Na rynku zadebiutowała gra Battlefield 2042, czyli najnowsza odsłona popularnego cyklu studia DICE. W dniu premiery ukazał się pierwszy patch.
Doczekaliśmy się oficjalnej premiery gry Battlefield 2042. Piszemy „oficjalnej”, gdyż w tytuł już od tygodnia grają osoby, które zakupiły wersje Gold lub Ultimate.
Produkcja zadebiutowała dzisiaj o 9:00 czasu polskiego, równocześnie na PC (zarówno w serwisie Steam, jak i Origin) oraz konsolach PS4, PS5, Xbox One i Xbox Series X/S. Projekt oferuje pełną polską wersję językową.
Wraz z premierą ukazała się pierwsza aktualizacja. Patch naprawia wiele błędów technicznych oraz ma usunąć problem z tzw. rubber bandingiem, czyli sytuacjami, w których postacie poruszają się w sposób szarpany, tak jakby ciągnęła je do tyłu gumowa linka. Ponadto z łatką Battlefield 2042 nie będzie już przycinał na mapie Breakaway po zniszczeniu niektórych elementów otoczenia.
Warto dodać, że patch naprawia tylko te problemy, które wykryto przed rozpoczęciem wczesnego dostępu, co miało miejsce tydzień temu. Dlatego wszystkie dodatkowe niedoróbki znalezione przez graczy w ostatnich siedmiu dniach zostaną usunięte dopiero w przyszłych łatkach.
Na kolejne patche nie będziemy musieli czekać długo. Studio DICE poinformowało, że w ciągu najbliższych 30 dni ukażą się jeszcze dwie aktualizacje. Pierwsza z nich naprawi problemy odkryte w trakcie trwania wczesnego dostępu. Druga ma przynieść większe nowości i najpewniej pokaże, w jakim kierunku podążą zmiany w rozgrywce i jej balansie.
Grze zdecydowanie potrzebny jest poważny remont warstwy technicznej. Wersja z wczesnego dostępu pozostawiała pod tym względem wiele do życzenia, co w połączeniu z niektórymi kontrowersyjnymi zmianami poskutkowało niskimi ocenami graczy. Na stronie Metacritic średnia not użytkowników wynosi 2.4/10 dla wersji pecetowej. Spada również średnia ocen krytyków. Jeszcze kilka dni temu dla wydania PC wynosiła 80%, a obecnie jest to tylko 74%.
Interesujesz się BF2042? Jeśli tak, to zaciekawić Cię mogą inne doniesienia o tym projekcie:
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
13

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.