Jak poinformował znany dziennikarz Tom Henderson, w pierwszym tygodniu od premiery Battlefield 2042 sprzedał się w 4,23 miliona egzemplarzy. To wynik lepszy od m.in. Battlefielda 1, Bad Company 2 czy Battlefielda 4.
Nie da się ukryć, że Battlefield 2042 ma swoje problemy. Gracze oceniają najnowszą odsłonę słynnego cyklu pierwszoosobowych strzelanek od studia DICE raczej chłodno, a akcje w stylu dodania do gry bożonarodzeniowej skórki umożliwiającej przebranie się za wirtualnego Świętego Mikołaja raczej nie poprawiają sytuacji. Faktem jest jednak również to, że produkcja ta sprzedaje się bardzo dobrze, zarówno w Polsce, jak i na świecie. Dziś znany branżowy dziennikarz Tom Henderson przedstawił kilka bardziej konkretnych liczb. Według opublikowanych przez niego danych (określanych jako wewnętrzne), w pierwszym tygodniu od premiery Battlefield 2042 rozszedł się w 4,23 miliona egzemplarzy. To wynik lepszy od chociażby Battlefielda 1 (3,46 miliona sztuk), Bad Company 2 (1,39 miliona) czy Battlefielda 4 (2,59 miliona), lecz ustępujący Battlefieldowi 3 (4,68 miliona).

Może Cię zainteresować:
Niestety, Henderson nie jest w stanie powiedzieć, jaki procent z tych sprzedanych egzemplarzy został zwrócony przez niezadowolonych klientów. Wątpi, żeby EA było skłonne podzielić się takimi danymi.
Z innych ciekawych liczb, podczas amerykańskiego Święta Dziękczynienia liczba aktywnych graczy Battlefielda 2042 na wszystkich platformach sięgnęła 1,67 miliona (rekord bawiących się w tytule jednocześnie wyniósł 269 tysięcy). Ponadto zgodnie z obliczeniami osoby grające na Steamie stanowią około 20% wszystkich.

Na koniec możemy zadać sobie pytanie, w którym momencie wyniki Battlefielda 2042 zaczną wyhamowywać i jak długo gracze, którzy zakupili ten tytuł, będą mieli ochotę się w nim bawić? To bowiem z pewnością zdeterminuje, jak długo gra będzie rozwijana.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
11

Autor: Miłosz Szubert
Filmoznawca z wykształcenia. W GRYOnline.pl pracuje od stycznia 2017 roku. Fan tenisa, koszykówki, komiksów, dobrych książek, historii oraz gier strategicznych Paradoxu. Od niedawna domorosły Mistrz Gry (podobno wychodzi mu to całkiem nieźle). Przez parę lat montował filmy na kanale Notatnik Kinomana na YouTube.