Na rynku zadebiutowało The Callisto Protocol. Gra zbiera przyzwoite recenzje, choć twórcy raczej liczyli na więcej. Z kolei na Steamie tytuł został przyjęty bardzo chłodno z powodu problemów technicznych.
Doczekaliśmy się wreszcie premiery The Callisto Protocol, czyli horroru od weteranów marki Dead Space.
Twórcy udostępnili również plan rozwoju gry na najbliższe miesiące. 7 lutego 2023 roku gra otrzyma aktualizację, która doda dwa nowe tryby: hardkowowy oraz Nowa Gra+. Ta zawartość będzie darmowa. Z kolei w ramach płatnego Season Passa The Callisto Protocol uzyska:

W sieci zdążyło już pojawić się sporo recenzji gry. Według serwisu OpenCritic średnia ocen wynosi 75%. Poniżej przytaczamy przykładowe noty.
Jak widać, rozstrzał w ocenach jest bardzo duży i ciężko mówić o jakimkolwiek konsensusie wśród recenzentów.
Ogólnie dobre opinie zbiera grafika i klimat. Mieszane uczucia budzi fabuła, która dopiero w końcowych etapach kampanii ma stawać się intrygująca. Ponadto większość recenzentów podkreśla, że nie ma tutaj niczego nowego. Co gorsza, The Callisto Protocol ma być produkcja prostszą niż Dead Space, z mniejsza liczbą zagadek oraz bardziej oklepanym systemem walki. Większość recenzji twierdzi jednak, że fani tego cyklu znajdą tu sporo godnych uwagi elementów, nawet jeśli całość bardziej przypomina powtórkę z rozgrywki zamiast ekscytującej ewolucji znanych pomysłów.
The Callisto Protocol bardziej przypadło do gustu naszemu redaktorowi, który wystawił grze notę 8.5/10.
Warto dodać, że na PC gra wydaje się mieć duże problemy techniczne.
Dlatego jeśli zamierzacie nabyć The Callisto Protocol na PC, to radzimy wstrzymać się z zakupem do czasu pierwszych aktualizacji.
Część odnośników na tej stronie to linki afiliacyjne. Klikając w nie zostaniesz przeniesiony do serwisu partnera, a my możemy otrzymać prowizję od dokonanych przez Ciebie zakupów. Nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!
GRYOnline
Gracze
Steam
13

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.