Jeszcze kilka dni temu wydawało się, że prace nad najnowszą grą z serii Command & Conquer posuwają się naprzód. Tymczasem koncern Electronic Arts podjął dzisiaj decyzję o anulowaniu prac nad produkcją. Dodatkowo zamknięte zostało studio Victory Games, wchodzące w skład EA, które pracowało nad grą.
Prace nad Command & Conquer, grą strategiczną czasu rzeczywistego opartą na modelu biznesowym free-to-play, zostały odwołane. Produkcja powstająca w studiu Victory Games, wchodzącym w skład koncernu Electronic Arts, miała kilkumiesięczne opóźnienia we wprowadzeniu fazy beta. Czy to one spowodowały zawieszenie projektu? Ciężko jednoznacznie odpowiedzieć, ale walka o kontynuację prac musiała trwać do samego końca, gdyż jeszcze kilka dni temu informowaliśmy o podaniu przez twórców terminu uruchomienia fazy beta i daty premiery gry.

We wpisie na oficjalnej stronie gry twórcy podziękowali członkom społeczności, którzy do tej pory byli zaangażowani w testowanie wersji alfa. Zarazem zdradzili, że gra miała wśród nich słaby odbiór:
Bycie częścią kreatywnego zespołu polega na rozumieniu, że nie wszystkie twoje wybory są dobre. Wasze opinie podczas testów wersji alfa były jednoznaczne: nie tworzymy produkcji, w którą chcielibyście grać. Dlatego po wielu trudnych rozmowach, zdecydowaliśmy się zamknąć ten projekt. Chociaż doceniamy ciężką pracę wykonaną przez utalentowany zespół, ostatecznie chodzi o stworzenie produktu, którego gracze oczekują.
Co ważne dla uczestników alfy – wszystkie zainwestowane przez nich pieniądze mają zostać zwrócone w ciągu najbliższych dziesięciu dni.

Poza likwidacją produkcji Command & Conquer rzecznik firmy Electronic Arts potwierdził w odpowiedzi dla serwisu Polygon informację o rozwiązaniu zespołu pracującego nad grą. „W miarę możliwości, postaramy się pomóc tym utalentowanym ludziom w znalezieniu nowych opcji w ramach EA” – napisał rzecznik.
Jakie będą dalsze losy marki Command & Conquer okaże się zapewne w ciągu kilku najbliższych miesięcy.
Victory Games (wcześniej BioWare Victory) to powstałe w 2010 roku studio deweloperskie z Los Angeles, które wchodziło w skład koncernu Electronic Arts. W 2011 roku ogłoszono, że celem zespołu będzie stworzenie najnowszej odsłony z serii Command & Conquer. Po likwidacji projektu, firma EA podęła decyzją o rozwiązaniu Victory Games.
Więcej:Nowy dokument ujawnia prawdę o EA. Intrygujące kulisy transakcji za 55 mld dolarów

Autor: Adam Zechenter
W GRYOnline.pl pojawił się w 2014 roku jako specjalista od gier mobilnych i free-to-play. Potem przez wiele lat prowadził publicystykę, a od 2018 do 2025 roku pełni funkcję zastępcy redaktora naczelnego; szefował też działowi wideo i prowadził podcast GRYOnline.pl. Studiował filologię klasyczną i historię (gdzie został szefem Koła Naukowego); wcześniej stworzył fanowską stronę o Tolkienie. Uwielbia gry akcji, RPG-i, strzelanki i strategie. Kiedyś kochał Baldur’s Gate 1 i 2, dziś najczęściej zagrywa się na PS5 i od myszki woli pada. Najwięcej godzin (bo blisko 2000) nabił w World of Tanks. Miłośnik książek i historii, czasami grywa w squasha, stara się też nie jeść mięsa.