Crash Bandicoot Returns będzie samodzielną grą na CryEngine 3 – fanowski remake kultowej serii
Fanowska przeróbka Crash Bandicoot Returns zostanie wydana jako samodzielna gra na silniku CryEngine 3. Informacja pojawiła się na stronie projektu, który wystartował kilkanaście miesięcy temu jak mod do Crysisa.
Szymon Liebert
Fanowski projekt Crash Bandicoot Returns przeobraził się z modyfikacji gry Crysis w samodzielny produkt oparty na CryEngine 3 – pisze jego pomysłodawca na stronie Mod DB. Amatorski producent przyznał, że długo nie dawał znać o swoim przedsięwzięciu, bo po prostu nie chciał rozbudzać niczyich nadziei. Teraz jednak sprawy ruszyły do przodu, bo zespół pracujący nad przeróbką wzbogacił się o programistę oraz animatora.
Przejście z drugiej na trzecią wersję CryEngine podobno da autorom znacznie większą swobodę twórczą i zapewni lepszą jakość grafiki. Finalny produkt będzie samodzielną grą składającą się z 5 poziomów. Autor potwierdził, że spotkamy w nich takie postacie jak Neo Cortex, Coco i być może Polar (znany jako Pooh w Crash Bandicoot 2). Kolejne etapy mają być wypuszczane w przyszłości. W ten sposób twórcy chcą skrócić czas oczekiwania na swoje dzieło.
Zmiana silnika i założeń nie oznacza przejścia na produkt komercyjny, więc Crash Bandicoot Returns pozostanie darmowym projektem dystrybuowanym cyfrowo na pecetach. Inne rozwiązanie raczej nie byłoby możliwe, bo autorzy przecież nie dysponują licencją na serię, która obecnie jest w rękach firmy Activision. To w ogóle dość niepewny aspekt całego przedsięwzięcia – trudno powiedzieć, czy właściciel marki nie upomni się o prawa do niej i nie spróbuje ostudzić zapału amatorów.
Crash Bandicoot to seria gier platformowych, opowiadających o tytułowym Crashu, zwykle stającym do walki ze złym doktorem Neo Corteksem. Pierwsze odsłony serii stworzyło studio Naughty Dog, które obecnie kojarzy się głównie z marką Uncharted. Po 1999 roku Crash Bandicoot był rozwijany przez różne studia. Od 2008 roku właścicielem praw do tej nazwy jest firma Activision. Wydawca do tej pory nie ujawnił żadnych planów dalszego rozwoju tego uniwersum.
Komentarze czytelników
zanonimizowany768165 Legend
W takim razie czemu jest tyle projektów amatorskich na CryEngine3 a o tych na UE3 nie słyszałem za wiele?
Kazioo Senator
Przecież CryEngine 3 nie ma prawdziwej darmowej licencji (indie to tez pic na wodę). Nie da się wydać pliku EXE i pozwolić wszystkim uruchomić grę, odpalać można tylko z kont deweloperskich (ale każdy może za darmo założyć), bo sam silnik jest częściowo w chmurze (always-online DRM, Crytek się ceni).
Coś ściemniają z tym "stand alone". Gracze będą musieli logować się do cryteka jako deweloperzy.
elano1993 Pretorianin
UE3? Żarty. Już wystarczające wrażenie zrobił na ACM, więc dziadek niech idzie na emeryturę.
zanonimizowany669088 Generał
Jak to się stało, że Naughty Dog oddało tak genialną markę, jak maskotkę Playstation - Crash'a?
zanonimizowany768165 Legend
Ponieważ maskotki - symbol gier video poprzednich generacji - poszedł w odstawkę.
Na ich miejsce przyszedł łysy, biały mężczyzna. Dlaczego taki? Wg słów jednego z projektantów Obsidianu - jest to poprawny politycznie model postaci.