Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 29 listopada 2023, 15:09

autor: Kamil Kleszyk

Creative Assembly, twórcy Total War, powrócą do gier, na których znają się najlepiej

Po skasowaniu Hyenas, studio Creative Assembly zostanie oddelegowane do prac nad projektami z gatunku strategii, czyli grami, z których studio jest najbardziej znane.

Źródło fot. SEGA
i

Pod koniec września spółka Sega Sammy zdecydowała się anulować rozwój niemal ukończonej sieciowej strzelanki Hyenas. Produkcja studia Creative Assembly trafiła do kosza wraz z kilkoma innymi, niezapowiedzianymi projektami. I chociaż swoją decyzję Sega argumentowała „niższą rentownością” gier firmy w Europie, ważną rolę w tym wszystkim odegrał jeszcze jeden element.

Podczas niedawnej prezentacji wyników finansowych, dyrektor generalny Sega Sammy Haruki Satomi stwierdził, że do anulowania gry i szeregu zwolnień przyczyniła się nieznajomość gatunku, z jakim przyszło pracować Creative Assembly.

Każde studio ma swoje mocne i słabe strony, ale sprzyjające wiatry we wczesnym okresie COVID-19, w połączeniu z dobrymi wynikami każdego tytułu, skłoniły nas do przyjęcia strategii większego przyspieszenia, nawet w obszarach, w których te studia nie próbowały się dalej rozwijać – tłumaczył Satomi (via VGC).

Sternik firmy wyjaśnił, że problemy wynikające z nowej polityki skłoniły teraz Sega Sammy do ukierunkowania twórców na gatunki, w których mają największe doświadczenie.

Niektóre studia poradziły sobie dobrze, a inne nie, więc postanowiliśmy ponownie skoncentrować się na mocnych stronach każdego z nich – kontynuował Satomi. – Creative Assembly było dobre w grach offline z gatunku strategii, ale podjęło się wyzwania stworzenia Hyenas, czyli gry sieciowej z gatunku FPS.

Satomi podkreślił, że choć jakość anulowanego projektu była zadowalająca, Sega doszła do wniosku, że nie będzie on w stanie sprostać wymaganiom graczy.

Mimo że gra sama w sobie była dobra, zdecydowaliśmy się anulować prace nad Hyenas, ponieważ nie sądziliśmy, że osiągnie ona jakość, która zadowoliłaby naszych użytkowników i ze będziemy w stanie ją utrzymywać jako konkurencyjną propozycję online przez długi czas – zdradził szef Segi.

W trakcie sesji Q&A Satomi jeszcze raz wspomniał, że „w ramach procesu reform strukturalnych skupionych wokół Creative Assembly, firma zamierza lepiej zoptymalizować organizację pracy i skoncentrować zasoby studia na rozwoju w kluczowych dla niego gatunkach”.

Należy zatem spodziewać się, że w niedalekiej przyszłości deweloperzy otrzymają polecenie stworzenia nowej strategii. Pozostaje mieć nadzieję, że uda im się przywrócić dobre imię serii Total War po nieudanym Pharaoh.

Kamil Kleszyk

Kamil Kleszyk

Na łamach GRYOnline.pl ima się różnorodnych tematyk. Możecie się zatem spodziewać od niego zarówno newsa o symulatorze rolnictwa, jak i tekstu o wpływie procesu Johnnego Deppa na przyszłość Piratów z Karaibów. Introwertyk z powołania. Od dziecka czuł bliższy związek z humanizmem niż naukami ścisłymi. Gdy po latach nauki przyszedł czas stagnacji, wolał nazywać to „szukaniem życiowego celu”. W końcu postanowił zawalczyć o lepszą przyszłość, co zaprowadziło go do miejsca, w którym jest dzisiaj.

więcej