„Było modne w latach 30.”. Nowa gra z serii Sacred świadomie rezygnuje z tradycyjnego elementu wielu RPG

Poznaliśmy kilka nowych faktów na temat gry Sacred: Last Pixel of Ancaria. Autorzy zamierzają zerwać z jednym z najbardziej standardowych rozwiązań gatunku RPG.

Adrian Werner

„Było modne w latach 30.”. Nowa gra z serii Sacred świadomie rezygnuje z tradycyjnego elementu wielu RPG, źródło grafiki: Sparkling Bit.
„Było modne w latach 30.”. Nowa gra z serii Sacred świadomie rezygnuje z tradycyjnego elementu wielu RPG Źródło: Sparkling Bit.

Kilka tygodni temu pisaliśmy, że trwają prace nad RPG Sacred: Last Pixel of Ancaria. Będzie to produkcja mocno nietypowa jak na tę serię, gdyż postawi na pixelartową grafikę, wzorowaną na produkcjach z 16-bitowych konsol. Spore zmiany szykują się także w rozgrywce.

Teraz, dzięki zapowiedzi opublikowanej przez serwis Gamestar, dowiedzieliśmy się więcej na temat tego projektu.

  1. Na jego czele stoi Franz Stradal, który pełnił tę samą rolę przy Sacred oraz Sacred 2. Zapewnia on, że pomimo zmiany stylu wizualnego gra zachowa znaną z poprzednich części kombinację poważnej fabuły urozmaiconej od czasu do czasu wątkami humorystycznymi, które w większości ograniczą się do interakcji między postaciami.
  2. Przy tworzeniu gry autorzy posiłkują się dokumentami o świecie serii, opracowanymi na potrzeby pierwszej części. Fabuła udzieli odpowiedzi na wiele niedomkniętych wątków z poprzednich odsłon. Sacred: Last Pixel of Ancaria ma stanowić zwieńczenie tego rozdziału w historii marki i, jak mają nadzieję twórcy, stworzyć fundamenty pod jej dalszy rozwój.
  3. Walka ma połączyć elementy turowe i czasu rzeczywistego, ale na razie twórcy nie są gotowi podać konkretów.
  4. W naszej drużynie znajdą się postacie reprezentujące klasyczne dla tej marki archetypy, czyli Krasnolud, Serafin oraz Mroczny Elf.
  5. Autorzy zamierzają zerwać z oknami dialogowymi. Uważają bowiem, że to powszechne rozwiązanie było nowoczesne i modne na początku lat 30. ubiegłego wieku, w czasach kina niemego, i najwyższa pora coś w tej kwestii zmienić. W efekcie fabuła w Sacred: Last Pixel of Ancaria będzie rozwijana przez dialogi między postaciami mające miejsce w trakcie rozgrywki. Nie tylko postacie z drużyny mają ze sobą często rozmawiać – również wrogowie będą gadatliwi.

Styl graficzny projektu mocno odbiega od tradycji serii.

Kickstarter Sacred: Last Pixel of Ancaria ma ruszyć 16 kwietnia 2026 roku. Wtedy powinniśmy poznać więcej konkretów o grze.

  1. Sacred: Last Pixel of Ancaria w serwisie Kickstarter
Sacred: Last Pixel of Ancaria

Sacred: Last Pixel of Ancaria

PC
TBA

Data wydania: Nieznana

Informacje o Grze
Przed premierą
1
gracz czeka na grę.
Czekasz?
Podobało się?

0

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl