Podczas targów gamescom 2014 wyszło na jaw, że w grze Assassin’s Creed: Unity uświadczymy mikropłatności. Póki co wiadomo o nich tyle, że pozwolą szybciej odblokować lepszy ekwipunek za prawdziwe pieniądze. Ubisoft obiecuje, że mikrotransakcje nie "zagrożą" rozgrywce.
Assassin’s Creed: Unity dołącza do grona gier, które zaoferują mikropłatności. Wiadomość ta wypłynęła podczas targów gamescom, a rozszerzeniu uległa za sprawą wywiadu udzielonego przez Vincenta Pontbrianda, starszego producenta ze studia Ubisoft Montreal, serwisowi OXM (The Official Xbox Magazine). Nie wiadomo jeszcze, jak dokładnie będą działały mikrotransakcje – póki co wygląda na to, że za prawdziwe pieniądze przyspieszymy odblokowywanie przedmiotów w grze, oszczędzając czas, który musieliśmy poświęcić na „ręczne” uzyskiwanie do nich dostępu. Pontbriand zapewnił, że twórcy nie pozwolą, aby ten element produkcji „zagroził” rozgrywce – nie zdecydowaliby się na jego wprowadzenie, gdyby nie miało to sensu. Ubisoft zapowiada, że będzie miał więcej do powiedzenia na ten temat w późniejszym terminie.

”Aplikacje towarzyszące, monetyzacja, inne modele biznesowe, wyłączność dystrybucji cyfrowej... Musimy reagować na takie rzeczy, ale niekoniecznie poprzez fundamentalne przebudowywanie tego, co robimy” – powiedział Pontbriand. – „To zależy. Jeśli pasuje to [np. mikropłatności – przyp. Draug] do rozgrywki albo marki jako takiej, chętnie podejmujemy ryzyko. Jeśli nie, to nie. Nie zamierzamy iść na żadne kompromisy.”
Warto nadmienić, że Unity nie jest pierwszą odsłoną serii Assassin’s Creed, która wprowadza mikrotransakcje. Taki element pojawił się już w Assassin’s Creed III z 2012 roku – jego zastosowanie tam również sprowadzało się w dużej mierze do szybszego uzyskiwania dostępu do przedmiotów za prawdziwe pieniądze.
Przypomnijmy, że Assassin’s Creed: Unity zadebiutuje w Polsce 31 października bieżącego roku, trzy dni po globalnej premierze. Na katedrę Notre-Dame wspinać się będą posiadacze pecetów oraz konsol Xbox One i PlayStation 4. Na koniec polecam Waszej uwadze wczorajszy 11-minutowy gameplay z omawianego tytułu (widoczny poniżej).
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic

Autor: Krzysztof Mysiak
Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.