Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 lutego 2017, 20:54

autor: Krzysztof Sobiepan

Conan Exiles - sprzedaż przekroczyła 320 tysięcy kopii

Studio FunCom ma się z czego cieszyć. W informacji na swoim blogu zespół ogłosił, że gra Conan Exiles sprzedaje się jak świeże bułeczki i już zaczyna przynosić twórcom czysty zysk. Autorzy wspominają także o rozwiązaniu problemów z serwerami oraz udostępniają narzędzia moderskie.

Conan Exiles w skrócie:
  • Producent: FunCom;
  • Gatunek: survivalowy sandbox osadzony w uniwersum Conana Barbarzyńcy;
  • Platformy: PC, Xbox One;
  • Data premiery: 2017 r.

Wydaje się, że ledwie co pisaliśmy o rozpoczęciu sprzedaży wczesnej wersji survivalowego sandboxu Conan Exiles w serwisie Steam, a gra już zdążyła wspiąć się na pierwsze miejsce bestsellerów na tej platformie. Jak się okazuje, jest to jedynie początek dobrej passy odpowiedzialnego za tytuł studia FunCom. Deweloper poinformował w oficjalnym wpisie blogowym, że ich najnowsza produkcja sprzedała się w liczbie ponad 320 tysięcy kopii w okresie pierwszego tygodnia obecności na rynku. Co więcej, znaczy to, że Conan „zapłacił już za siebie” i każdy kolejny zakup generuje dla studia zyski.

Conan zawsze spłaca długi, w tym przypadku jednak bezkrwawo. - Conan Exiles - sprzedaż przekroczyła 320 tysięcy kopii - wiadomość - 2017-02-13
Conan zawsze spłaca długi, w tym przypadku jednak bezkrwawo.

W sprawie zabrał też głos prezes FunComu – Rui Casais. Serdecznie dziękuje on fanom za ich wielki entuzjazm i przekonuje, że choć producent przeżywał wcześniej słaby okres (poprzednie gry studia, np. Age of Conan i The Secret World, nie zrobiły na rynku furory) to jest teraz bardzo zmobilizowany i gotowy na dłuższą przygodę z Wczesnym Dostępem. Zespół ma bowiem programować ile sił w palcach i został nawet podzielony na dwie specgrupy: pierwsza z nich ma się zająć dodawaniem do gry nowych systemów i przedmiotów, podczas gdy druga będzie „rozgniatać bugi”, likwidować większe problemy i na bieżąco optymalizować produkcję.

Podobno została też rozwiązana nieprzyjemna sytuacja z oficjalnymi serwerami gry, które musiały zostać wyłączone z powodu zbyt dużego zainteresowania i problemu z dostarczycielem usług. Obecnie użytkownicy mogą się już dołączać do dedykowanych serwerów, lub zalogować do jednego z ponad 12 tysięcy światów zarządzanych przez społeczność tytułu.

Ostatnim ukłonem studia w stronę graczy jest wypuszczenie narzędzi moderskich i wsparcie Warsztatu Steam dla opracowanych przez domorosłych koderów modyfikacji. Będzie to wymagało zaopatrzenia się w program Epic Games Launcher, a ci z żyłką programistyczną będą mogli stworzyć zarówno drobne mody poprawiające szczegóły rozgrywki i ułatwiające graczom życie, jak i totalne konwersje światów, nowe stwory, lokacje czy postaci.

Premiera pierwszej wersji Conan Exiles we Wczesnym Dostępie Steam miała miejsce 31 stycznia 2017 roku. Gra jest dynamicznie rozwijana i docelowo planowana jest wersja na PC oraz konsolę Xbox One.