Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 8 stycznia 2016, 11:25

autor: Adrian Werner

Candy Crush Jelly Saga - premiera trzeciej odsłony przebojowego cyklu studia King.com

Studio King.com wypuściło Candy Crush Jelly Saga, czyli trzecią odsłonę szalenie popularnej serii mobilnych gier logicznych typu match-3.

Fani gatunku match-3 mają powody do zadowolenia. Na rynek mobilny właśnie trafiło Candy Crush Jelly Saga, czyli trzecia odsłona szalenie popularnego cyklu studia King.com.

Obecnie Candy Crush Jelly Saga dostępne jest tylko na urządzenia mobilne działające w oparciu o systemy iOS i Android. Na obu gra korzysta z modelu darmowego z mikropłatnościami. Na razie nie wiemy, czy autorzy mają w planach opracowanie wersji także na inne platformy.

Jak na tę serię przystało, gra nie posiada żadnej sensownej warstwy fabularnej – całość koncentruje się wyłącznie na samej rozgrywce. Mechanika pozostaje wierna klasycznym zasadom gatunku match-3. Gracz musi więc przebić się przez ponad setkę poziomów, a w każdym z nich jego zadaniem jest takie manipulowanie wrzuconymi na ekran łakociami, aby tworzyć ciągi minimum trzech łakoci tego samego rodzaju. Wykreowanie takiej kombinacji powoduje, że wchodzące w jej skład słodycze znikają i tym samym przestawieniu ulega sytuacja na mapie.

W przeciwieństwie jednak do większości produkcji typu match-3, w Candy Crush Jelly Saga poziomy nie są losowo zapełniane obiektami. Zamiast tego każdy z nich stanowi ręcznie zaprojektowane unikalne wyzwanie logiczne, ze starannie rozmieszczonymi słodyczami, konkretnymi wyzwaniami oraz unikalnymi kształtami samych map. Zabawę urozmaicają regularne starcia z bossem w postaci Królowej Galaretek. Ponadto możemy także rywalizować z przyjaciółmi na wyniki punktowe dzięki stale uaktualnianym rankingom.

Wszystko to w sumie składa się na przewidywalną kontynuację, pozbawioną rewolucyjnych nowych rozwiązań, ale nadrabiającą brak oryginalności bardzo wysokim poziomem wykonania i świetnie zaprojektowanymi wyzwaniami.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej