Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 7 grudnia 2022, 08:30

Callisto Protocol na konsolach odrobinę bliżej perfekcji [Aktualizacja: nowa łatka]

Konsolowe wersje The Callisto Protocol otrzymały patch, który ma ustabilizować liczbę klatek na sekundę i wyeliminować błędy. Kolejne poprawki w drodze.

Źródło fot. The Callisto Protocol / Steam.
i

Tym razem twórcy mają dobrą wiadomość dla osób grających w The Callisto Protocol na PC – otóż gra otrzymała kolejną łatkę optymalizującą działanie tej wersji gry. Jednocześnie poinformowano, że trwają pracę nad następnymi poprawkami dla PC oraz konsol.

Wczoraj informowaliśmy Was, że pecetowa wersja The Callisto Protocol otrzymała aktualizację, która znacząco poprawiła jej wydajność. Tego samego dnia Striking Distance Studios wypuściło patch, który zwiększył wydajność gry na konsolach.

Callisto Protocol na konsolach odrobinę bliżej perfekcji [Aktualizacja: nowa łatka] - ilustracja #1
Źródło: Twitter / The Callisto Protocol.

Deweloper zapewnia, że łatka rozwiązuje problemy ze spadkami liczby klatek na sekundę, a także eliminuje błędy, które zgłaszali gracze. Kolejne poprawki są ponoć w drodze – mamy zostać o nich poinformowani jeszcze „na początku obecnego tygodnia”.

Obejmujące je aktualizacje powinny przynieść m.in. ulepszone odbicia generowane dzięki ray tracingowi – zwłaszcza na Xboxie Series X, gdyż to na tej konsoli gracze mieli z nimi największy problem. Deweloper twierdzi, iż cienie powstające dzięki technologii śledzenia promieni „działają i wyglądają świetnie”, ale ten pierwszy aspekt wymaga poprawy.

Callisto Protocol na konsolach odrobinę bliżej perfekcji [Aktualizacja: nowa łatka] - ilustracja #2
Źródło: Twitter / The Callisto Protocol.

Okazuje się, że nie tylko on. Gracze donoszą, iż na XSX nie działa również funkcja HDR. Można więc się spodziewać, że ona również zostanie poprawiona w najbliższych dniach.

Przypomnijmy, iż The Callisto Protocol ukazało się 2 grudnia na PC, PS4, PS5, XOne i XSX/S. Gra zbiera umiarkowanie pozytywne opinie od branżowych recenzentów i nacechowane nieco bardziej negatywnie oceny od „zwykłych” graczy. Naszą recenzję produkcji – autorstwa Darka „DM-a Matusiaka – znajdziecie poniżej.

Hubert Śledziewski

Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

więcej