„Było modne w latach 30.”. Nowa gra z serii Sacred świadomie rezygnuje z tradycyjnego elementu wielu RPG
Poznaliśmy kilka nowych faktów na temat gry Sacred: Last Pixel of Ancaria. Autorzy zamierzają zerwać z jednym z najbardziej standardowych rozwiązań gatunku RPG.
Kilka tygodni temu pisaliśmy, że trwają prace nad RPG Sacred: Last Pixel of Ancaria. Będzie to produkcja mocno nietypowa jak na tę serię, gdyż postawi na pixelartową grafikę, wzorowaną na produkcjach z 16-bitowych konsol. Spore zmiany szykują się także w rozgrywce.
Teraz, dzięki zapowiedzi opublikowanej przez serwis Gamestar, dowiedzieliśmy się więcej na temat tego projektu.
- Na jego czele stoi Franz Stradal, który pełnił tę samą rolę przy Sacred oraz Sacred 2. Zapewnia on, że pomimo zmiany stylu wizualnego gra zachowa znaną z poprzednich części kombinację poważnej fabuły urozmaiconej od czasu do czasu wątkami humorystycznymi, które w większości ograniczą się do interakcji między postaciami.
- Przy tworzeniu gry autorzy posiłkują się dokumentami o świecie serii, opracowanymi na potrzeby pierwszej części. Fabuła udzieli odpowiedzi na wiele niedomkniętych wątków z poprzednich odsłon. Sacred: Last Pixel of Ancaria ma stanowić zwieńczenie tego rozdziału w historii marki i, jak mają nadzieję twórcy, stworzyć fundamenty pod jej dalszy rozwój.
- Walka ma połączyć elementy turowe i czasu rzeczywistego, ale na razie twórcy nie są gotowi podać konkretów.
- W naszej drużynie znajdą się postacie reprezentujące klasyczne dla tej marki archetypy, czyli Krasnolud, Serafin oraz Mroczny Elf.
- Autorzy zamierzają zerwać z oknami dialogowymi. Uważają bowiem, że to powszechne rozwiązanie było nowoczesne i modne na początku lat 30. ubiegłego wieku, w czasach kina niemego, i najwyższa pora coś w tej kwestii zmienić. W efekcie fabuła w Sacred: Last Pixel of Ancaria będzie rozwijana przez dialogi między postaciami mające miejsce w trakcie rozgrywki. Nie tylko postacie z drużyny mają ze sobą często rozmawiać – również wrogowie będą gadatliwi.
Kickstarter Sacred: Last Pixel of Ancaria ma ruszyć 16 kwietnia 2026 roku. Wtedy powinniśmy poznać więcej konkretów o grze.
Przed premierą
1
gracz czeka na grę.
Czekasz?
