Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 5 grudnia 2012, 20:52

autor: Olek

Call of Duty: Black Ops II – miliard dolarów w dwa tygodnie mimo słabszej sprzedaży?

Koncern Activision Blizzard zarobił miliard dolarów na sprzedaży gry Call of Duty: Black Ops II. Wynik ten udało się osiągnąć w ciągu 15 dni od premiery, czyli nieco wcześniej niż w przypadku ubiegłorocznej odsłony cyklu – Call of Duty: Modern Warfare 3.

Wciąż nie wiadomo, ile egzemplarzy gry Call of Duty: Black Ops II kupili gracze. - Call of Duty: Black Ops II – miliard dolarów w dwa tygodnie mimo słabszej sprzedaży? - wiadomość - 2012-12-05
Wciąż nie wiadomo, ile egzemplarzy gry Call of Duty: Black Ops II kupili gracze.
Call of Duty: Black Ops II
  1. producent: Treyarch
  2. wydawca: Activision-Blizzard
  3. gatunek: gry akcji (FPP)
  4. premiera: 13 listopada 2012 r.
  5. platformy sprzętowe: Xbox 360, PlayStation 3, PC, WiiU

Chyba nikt nie wątpił, że Call of Duty: Black Ops II przyniesie wydawniczemu potentatowi wielomilionowe zyski. Według informacji ujawnionych dziś przez koncern Activision, przychody ze sprzedaży najnowszego działa ekipy deweloperskiej studia Treyarch przekroczyły miliard dolarów. Bobby Kotick i spółka zawzięcie milczą jednak na temat liczby egzemplarzy, które znalazły się w rękach graczy. To pozwala sądzić, że przewidywania analityków dotyczące „zadyszki” i niewielkiego spadku zainteresowania serią Call od Duty, mogą pokrywać się z prawdą.

Pierwsze 500 milionów dolarów pojawiło się na koncie wydawcy w ciągu 24 godzin od premiery Call of Duty: Black Ops II. Pozostawało więc jedynie pytanie o to, kiedy wartość sprzedaży przekroczy magiczną barierę miliarda dolarów. Udało się tego dokonać w ciągu piętnastu dni. Dla porównania ubiegłoroczna odsłona cyklu potrzebowała na to szesnastu, a słynny film Jamesa Camerona Avatar – siedemnastu.

Rzecz jasna Bobby Kotick, szef Activision nie kryje zadowolenia i w swoim stylu porównuje osiągnięcia serii Call of Duty do przebojów kinowych. Sukces Black Ops II sprawił, że seria zarobiła już więcej pieniędzy niż tegoroczna pierwsza dziesiątka najbardziej kasowych filmów amerykańskiego Box-Office'u razem wzięta.

„Klucz do tego, aby seria Call of Duty pozostała molochem rozrywki, jakim jest obecnie, a fani wciąż wracali po więcej, to wprowadzanie świeżych pomysłów i innowacji za każdym razem, przy jednoczesnym zachowaniu wierności temu, co ludzie lubią najbardziej. Tak zrobiliśmy z Call of Duty Black Ops II i to mamy zamiar kontynuować” – przekonuje Bobby Kotick.

  1. Oficjalna strona internetowa serii Call of Duty
  2. Recenzja gry Call of Duty: Black Ops II - zimna wojna przyszłości