Ze statystyk opublikowanych przez firmę Google wynika, że pierwszy zwiastun gry Call of Duty: Advanced Warfare był najczęściej oglądanym trailerem w serwisie YouTube w minionym kwartale. Popularnością cieszył się również filmik towarzyszący oficjalnej zapowiedzi Mortal Kombat X (miejsce trzecie).
Firma Google przedstawiła listę dziesięciu zwiastunów w serwisie YouTube, które cieszyły się największą popularnością – mierzoną przez liczbę wyświetleń – w minionym kwartale, czyli okresie od początku kwietnia do końca czerwca tego roku. Choć pod względem ilości w rankingu dominują trailery kinowych hitów i seriali, na podium znalazły się dwa materiały poświęcone grom. Najczęściej oglądanym filmem (20,9 miliona wyświetleń) w ostatnich miesiącach okazał się pierwszy zwiastun tworzonej przez studio Sledgehammer Games gry Call of Duty: Advanced Warfare – wypuszczony na początku maja materiał o długości ponad dwóch minut, w którym pierwsze skrzypce zagrał Kevin Spacey (zamieszczam go powyżej). Todd Harvey, marketingowiec z firmy Activision, nazwał tę sytuację „doskonałym przypomnieniem o potędze marki Call of Duty”. Powody do zadowolenia mają też deweloperzy z zespołu NetherRealm i firma Warner Bros, jako że na najniższym stopniu podium w zestawieniu pojawił się pierwszy zwiastun gry Mortal Kombat X – zaprezentowany na początku czerwca blisko dwuminutowy render, opatrzony tytułem „Who’s Next?” i przedstawiający pojedynek Scorpiona z Sub-Zero (prawie 11 milionów wyświetleń).
Pomiędzy obie wymienione gry wskoczył trzeci trailer wypuszczonego w maju filmu X-Men: Przeszłość, która nadejdzie (18 milionów wyświetleń). Na dalszych pozycjach znalazły się materiały o popularności nie przekraczającej 10 milionów kliknięć, pochodzące z takich obrazów jak Ewolucja planety małp, Gotham, Wojownicze żółwie ninja czy Hercules.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic

Autor: Krzysztof Mysiak
Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.