The Finals otrzymało świąteczną aktualizację 1.4.0 z poprawkami dla graczy i bryłką węgla dla cheaterów. Twórcy potwierdzili też, że w walce z tymi drugimi nie wprowadzą blokady regionalnej, wbrew nadziejom fanów.
Twórcy The Finals właśnie poinformowali, że w ich nową grę sieciową zagrało już 10 milionów osób. Tytuł dostępny jest w modelu free-to-play na PC, PlayStation 5 i Xbox Series X/S.
Debiut studia Embark okazał się bardzo udany. Niestety, jak w każdej popularnej grze sieciowej (zwłaszcza darmowej), w The Finals szybko pojawiło się wielu oszustów psujących zabawę.
Oczywiście twórcy nie pozostają bezczynni. Do gry trafiła aktualizacja 1.4.0 z „wielkimi poprawkami anti-cheata”, które mają ograniczyć liczbę oszustów. Dwa dni wcześniej twórcy informowali o błędzie, który miał uniemożliwiać blokowanie cheaterów. Być może usunięcie tej usterki to jedna ze wspomnianych poprawek.
Niemniej doświadczenie uczy, że takie rozwiązania nie zniechęcą pseudograczy, a twórcy cheatów również nie próżnują (choć, sądząc po wpisach graczy, zmiany anty-cheata na razie zdają egzamin). Już dawno część internautów zaczęła też domagać się wprowadzenia tzw. blokady regionalnej, czyli rozdzielenia graczy bawiących się na różnych kontynentach (via serwis Reddit).
Fani wskazują głównie na Azję, a przede wszystkim na Chiny, jako uzasadnienie podając m.in. tamtejsze kafejki internetowe internetowe oferujące cheaty, które zresztą mają w dużej mierze powstawać w tym kraju. Często wymieniana jest też Rosja, choć znacznie rzadziej od Chin.
Jednakże Embark Studios nie zamierza wprowadzić blokady regionalnej na rozgrywki w The Finals. Jeszcze przed dzisiejszą aktualizacją „Momo”, menadżer ds. społeczności, stwierdził na kanale gry w aplikacji Discord, że „oszuści są we wszystkich regionach”.
Do tego niektórzy cheaterzy z chińskimi ksywkami w grze bynajmniej nie są Chińczykami, tylko chcą w ten sposób utrudnić zgłaszanie ich występków. Momo zapewnił też, że spora część narzędzi do oszukiwania bynajmniej nie powstała w Chinach, aczkolwiek nie mógł podzielić się statystykami.
Twórca nie odniósł się do alternatywnej propozycji wspominanej przez fanów, także w odpowiedzi na jego wiadomość: blokadzie graczy ze zbyt wysokim pingiem. W praktyce wykluczałoby to większość graczy z odległych krajów z gry w danym regionie (na przykład z Chin na amerykańskich lub europejskich serwerach).
Pomijając kwestię oszukujących pseudograczy, patch 1.4.0 wprowadza sporo innych zmian, w tym te od dawna wyczekiwane przez graczy.
Pełną listę zmian w aktualizacji 1.4.0 znajdziecie na oficjalnej stronie The Finals.
Gracze
Steam
6

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).