Borderlands 2 będzie najlepszy na pecetach. Sprzedano 6 milionów egzemplarzy pierwszej gry
Studio Gearbox zapewnia, że gra Borderlands 2 będzie najlepsza na pecetach. Prezes dewelopera opowiedział o dodatkach dla posiadaczy komputerów na imprezie Rezzed, gdzie ujawnił też, że sprzedano 6 milionów egzemplarzy pierwszej odsłony serii.
Szymon Liebert
Borderlands 2 będzie wyglądał i działał najlepiej na pecetach – zapewnił Randy Pitchford, prezes studia Gearbox, podczas prezentacji na imprezie Rezzed. Producent przekonywał, że posiadacze komputerów mogą liczyć na specjalne traktowanie. Pitchford ujawnił też, że sprzedano 6 milionów egzemplarzy pierwszego Borderlands. W ramach podziękowania posiadacze zapisów gry z „jedynki” otrzymają kosmetyczne dodatki w „dwójce”.
„Zarówno w przypadku Borderlands, jak i Borderlands 2, pecetowe wydanie jest najlepiej wyglądającą i najdokładniejszą wersją gry” – powiedział Pitchford. „Nauczyliśmy się jednak, że szczegóły są ważne dla was na pecetach i podjęliśmy spory wysiłek, aby poprawić te detale w naszym produkcie”. Szef studia Gearbox rozumie przez to konkretne dodatki, których posiadacze pecetów nie dostają często w konwersjach konsolowych gier.
Co znajdzie się w pecetowej wersji Borderlands 2? Gearbox zadba o interfejs w 100% przystosowany do myszki i klawiatury (z panelami, w których działa rolka i możliwością wyłączenia „wygładzania”), osiągnięcia, zapisywanie stanu gry w chmurze, obsługę pada, ustawienia FOV, listę przyjaciół, opcję V-sync, rozgrywkę LAN, możliwość zmiany przypisania klawiszy, własny matchmaking, opcję „push to talk”, oraz wyższe rozdzielczości.

Obecność tych funkcji to zasługa nie tylko lekcji, jaką Gearbox wyciągnął z pierwszej części Borderlands. Druga odsłona serii ma też większy budżet, więc firma może zmienić swoje priorytety i poświęcić więcej czasu na pewne elementy. Jednym z dodatków i ukłonów w stronę fanów jest nagrodzenie posiadaczy Borderlands skórkami oraz głowami postaci. Zostaną one odblokowane, gdy Borderlands 2 wykryje zapisane stany gry z „jedynki”.
Gearbox nie szykuje za to oficjalnego wsparcia dla modów w postaci edytorów, czy innych narzędzi. Pitchford wyjaśnił, że jego ekipa zastanawiała się nad tym już w przypadku „jedynki”, ale uznała, że fani i tak osiągneli sporo bez żadnej pomocy. „Najlepszą rzeczą, jaką mogliśmy zrobić dla społeczności było rozpoczęcie prac nad Borderlands 2” – wyjaśnił swoją decyzję szef studia. „Pomyślcie, że spędzilibyśmy rok pracując nad edytorami do gry”.
Borderlands 2 zostanie wydany 21 września na PC, Xboksie 360 i PlayStation 3. W grze wrócimy na planetę Pandora i wcielimy się w kilka nowych postaci. Ważną częścią rozgrywki pozostanie tryb kooperacji. Polskim dystrybutorem gry jest firma Cenega.

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
Tuminure Senator
Pomyliłeś się, tej gry nie ma na konsolach.
Racja - pomyliłem się z Operation Flashpoint :P.
masz Day Z na konsoli? No właśnie
Mówisz o tym casualowym dodatku?
No właśnie - to bez znaczenia, że to coś wyszło, skoro jest niegrywalne.
Jest niegrywalne, bo?
tybet2 Generał
Bo? Przykład: bo jest ograniczone (0 modów) i specyfika kontrolera nie pozwala skutecznie grać w takiego np. CS-a na Xboxa, albo w Quake 3 na PS. Dlatego jest niegrywalne. Miałeś wyskoczyć z listą to ja czekam - podaj mi listę gier na takiego Xboxa 360, a nie ciągle zmieniasz temat:P
BTW nie ma to jak casual piszący o tym co nie jest casualowe XD
Tuminure Senator
bo jest ograniczone (0 modów)
I to powoduje, że któraś gra jest casualowa?
specyfika kontrolera nie pozwala skutecznie grać w takiego np. CS-a na Xboxa, albo w Quake 3
Albo to?
Miałeś wyskoczyć z listą to ja czekam - podaj mi listę gier na takiego Xboxa 360, a nie ciągle zmieniasz temat:P
Ja coś miałem? Znajdź sobie - to nie mi zależy ;).
tybet2 Generał
Ok, skoro uciekasz od odpowiedzi w taki sposób to mi też nie zależy - ani trochę. Nie muszę szukać, bo wiem co jest na Xboxie.
Brak argumentów, zmiana tematu etc. You lose.
Eot.
Tuminure Senator
Śmieszny jesteś :D.
Gratuluję, wygrałeś internety!
Prosiłeś mnie o listę trudnych gier na X360 - napisałem Ci, że trudna gra może być casualowa. Nie napisałem jej, żeby nie zmieniać tematu - poza tym musiałbym umieścić gdzieś na szczycie Guitar Hero.
A tak przy okazji może mi napiszesz, czemu gry bez modów są casualowe :D?