Studio Larian oficjalnie potwierdziło, że w tym roku Baldur's Gate 3 otrzyma oficjalne narzędzia moderskie. Co ciekawe, autorzy zamierzają umożliwić zabawę modyfikacjami również na konsolach.
Studio Larian wreszcie potwierdziło coś, na co fani liczyli od dawna. Zespół ogłosił, że pracuje nad oficjalnymi narzędziami moderskimi do Baldur's Gate III. Co więcej, deweloperzy mają także w planach rozwiązania, które pozwolą się cieszyć modami graczom konsolowym.
Na razie twórcy nie są gotowi zdradzić zbyt wielu informacji. Poinformowali jedynie, że narzędzia będą rozbudowane, a ich premiera odbędzie się w tym roku. Stwierdzili również, że bardzo cenią społeczność moderską BG3 i dlatego chcą ją wesprzeć własnymi narzędziami.

Baldur's Gate 3 zadebiutowało we wczesnym dostępie w październiku 2020 rok i, pomimo braku oficjalnego wsparcia, szybko zaczęły ukazywać się pierwsze modyfikacje. Liczba modów tworzonych do tej gry wystrzeliła w górę po premierze wersji 1.0. W rezultacie BG3 wbiło się do pierwszej dziesiątki najpopularniejszych produkcji w serwisie NexusMods, a użytkownicy pobrali już ponad 106 mln plików do tej gry.
Fakt, że fani byli w stanie osiągnąć tak wiele bez oficjalnego wsparcia jest imponujący, więc po wydaniu narzędzi możemy spodziewać się prawdziwie wielkich projektów. Mamy nadzieję, że w planach studia Larian jest pełen edytor przygód, który pozwoli tworzyć własne historie. Są na to spore szanse, gdyż taka opcja dostępna była w dwóch odsłonach serii Divinity: Original Sin.
Warto na koniec wspomnieć, że ten rok ogólnie zapowiada się bardzo dobrze w kwestii modów. Oficjalne narzędzia ma otrzymać nie tylko Baldur's Gate III, ale i Starfield. Ponadto wkrótce edytor przygód trafi do Wiedźmina 3.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
20

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.