na razie działa bardzo słabo pod względem wydajności, ale mimo to faktycznie gra się całkiem fajnie :) Też mam GTX-a 1060, z tą różnicą, że mam 8 GB RAM-u i i5-4460. Na najniższych w 1080p potrafi czasem spaść nawet do ok. 25 fps-ów. Co prawda sprzęt już najmocniejszy nie jest, ale powinno działać o wiele lepiej i zakładam, że przynajmniej na medium-high(?). No i nie zapominajmy, że GTX 1060 był wymieniony w rekomendowanych na high :) No nic, pozostaje czekać i liczyć na to, że uda im się poprawić wydajność wraz z kolejnymi patchami.
Edit: Nie pobrałem jeszcze najnowszych sterowników Nvidii, a właśnie zobaczyłem, że w przypadku 1060 dają jakieś dodatkowe 10 fps-ów.
Nigdy nie kupuje się gry na premierę bo potem wychodzą chocki klocki kiedy się tego nauczycie . Ciągle powielacie te same błędy i narzekacie , rzygać się już tym chce .
Z ust mi wyjąłeś kupują przed premierą i potem płacz i rozczarowanie,ci sami ludzie robią to regularnie jak dla mnie to już jest coś nie halo w główce bo praktycznie każda gra tym bardziej klasy AAA w dniu premiery ma takie czy inne błędy problemy z optymalizacją lub nawet z odpaleniem zazwyczaj w jakimś czasie to łatają ludzie są coraz głupsi i tak będzie już chyba zawsze.
ale że co? masz pretensje do ludzi, którzy narzekają na grę, bo mieli czelność kupić ją w dniu premiery?
rozumiem, że wynika to z faktu, że serce ci krwawi jak widzisz lecącą w dół średnią ocenę graczy, bo chciałeś żeby było 11/10 i gra dekady, ale zastanów się nim drugi raz takie kocopoły napiszesz, bo skisnąć można :)
Nikt tu nie ocenia gry w stanie sprzed 2 lat tylko (rzekomo) finalnego tytułu - takiego jaki wypuścił CDPR i to już po dwóch łatkach tak więc ludzie mają prawo narzekać i śmiać się z tego w jakim stanie jest obecnie gra :)
Przewijałem komentarze i natrafiłem na... czego ludzie oczekiwali po konsoli za 500zł itd ... :X
Jezu
Jak się ma wolny dysk HDD to trudno sie dziwić, to samo miałem w gta online lub horizon zero dawn jak testowałem różnice między nowym a starym dyskiem
0:31 pies na kolanach. Gra jest mocno dostosowana do realiów 2020 i tego co się działo wokół protestów blacklivesmatter
Gameplay sprzed patchy. (dwóch)
Wrzucony w komentarzu dla padlinożerców.
Gra jest w złym stanie, ale nie jest tak tragicznie. Nie powinno się tego bronić, ale nie powinno się też gnoić gameplayem przedpremierowym, bo zalatuje manipulacją...
Pograłem póki co 3 godziny i jakoś nie czuję klimatu tej gry... Na ulicach pustki, model strzelania i jazdy jest bardzo średni. Gram na ps4, może na ps5, gdy już będzie można normalnie kupić, zrobi na mnie większe wrażenie.
Na starych konsolach słabo to wyglądało, sam mam zamiar dopiero w to zagrać dopiero jak sprzęt wymienię. Granie na low + pewne bugi na starcie nie były wystarczająco motywujące do kupna.
na ps4 wycieli duzo ruchu na ulicy, bo to jest smieciowy sprzet w dzisiejszych czasach
Z jednej strony dobrze że gracze negatywnie podchodzą do buggów w grze, z drugiej to tylko pokazuje że lepiej twórcom pozostać przy bezpiecznych sequelach, niż stworzyć coś nowego. Przed chwilą oglądałem materiał Digital Foundry,w którym byli zachwyceni złożonością gry, więc zastanawiam się czy nie przekłada się to bezpośrednio na ilość gliczy, a to na odbiór graczy...
I właśnie z powodu takich filmików mamy wylew bezpiecznych sequeli, gdzie twórcy zamiast zrobić coś nowego, wolą dostarczyć sprawdzonego klona swojej poprzedniej gry... Nie żebym się czepiał ludzi którym błędy się nie podobają, ale gdy ktoś tworzy grę złożoną, która cierpi na bugi to szybciutko pojawiają się tacy obiektywni inaczej, którzy zamiast zastanowić się z czego te błędy wynikają, wolą cisnąć fanbojów i studio... wrzucając filmik z kompilacji bugów od 30 innych twórców i piszcząc jak to graficzna kupa... la odmiany https://www.youtube.com/watch?v=RMs1Wdi7OcI
Nigdy nie "hejtowałem" ubi (no raz, za Unity niegrywalne na low na jednej z topowych kart graficznych w tamtym czasie), co nie zmienia faktu że Ubi utknęło właśnie w tym tak zwanym bezpiecznym sequelu, właśnie przez graczy, którzy każde ich próby wyjścia i zrobienia czegoś innego krytykowali do granic możliwości. Unity było świetnym Asasynem, względem którego kolejne części mocno się cofnęły, a wszystko przez to że pojawiały się takie filmiki, pomijające to co w nowym silniku było dobre. To samo dzieje się teraz, gdy przeszli na nową formułę, za co są atakowani, bo próbują czegoś nowego.
No i CP nawet na konsolach nie jest nawet w połowie w takim stanie jak Unity był na topowych PCtach...
W sensie, że ubi wydawało jakąś świetną nowatorską grę a gracze ich za to krytykowali? Ciekawy punkt widzenia :-)
Ja nie mówię, że gra jest w takim stanie jak unity, tylko, że jest to w pewnym sensie wersja beta, być może w lepszej formie niż unity. Tyle, że jak ubi wygra niedokończoną grę, to się mówi ubicrap, a jak to samo zrobi CDP to się mówi "gra świetna, bugi się naprawi a gra zostanie".
I nie rozumiem po co ktoś się ma zastanawiać nad przyczyną bugów? Przecież CDP nie był na skraju bankructwa, nie musiał teraz wydawać tej bety by tylko stanąć na nogi. Ubisoft podobnie.
Nie wiem czy ludzi boli każdy spadek kilku fps czy co, bo mi np to nie przeszkadza. Gram na rtxie 2060, i7 7700 i 16 gb ramu, dwa dyski ssd. Z racji bottlenecka skaluje sobie do 1440p przed DSR żeby karta się pocila, a procek trochę odpoczywał w mieście i mam na wysokich od 50 do 80 fps. Na prawdę nie wiem o co ludziom w większości chodzi, chcieli bardzo next gen, a teraz płaczą. Jeszcze żeby gra wyglądała paskudnie czy coś, a ona wygląda fenomenalnie i wymaga trochę od pcta.
Dla mnie optymalizacja jest dobra, a pewnie potem będzie jeszcze lepiej.
Nie mam 3- letniego pc i na średnich 80 klatek optymalizacja super
Cały czas narzekacie tylko na bugi, a nic nikt nie pisze o tym, że sama gra jest mocno średnia. Zadania generyczne, uproszczone mechaniki, słabe strzelanie i bardzo słaba walka wręcz, brak immersji ze światem.
Deus Ex miał lepszy system wszczepów jak i skradania.
Ty to już wiedziałeś prawie 20 dni przed premierą
Kurde, a czego Wy się spodziewaliście? Objawienia? Przecież oczywistym było, że to będzie co najwyżej poprawna gra podobna do DE.
Zależy na czym grasz. Ja nie narzekam, 90-120 fps na ultra bez raytracingu z DLSS na 3060Ti.
Pograłem 2 godziny póki co i zero bugów. Jest ślicznie i zapowiada się miodnie.
Jakby grę zapowiedziano pół roku temu to by były same zachwyty. Tak to działa niestety.
Jesteś wielki hahaha wydałeś 10000 zł zeby pograć w jakąś gierte żałosne hahaha
Trochę mniej, a jakie to ma znaczenie? Dla jednego 10 tys. to dużo, dla innego mało, a dla jeszcze innego średnio. Nie wiem jakie to ma znaczenie.
Odpowiedziałem na zadane pytanie, są przecież mocniejsze konfiguracje.
Ae widzę, że żal dupę ściska, że ktoś gra a ty nie xD
Gol powinien był przekleić tytuł recenzji z RDR2 na PC - "jaka piękna katastrofa" ;)
Jakby ktoś był ciekaw:
Ryzen 5 2600
24 GB RAM
Radeon RX 580 8 GB
Ustawienia wysokie z korektą cieni na średnie, Full HD. Gra płynna ale nie osiąga 60 FPS. No i te bugi...
Szczerze przyznam ze zwróciłem Cyberpunka na steamie. Sporo bugów przez 110 minut grania. Najbardziej irytujący to fakt z itemami do podniesienia, nawet po najechaniu perfidnie kursorem na niego nie szło go wziąć do ekwipunku czasami musiałem odejść, myszką pojeździć we wszystkich kierunkach aby złapało interakcję z przedmiotem.
Wysiadłem przy głównej misji, po szkoleniu treningowym. Gdzie Jackie wszedł mi ścianę i nie mógł z niej wyjść to było karygodne :D Dałem mu szanse ponownie i znowu gra mnie kopnęła w dupe gdy Jackie miał odwieźć mnie do domu, to furgonetka się za nami puściła. Zginałem w jakieś 2 sekundy, po załączonym sejvie i wymianie ognia tym razem tylko Ja byłem czynnym uczestnikiem strzelania, bo moi przeciwnicy postanowili w ogóle nie strzelać i animację ich gdzieś zaginęły. Dosłownie zamarzli, focha strzelili...
Wstrzymuje się dopóki gry nie załatają i nie dostanę swojego rtx 3080
Ja niestety czekam na swój egzemplarz bo rtveuroagd zrobiło sobie żart z ludzi.
Fajnie się gra w cyberpunka dzięki RTV nie wiedziałem że będzie japońska gra z dubbingiem. Pozdrawiam grających i czekam aż łaskawie sklep bedzie miał grę.
"Projekt ukazał się na PC, konsolach Xbox One i PlayStation 4 oraz w streamingowej usłudze Google Stadia."
Na GF Now też już jest od paru dobrych godzin...(zarówno wersja GOG jak i Steam) No ale po co pisać o dobrej usłudze streamingowej skoro można napisać o Stadii...
A większość z ty h negatywnych na steam to opinie w stylu „kurla nie działa na GTX 460 oszukali mnie” albo „kurla mam Intel core Q6600 i Intel HD i nie chce się odpalić je*** CDP”
Gierke crashuje po skończeniu początkowej misji, to nieźle ogarnięta. W corpo wystarczy usiąść na krześle i gierka dostaje crasha.
Steamowe recenzje to można sobie w buty wsadzić ludzie po godzinie ba nawet mając 0.2h pisza jaka to zajebista gra itp a ledwo pierwsze cutscenki ogarneli... Gra jak dla mnie na razie po prostu średnia, na bank daleko jej do tego na co wiekszość ludzi czekała.
Akurat jest na odwrót. Jak się odfiltruje recenzje z gra krótszą niż 4h to się okazuje, że pozytywnych jest dużo więcej.
Dla dowolnej długości gry pozytywów jest 71%
Dla powyżej 4h jest 84%
Powyżej 6h jest 86%
Powyżej 8h jest 90%
Dla od 0 do 1h jest 57%
Klapa wisi w powietrzu, czuje szybkie przeceny tej przełomowej w każdym aspekcie gry. CDP pewnie też nieźle zatrzęsie.
Jest źle, ale za pół roku będzie miód. Chciałbym jednak, żeby REDZI dostali za to po tyłku na giełdzie teraz!!
Właśnie kupiłem grę. Teraz tydzień pobierania i jazda do Night City!
Edit: Sorry, zdjęcie zwariowało
Szczerze? Co z tego jak za pół roku będzie połatana? Wydawanie zarobaczonej gry powinno być piętnowane z całą mocą, bez względu czy robili ją Polacy, Niemcy czy Eskimosi
Wiedźmin III w wersji GOTY czyli po 30 łatkach dalej był zabugowany bardziej niż inne gry w dniu premiery więc aż strach się bać w sumie co jest tutaj na premierę. Dobrze że jednak nie kupiłem.
Kęsik
Powiem więcej, Wiedzmin 3 nadal ma dwa nienaprawione bugi które powodują że gry się nie da przejść (sławny już camera glitch ktory blokuje kamere w ciele geralta i dupa nie da sie juz nic zrobic, oraz blad ktory jesli wykonamy przed skellige questy w zlej kolejnosci to na skellige sie nie otworza drzwi do glownego questa) . A to tylko takie krytyczne bugi, bo taka płotka to nadal zachowuje sie jak dzika swinia, a i geraltowi zdarza sie zlamac bark. Co jak co ale CDP nie umie w doszlifowanie swoich gier. Robia swietne swiaty ale zeby to dopracowac to juz ciezko.
Obawiam się że ocena na metacritic od userów będzie dużym ciosem dla CDP , gra nie powinna wyjśc w tym roku.
Rozwalaja mnie ludzie. Najpierw mowia zeby nie kupowac preorderow. Potem kupuja preorder CP2077. Potem narzekaja ze ze gra z bugami.
Nie ciebie jednego. Poziom hipokryzji na GOLu... Ba, żeby tylko tutaj - w krajach pierwszego świata - osiągnął takie rozmiary, że ja już sobie daruję czytanie i próby komunikacji z nim. Ten poziom idiotyzmu mnie przerósł.
Gra w każdym razie jest świetna. Tylko wymaga mocnego sprzętu i dysku ssd, na pewno nie PS4 albo xklockaone.
Rozwalaja mnie ludzie. Najpierw mowia zeby nie kupowac preorderow. Potem kupuja preorder CP2077.
Którzy ludzie mówiący o nie preorderowaniu potem preordują? Co to za logika?
Masz kogoś konkretnego na myśli, czy po prostu stosujesz takie dziwne uogólnienie?
Patrz- tyle ludzi przeciw gwałtom, a co roku statystyki tyle ich pokazują...
WTF.
Niby pisałem miesiąc temu bardziej odnośnie gadżetów do cp77, chociaż widać, że jednak rzeczywiście nie wszyscy są zadowoleni.
Jakbym tylko patrzyl na bugi pokazywane przez graczy to moglbym smialo powiedziec ze Andromeda byla 10x lepiej dopracowana w dniu wydania.
Czemu ludzie sie uparli aby grac w CP1077 na kalkulatorach?
U mnie gra chodzi bardzo płynnie, żadnych zacięć. Ustawienia częściowo wysokie, ultra i niewiarygodne. Owszem, bugi się zdarzają, ale raczej śmieszne, jak broń wisząca w powietrzu, albo samochód, tudzież trzęsąca się szybko głowa ochroniarza w misji z Meredith Stout. Raz gra wywaliła mi przy wczytywaniu sejwa. Walka jest szybka i konfudująca, może brak mi refleksu. Hakowanie jakieś mało intuicyjne ale może brak mi wprawy i cierpliwości. Design miasta powala. Za to grafika sama w sobie jest bardzo dobra ale nie powalająca.
Na razie kilka godzin za mną, zrobiłem tą misję z gangiem Maelstorm i robotem.
Na razie dla mnie 8/10, muszą połatać bugi.
Co do hakowania to grając na pc po wciśnięciu TAB wchodzisz w tryb hakowania czas zwalnia i obiekty hakowalne podświetlają się na zielono,
jak najedzesz na taki obiekt masz z lewej listę działań część jest instant hakowaniem ale czasem musisz rozwiązać minigierke DEMON.
Hakowanie w demonie/lodołamaczu polega na tym aby znaleźć kod wyświetlony po prawej stronie w TABELI po lewej w określonym czasie a zagadka polega na tym aby następnie znaki bb a1 S2 były w linii pionowej lub poziomej od poprzedniego takie trochę sudoku z wyszukiwaniem par symboli. Mam nadzieję że pomogłem sam jestem po 4 h grania ale system jest ok
Bawi mnie usprawiedliwianie zbugowanej niedorobionej gry bo "ludzie mają słaby sprzęt", lub "konsola jest słaba". Co to redzi nie wiedzieli na jakie sprzęty robią grę? Czy o co chodzi?
Ale jakie usprawiedliwianie? Przeciez nie od dzis wiadomo ze gracze kupuja gry na komunijne sprzety. W tym przypadku jest podobnie, ktos ma leciwy sprzet ale gra sie odpali a potem jest placze ze brak tekstur itp. Czy wydaje ci sie ze CDP testowalo gre na starszych sprzetach?
Juz podobne placze byly podczas Valhalli, ludzie graja w 720 na min ustawieniach i marudza ze gra slabo chodzi.
Jakos nie widzialem wiekszych placzow ze strony graczy posiadajacych np. GTX 3xxxx.
CDP powinno zrobic sztywne minimalne wymagania na seroe conajmnie GTX2xxxx i nie bylo by placzu, no ale sprzedaz panie....
Wyglada ze CDP wypuscilo niedopracowany produkt, to prawda, ale z drugiej strony wiele jesli nie wiekszosc tych negatywnych ocen jest wlasnie od ludzi ktorym sprzet juz nie daje rady.
O masz swietny przyklad: https://www.gry-online.pl/forum/zwrot-pieniedzy-za-cyberpunka-2077/z4ec2811?N=1
Czy wydaje ci sie ze CDP testowalo gre na starszych sprzetach?
No a nie testowali? Chyba powinni testować, to oczywiste. Wydając grę na PC powinni zatroszczyć się o jej właściwe skalowanie w zależności od sprzętu tak aby na 970 dobrze działała na odpowiednich ustawieniach i na 3090 dobrze działała.
Juz podobne placze byly podczas Valhalli, ludzie graja w 720 na min ustawieniach i marudza ze gra slabo chodzi.
No jak gra jest słabo zoptymalizowana to czemu mieliby nie marudzić?
Jakos nie widzialem wiekszych placzow ze strony graczy posiadajacych np. GTX 3xxxx.
Lol. No tylko że gra ma dobrze działać na 1050/1060 a nie na 3xxx tym bardziej że wychodzi na stare konsole.
CDP powinno zrobic sztywne minimalne wymagania na seroe conajmnie GTX2xxxx i nie bylo by placzu, no ale sprzedaz panie....
Czyli według ciebie powinni gry wcale nie optymalizować i jeszcze się tym pochwalić?
ale to juz nie moj problem ze ty na swoim komunijnym sprzecie chcialbys grac we wszystko przez kolejne 20 lat.
Gra "powinna" dzialac tez na zintegrowanych GPU, wszak rynek laptopow jest ogromny, a posiadacze tychze tez by chciali pograc w CP2077
Czy wydaje ci sie ze CDP testowalo gre na starszych sprzetach?
Jeśli nie testowali to powinni, poza tym zostaje sprawa konsol, co tam też niby nie testowali? Testowali, i jeszcze perfidnie ukrywali to jak będzie działał Cyberpunk na ps4 fat/slim oraz xboxie one/one s.
ale to juz nie moj problem ze ty na swoim komunijnym sprzecie chcialbys grac we wszystko przez kolejne 20 lat.
Fajne spłycenie, ktoś chce żeby gra była zoptymalizowana = jest narzekaczem który chce żeby działała na komunijnym (w domyśle na starszym i słabym) sprzęcie.
założę się, że ani tej gry nie kupiłeś, ani tej gry ani razu nie uruchomiłeś.
tu nie chodzi ze chcielibysmy grac na komunijnym sprzęcie w nowe gry.
Chodzi o szczerość redów i trzymanie sie tego co mowili.
Jeśli w minimalnych dajesz GeForce GTX 780 (3 GB) a w zalecanych 1060 to gra powinna chodzic na minimalnych na pierwszej karcie i na wysokich na drugiej.
A okazuje się że gra jest niegrywalna na ustawieniach które sami zalecali. widzisz problem czy nadal nie?
Wypuscili niedorobioną grę, a teraz bedą ją łatać. Tylko widać odpowiednio duzo zapłcili za recenzje.
Niezły potworek im wyszedł. Teraz pewnie będzie paniczne robienie kolejnego wiedźmina, chociaż nie jestem pewien czy to wystarczy, żeby odzyskać zaufanie graczy. O ile po przeczytaniu recenzji byłem miło zaskoczony, tak po obejrzeniu kilku filmików nie ogarniam jak to zostało w tym stanie wydane.
już czerwona lampka się ludziom włączała gdy CDPR nie pozwolił recenzentom na zamieszczanie własnych filmików z rozgrywki, a jedynie tych podesłanych przez CDPR. Studio doskonale zdawało sobie sprawę, że w takim stanie w jakim się obecnie znajduje gra nawet wypuszczanie łatek codziennie przez tydzień nie naprawi tego co się dzieje na ekranie :)
No cóż trzeba sobie jakieś pół roku odczekać, albo do czasu jak to połatają, czyli rok;)
Pamiętam jaki był lamet, kiedy okazało się, że premierę czeka kolejna obsuwa. Były tutaj deklaracje jakoby niektórzy anulowali pre-ordery i tracili zaufanie do CDP. Ci sami ludzie dzisiaj toczą piany, że gra nie powinna wychodzić w takim stanie. Po 50 recenzjach szanowanych redakcji growych wychodzi na to, iż gra spełnia wszelkie wygórowane oczekiwania jakie przed nią stawiano, jednocześnie niedomagając jedynie na płaszczyźnie technicznej i optymalizacji. Gracz to (uwaga, generalizacja) k*rewko kapryśmy konsument. Który jednocześnie daje się doić regularnie koncernom takim jak Activision albo EA kupując ich coroczne reskiny Call of Duty z 4 godzinną kampanią fabularną za 350 zł, FIFĘ albo simsy które ze wszystkimi dodatkami kosztują pewnie z kilka tysięcy. A nowy hit CDP, tak dla porównania na premierę kosztuje 199 zł. Prawie jak nowy COD po 50% zniżce...
"jednocześnie niedomagając jedynie na płaszczyźnie technicznej i optymalizacji."
jedynie? co z tego że fabuła jest genialna jak gra jest popsuta?
na Valhalli do tej pory psy wieszają, że zabugowany potworek wyszedł. Owszem ludzie grają, ale niesmak pozostaje.
Widziałem kilka kompilacji z tych błędów i w momencie gdy gra stoi dialogami to nie wyobrażam sobie czerpać przyjemności z tego, że w połowie animacji postacie się blokują, lewitują albo robią inne akrobacje.
No wiesz, jak mam płacić 200 zł za wersję beta, to wolę zapłacić 350 za call of duty.
taaa, bo CoD jest idealny - każda gra ma jakieś błędy a taki Ubisoft stworzył masę gier i wciąż nie nauczył się robić ich idealnie a CDP to dopiero druga duża gra, na 100% robili co mogli aby było dobrze - wszystkiemu nie zaradzis.
Tak, ubi tworzy zabugowany crap, ale po pierwsze nie aż tak zabugowany, a poza tym nie tworzy go 7 lat!!! Co oni robili te 7 lat???
No co mam ci powiedzieć, twoje pieniądze, twoje prawo. Ja tylko podałem najbardziej bezczelne według mnie przykłady dojenia fanów przez znane marki. Dla mnie COD zmienia się za mało i oferuje zbyt skromną zawartość dla pojedynczego gracza, aby kosztować takie pieniądze. A produkt chcąc nie chcąc musi być lepiej dopracowany skoro opiera się mniej więcej na tym samym szkielecie od lat. Np. przez lata, aż do Black Opsa II katowali ten silnik z Quake nie? A CDP pierwszy raz wydało grę w której jest jeżdżenie, strzelanie etc. Więc jak najbardziej 7 lat prac jest zrozumiałe. W Rockstars Games pracowało przy RDR2 tysiąc osób a też go robili parę lat. Myślę, że im większy i bardziej ambitny projekt tym ciężej ustrzec się problemów na premierę. Przykład: genialny Fallout NV którego łatali chyba z 2 lata :D
Dla mnie COD zmienia się za mało i oferuje zbyt skromną zawartość dla pojedynczego gracza, aby kosztować takie pieniądze.
Rozumiem. Dla mnie cena 200 zł za cyberpunka to cena odpowiednia jak za ubogą wersję GTA, niemniej za wersję beta nie zapłacę takich pieniędzy. Poczekam sobie rok, a za rok pewnie będzie i tańsza i załatana.
A CDP pierwszy raz wydało grę w której jest jeżdżenie, strzelanie etc. Więc jak najbardziej 7 lat prac jest zrozumiałe.
Sugerujesz, że gdyby Rockstar robił grę w której się strzela z łuku i walczy w zwarciu, to po 7 latach też by była w wersji beta? Ja nie sądzę.
W Rockstars Games pracowało przy RDR2 tysiąc osób a też go robili parę lat.
Przy cyberpunku też pracowało tysiąc osób, a w rockstarze te 1000 osób zrobiło grę bez takich bugów i o wiele lepszą pod względem grafiki, animacji itd.
Przy cyberpunku też pracowało tysiąc osób
co? skąd te informacje? jedyne co znalazłem to, to że przy cyberpunku pracowało około 500 osób
a w rockstarze te 1000 osób zrobiło grę bez takich bugów i o wiele lepszą pod względem grafiki, animacji itd.
przecież nad RDR2 pracowało oko 2000 osób
co? skąd te informacje? jedyne co znalazłem to, to że przy cyberpunku pracowało około 500 osób
www.youtube.com/watch?v=3SRAsivUH94
przecież nad RDR2 pracowało oko 2000 osób
No widzisz, co człowiek to inne informacje :-)
"Rozumiem. Dla mnie cena 200 zł za cyberpunka to cena odpowiednia jak za ubogą wersję GTA, .."
To zdanie w sumie tłumaczy, że jesteśmy po prostu troszkę inną grupą docelową jeśli uważasz cybera za ubogą wersje GTA. Uwielbiam tę serie, zwłaszcza 3D uniwerse (III, VC, SA) ale dzieło redów planuje kupić ze względu na obietnice wielkiej erpegowej przygody stojącej historią, swobodą działania i postaciami. Jednym słowem oczekuję czegoś na kształt Falloutów i Deus Exów.
"Sugerujesz, że gdyby Rockstar robił grę w której się strzela z łuku i walczy w zwarciu, to po 7 latach też by była w wersji beta? Ja nie sądzę."
Raczej posłużyłem się tą firmą ze względu na jej ogromne doświadczenie i zasoby w postaci pracowników. A przypominam, że premiera na PC też nie ustrzegła się głosów krytyki.
"przecież nad RDR2 pracowało oko 2000 osób
No widzisz, co człowiek to inne informacje :-)"
Tu ja się mogłem pomylić bo po prostu informacja o tysiącu gdzieś mi kiedyś mignęła. Możliwe, że faktycznie 2 tysiące pracowały przy RDR2. To w sumie jeszcze mocniej by wskazywało no jednak na przewagę zasobów na korzyść Rockstar games.
To zdanie w sumie tłumaczy, że jesteśmy po prostu troszkę inną grupą docelową jeśli uważasz cybera za ubogą wersje GTA.
Przyznam, że cyberpunk to nie jest moje ulubione uniwersum, ale w grach przede wszystkim cenię inne rzeczy niż moje ulubione uniwersum. Niemnie tak, dla mnie to takie GTA, bo mamy miasto, otwarty teren, tereny poza miastem, strzelanie itd., tylko w nieco innym uniwersum niż gra Rockstara.
Raczej posłużyłem się tą firmą ze względu na jej ogromne doświadczenie i zasoby w postaci pracowników. A przypominam, że premiera na PC też nie ustrzegła się głosów krytyki.
100% racji, niemniej nadal uważam, że gdyby nad tą grą pracował Rockstar to byłaby i lepsza grafika i lepsze animacje postaci, więc 200 zł to dla mnie cena akurat jak za "prawie" GTA od Rockstara :-)
No jest to bardzo prawdopodobne. Rockstar to mistrzowie w swoim fachu. Zwłaszcza tworzenie dużych, tętniących życiem otwartych światów to ich konik. Nie wiadomo natomiast jak by sobie poradzili na płaszczyźnie RPGowej.
Tylko, że i oni nie są nieskazitelni. Optymalizacja GTA 4 na PC to do dzisiaj żart. Wiem co mówię, bo czasem zaglądam do Liberty City ;) Jeszcze to 150 tysięcy irytujących zabezpieczeń. Teraz wspomnianą 4kę mam na Rockstar Games Laucher po wpisaniu nierejestrowanego klucza z płyty. Natomiast wcześniej uruchomienie tej gry było tak problematyczne, że w orginalke grałem... na cracku. RGL to też jedna wielka porażka. Nie chce pisać elaboratu :p ale uwierz mi, że w granie w spolszczone samodzielnie tytuły jest problematyczne. Bo system zmusza cię do aktualizacji (inaczej gra nie uruchomi się). Dlatego trzeba grać offline a i to nie jest załatwienie sprawy na stałe, bo po jakimś czasie wyskakuje ci komunikat, że gra zbyt długo była nieuruchamiana on-line więc trzeba wejść on-line zaktualizować grę (de facto tylko po to żeby system wspaniałomyślnie usunął ci spolszczenie) i po raz 100 ją polonizować.
Albo GTA Vice City. W okolicach 2005 roku dorwałam w swoje rączki taki ładny egzemplarz w pudełku z napisem bestseller. Nie wiem czy to było uchowane wydanie premierowe, w każdym razie opatrzone numerkiem v1.0. A w tamtych czasach paczowanie nie było takie proste jak dzisiaj. W każdym razie ekscytacja z dorwania wymarzonej gierki nie trwała długo :D gra się ZAWSZE crashowała przy zakupach w sklepach (zapomnij o kupowaniu giwer) i przy rozpoczynaniu kilku misji.
łoł, straszny off top :D Mam nadzieje, że nie zanudziłem swoimi retrospekcjami. Pzdr
Doprawdy są to imponujące wyniki w momencie premiery. Ciekawe jak tytuł będzie się prezentował po ostatniej łatce?
Jest wciąż za wcześnie na ocenę, ale wstępnie wygląda na to, że większości osób się podoba: 72% pozytywnych opinii na Steam.
To prawie tyle, co Assassin's Creed Unity, który ma 69% pozytywnych (82% pozytywnych z ostatnich 30 dni). ACU też miało swoje problemy tuż po premierze, ale po łatkach stał się solidną i na nowo odkrywaną/docenianą grą.
Jeśli nie porzucą wsparcia po premierze, a najpewniej właśnie na tym się wciąż będą skupiali (sarkastyczne komentarze o Early Access mają w sobie gorzkie ziarno prawdy), to z czasem może zacznie pojawiać się więcej pozytywnych opinii.
Oczywiście, wiadomo, że mogło być znacznie lepiej, ale to już osobny temat.