„Ta gra jest martwa”, CS2 pod ostrzałem e-sportowców

Drużyna FaZe Clan na razie nie jest zachwycona nowym dymem z CS2, ale zmiana ma też swoich entuzjastów.

cooldown.pl

Jakub Błażewicz

1
„Ta gra jest martwa”, CS2 pod ostrzałem e-sportowców, źródło grafiki: Valve Corporation..
„Ta gra jest martwa”, CS2 pod ostrzałem e-sportowców Źródło: Valve Corporation..

Oficjalna zapowiedź Counter-Strike 2 (tak, nawet Valve użyło tej nazwy) wywołała euforię wśród graczy. Przynajmniej u większości z nich, bo (dla zachowania równowagi) część profesjonalnych graczy CSGO nie jest zachwycona nowościami z CS2.

CS2 puścił CSGO z dymem według FaZe Clan

Malkontenci znaleźli się w organizacji FaZe Clan, która opublikowała nagranie z reakcjami swoich zawodników (via Twitter). Russel „Twistzz” Van Dulken, Helvijs „broky” Saukants i reszta graczy amerykańskiej drużyny e-sportowej nie była zachwycona nowym, wolumetrycznym dymem z CS 2.

Te narzekania mogą wydawać się kuriozalne i – bądźmy szczerzy – nikt nie powinien ich traktować zbyt poważnie. W końcu reakcje graczy (i nie tylko) na pokazy gier dzielą się na „to jest do niczego” i „to jest najlepszą rzeczą w historii. Nigdy pomiędzy i (prawie) nigdy zgodnie z tym, co później te same osoby będą mówić na temat danego ogłoszenia.

Niemniej w przypadku „prosów” wszelkie zmiany w rozgrywce mogą być bardzo bolesne. Przez lata stara zasłona dymna była istotnym elementem metagry. Tymczasem w CS2 nie będzie ona już statycznym obiektem, który zostaje w jednym miejscu przez określony czas.

Aktualizacja nie tylko pozwoli na rozwianie dymu (choćby chwilowe) pociskami i eksplozjami, ale też sprawi, że będzie on mógł uciec przez otwarte drzwi lub wybite szyby w oknach.

Nie trzeba chyba tłumaczyć, że ten pozorny drobiazg całkowicie zmienia metagrę skupioną wokół granatów dymnych. To oznacza, że setki (jeśli nie tysiące) godzin spędzonych na przyswajaniu optymalnego wykorzystania „dymków” poszło, nomen omen, z dymem. Dlatego trudno się dziwić, że profesjonalni zawodnicy mogą być „lekko” sfrustrowani.

Niemniej, jak wspomniano, skrajne reakcje na pierwsze zapowiedzi zmian w grze są typowym zachowaniem graczy. Zresztą nowy dym ma też swoich entuzjastów, takich jak Oleksander „s1mple” Kostylew czy Richard „shox” Papillon. Oczywiście nawet im trudno będzie się odzwyczaić od starych „smoke’ów”.

26

Jakub Błażewicz

Autor: Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

CS 2 dał mi 3 powody, bym wrócił do gry, która mnie zmęczyła

Następny
CS 2 dał mi 3 powody, bym wrócił do gry, która mnie zmęczyła

Hellblade 2 ma zrewolucjonizować mimikę postaci w grach; jest film na dowód

Poprzedni
Hellblade 2 ma zrewolucjonizować mimikę postaci w grach; jest film na dowód

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl