Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 16 lutego 2022, 21:47

CDPR zapowiada kolejne poprawki do Cyberpunk 2077

Twórcy gry Cyberpunk 2077 pracują już nad naprawieniem problemów, które pojawiły się wraz z patchem 1.5. Ponadto wymagania sprzętowe wersji PC uległy delikatnej korekcie.

Nowy patch do Cyberpunka 2077 został przyjęty dość ciepło przez graczy, ale nie obyło się bez zgrzytów. Studio CD Projekt RED przygląda się już problemom z aktualizacją 1.5, o których donieśli internauci. Uwzględnia to:

  1. nieuruchamianie się Cyberpunka 2077 na PlayStation 4 z płyty;
  2. crash przy włączaniu gry na PC powiązany z oprogramowaniem audio.

Ponadto twórcy myślą też nad spełnieniem próśb graczy dotyczących zniesienia ograniczenia liczby klatek na sekundę na Xboxie Series S oraz opcji przenoszenia trofeów z PS4 na PS5.

Cyberpunk 2077 na PC – zmiana wymagań sprzętowych

Patch 1.5 przyniósł ze sobą także pewną zmianę, która mogła umknąć w natłoku innych nowości. Od teraz Cyberpunk 2077 wymaga karty graficznej nie słabszej niż Nvidia GeForce GTX 970. Dotychczas CD Projekt RED podawał w minimalnej konfiguracji GeForce’a GTX 780.

Nie oznacza to, że gra nagle przestanie działać na układach słabszych od GTX 970. Zmiana wynika z zakończenia przez firmę Nvidia wsparcia dla układów z serii GeForce GTX 700, które nie otrzymują już nowych sterowników. Dlatego twórcy CP2077 po prostu przestali testować działanie gry na PC pod kątem tych kart graficznych.

Z podobnych względów CD Projekt RED zaznaczył, że aktualizacje wydane po 15 czerwca mogą sprawić, iż Cyberpunk 2077 przestanie działać na komputerach z systemem Windows 7:

Ze względu na techniczne ograniczenia nienatywnej implementacji DirectX 12 w Windows 7 oraz zakończenie lub ograniczenie dostępności sterowników graficznych, aktualizacje wydane po 15 czerwca 2022 r. nie będą obsługiwały Windows 7. Jeśli gra zostanie zaktualizowana po tym terminie, może przestać działać na systemie operacyjnym Windows 7.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej