Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 27 stycznia 2016, 12:08

autor: Adrian Werner

Blade: Sword of Elysion - mobilne RPG akcji na silniku Unreal zadebiutowało na rynku

Do dystrybucji w App Store i Google Play trafiła gra Blade: Sword of Elysion, czyli RPG akcji zbudowane na bazie najnowszej mobilnej wersji silnika Unreal.

RPG akcji to gatunek cieszący się sporą popularnością na rynku mobilnym. Najnowszym pretendentem do tronu w tej kategorii jest studio Four Thirty Three, które właśnie wypuściło grę zatytułowaną Blade: Sword of Elysion.

Gra dostępna jest w wersjach na urządzenia mobilne z systemami iOS oraz Android i na obu korzysta z modelu darmowego z mikropłatnościami. Co godne pochwały, autorzy umożliwili wspólną zabawę posiadaczom różnych platform.

Produkcja nie posiada rozbudowanej warstwy fabularnej. Zamiast tego wcielamy się po prostu w początkującego wojownika, który zostaje wrzucony do pełnego potworów oraz innych niebezpieczeństw świata i musi własnymi rękoma wyrąbać sobie drogę ku chwale.

Na początku zabawy musimy wybrać jedną z trzech klas – wojownika, maga lub zabójcę. Każda posiada oczywiście inny styl walki oraz zestaw unikalnych umiejętności, które wraz z postępami w rozgrywce rozwijamy za pomocą zgromadzonych punktów doświadczenia. Walka przypomina typowe gry z tego gatunku, czyli rozgrywana jest w czasie rzeczywistym i wymaga dobrego refleksu. Sterowanie jest proste i nie pozwala na zbyt dużą kontrolę nad sposobem przeprowadzania ataków, więc aby urozmaicić starcia autorzy wprowadzili mechanikę kombosów, wymagających odpowiedniego zgrania ruchów z wydarzeniami na ekranie. W ten sam sposób działa system parowania, umożliwiający wyprowadzanie śmiercionośnych kontr.

Gra oferuje sporych rozmiarów mapę krainy z setką poziomów do pokonania. Do tego dochodzi sześćdziesiąt obszernych podziemi oraz jeden niekończący się loch, gdzie kolejne, coraz trudniejsze piętra i lokacje generowane są losowo. Dostępny jest także tryb PvP, pozwalający na zmierzenie się z innymi graczami w dziesięcioosobowych potyczkach na specjalnie zaprojektowanych w tym celu arenach. Wszystko to ukazane jest w bardzo atrakcyjnej oprawie graficznej, zbudowanej na bazie najnowszej mobilnej wersji silnika Unreal.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej