Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 października 2022, 08:20

Nie rozegrasz kampanii Modern Warfare 2, jeśli nie podasz nr. telefonu [Aktualizacja: tylko na PC]

Uruchomienie Call of Duty: Modern Warfare II będzie wymagać weryfikacji SMS-owej, podobnie jak Overwatch 2. Gry nie uruchomią posiadacze numerów na kartę (prepaid) – system przyjmie tylko numery postpaidowe. AKTUALIZACJA: tylko na PC.

Źródło fot. blizzard.com
i
W SKRÓCIE:
  1. Call of Duty: Modern Warfare II oraz kolejne odsłony cyklu – podobnie jak Overwatch 2 – będą wymagały weryfikacji via SMS przed uruchomieniem.
  2. Zabezpieczenie SMS Protect pozwala jedynie na wprowadzenie numeru abonamentowego, nie jest możliwe skorzystanie z numeru na kartę lub telefonii internetowej.

Activision Blizzard kontynuuje walkę z toksycznością – amerykańska firma ogłosiła, że zastosowany w Overwatch 2 kontrowersyjny system SMS Protect trafi do Call of Duty: Modern Warfare II, a także kolejnych odsłon serii. Tym samym w tytuły te zagrają jedynie osoby, które mogą przypisać do swojego konta abonamentowy numer telefonu (tzw. postpaid).

„Remember, no prepaids” – walka z destrukcyjnym zachowaniem uderza w uczciwych graczy

Wydawca za wszelką cenę stara się ograniczyć toksyczność w swoich produkcjach, a dokonuje tego m.in. przez rejestrowanie i zapisywanie rozmów między graczami oraz wspomniany wcześniej SMS Protect, czyli system wymagający podania komórkowego numeru telefonu przed przystąpieniem do zabawy.

  1. W teorii nowe rozwiązanie ma pomóc w weryfikacji użytkowników i odsiewaniu ze społeczności tych osób, które utrudniają czerpanie przyjemności z gry poprzez stosowanie oszustw czy obrażanie innych. Zmniejszy to także ryzyko przejęcia konta.
  2. Z drugiej strony zablokuje to również dostęp do znanych tytułów ogromnej bazie odbiorców. SMS Protect pozwala jedynie na użycie numeru abonamentowego, więc jeśli korzystamy z telefonu na kartę (prepaid) lub telefonii internetowej (VoIP), nie uruchomimy części produkcji firmy. Opis dostępny na stronie platformy Battle.net pozwala przypuszczać, że rozwiązanie to będzie ogólnym wymogiem wszystkich nowych tytułów Activision Blizzarda.
  3. Jak donosi serwis PC Gamer, udostępniona we wrześniu wersja beta gry Call of Duty: Modern Warfare II miała już zaimplementowany system SMS Protect. Redakcji doniósł o tym jeden z fanów cyklu z Florydy, który ze względu na posiadanie telefonu na kartę nie mógł wziąć udziału w testach. Oto jak podsumował zaistniałą sytuację: „Wydaje się, że wymaganie od graczy zawarcia umowy z firmą telekomunikacyjną, zanim będą mogli zagrać w grę, za którą zapłacili, to duży błąd”.

Czy Activision Blizzard zrezygnuje z części graczy?

Amerykański gigant stara się być bardzo konsekwentny w swoich dążeniach. Trudno jest jednak uwierzyć, że firma świadomie decyduje się na porzucenie sprzedaży popularnych tytułów użytkownikom telefonów na kartę, bo przecież nowe rozwiązania właśnie ku temu zmierzają. Niewykluczone, że Activision Blizzard zmieni jeszcze podejście – w zasadzie firma już zaczęła ustępować fanom, od 7 października pozwalając powracającym graczom na ominięcie weryfikacji w Overwatchu 2.

Jednak prawdziwym testem jest nie debiut darmowej produkcji utrzymującej się z mikrotransakcji, lecz nadchodząca premiera Call of Duty: Modern Warfare II, która nastąpi 28 października na pecetach (w tym Steam) oraz konsolach PS4, PS5, Xbox One i Xbox Series S/X. Zapewne to właśnie sprzedaż tej gry zadecyduje o dalszej polityce Activision Blizzarda.

  1. Call of Duty: Modern Warfare 2 – strona oficjalna
  2. Activision Blizzard – strona oficjalna

Krzysztof Kałuziński

Krzysztof Kałuziński

W GRYOnline.pl związany z Newsroomem. Nie boi się podejmowania różnych tematów, choć preferuje wiadomości o niezależnych produkcjach w stylu Disco Elysium. W dzieciństwie pisał opowiadania fantasy, katował Pegasusa, a potem peceta. Pasję przekuł w zawód redaktora portalu dla graczy prowadzonego z przyjacielem, jak również copywritera oraz doradcy w sklepie z konsolami. Nie przepada za remake'ami i growymi tasiemcami. Od dziecka chciał napisać powieść, choć zdecydowanie lepiej tworzy mu się bohaterów niż fabułę. Pewnie dlatego tak pokochał RPGi (papierowe i wirtualne). Wychowały go lata 90., do których chętnie by się przeniósł. Uwielbia filmy Tarantino, za sprawą Mad Maksa i pierwszego Fallouta zatracił się w postapo, a Berserk przekonał go do dark fantasy. Dziś próbuje sił w e-commerce i marketingu, jednocześnie wspierając Newsroom w weekendy, dzięki czemu wciąż może kultywować dawne pasje.

więcej