Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 8 sierpnia 2014, 11:00

Assassin’s Creed: Unity – Game Informer ujawnił nowe informacje

Tekst opublikowany w ostatnim numerze magazynu Game Informer ujawnił świeże informacje na temat gry Assassin’s Creed: Unity. Nowości dotyczą m.in. opcji personalizacji bohatera, trybu kooperacji, poruszania się, trudniejszego systemu walki i algorytmów zachowania postaci niezależnych (zwłaszcza straży).

Wraz z każdą ujawnioną nowością rosną nadzieje na to, że Unity stanie się dla serii Assassin’s Creed kamieniem milowym na miarę Assassin’s Creed II z 2009 roku. - Assassin’s Creed: Unity – nowe informacje z magazynu Game Informer - wiadomość - 2014-08-08
Wraz z każdą ujawnioną nowością rosną nadzieje na to, że Unity stanie się dla serii Assassin’s Creed kamieniem milowym na miarę Assassin’s Creed II z 2009 roku.

Ostatni numer magazynu Game Informer stał się źródłem kolejnych informacji na temat gry Assassin’s Creed: Unity. Dostęp do nich zawdzięczamy użytkownikowi forum dyskusyjnego NeoGAF noszącemu ksywkę Deadly Cyclone.

  • Gra jest w produkcji od 2010 roku. Prace nad nią rozpoczęto po ukończeniu Assassin’s Creed: Brotherhood.
  • Dostosowywanie ubioru bohatera obejmie elementy noszone na nogach, przedramionach i klatce piersiowej oraz buty, kaptury i maski. Każdy przedmiot będzie miał unikatowe właściwości, np. w nasze ręce trafi pas, który pozwoli nosić więcej ekwipunku, albo kaptur ułatwiający wtopienie się w tłum.
  • Zadania stworzone z myślą o trybie kooperacji otrzymają ustawienia dotyczące poziomu trudności i będzie można przechodzić je także w pojedynkę. Co więcej, co-op nie ograniczy się tylko do zestawu misji – nic nie stanie na przeszkodzie, by swobodnie eksplorować cały udostępniony świat razem z przyjaciółmi. Warto jeszcze wspomnieć, że zastosowane zostanie tu rozwiązanie rodem z Watch_Dogs – każdy grający będzie postrzegał swojego bohatera jako Arno, podczas gdy postacie kolegów przyjmą wygląd innych, losowych asasynów.
  • Wnętrza budynków nie będą tylko kosmetycznym dodatkiem i areną dla kilku misji – użyjemy ich np. w celu schowania się przed strażą (chociaż gwardzistów będzie można spotkać także w zamkniętych pomieszczeniach) albo wykonania skrytobójczego ataku.
  • Usprawniono system chowania się za osłonami. Ponadto dodano możliwość zerkania za róg.
  • Poprawiono algorytmy zachowania bohaterów niezależnych. Straż zacznie kierować się swoim wzrokiem – jeśli znikniemy jej z oczu, będzie przeszukiwała okolicę, gdzie ostatnio nas widziano (koniec z przeciwnikami, którzy ciągle znają nasze położenie tak długo, jak mają status zaalarmowanych). Ponadto różne grupy NPC zaczną wchodzić ze sobą w naturalne interakcje – na przykład stanie się możliwe sprowokowanie grupy drabów do ataku na Arno, a potem podprowadzenie ich do miejsca pobytu najbliższego patrolu straży, by skłonić ją do wszczęcia pościgu za bandytami.
  • Skonkretyzowano informacje na temat trudniejszego systemu walki. Arno zdoła poradzić sobie z dwoma, trzema przeciwnikami, jednak piątka okaże się dla niego zbyt dużą grupą. Oprócz tego trzeba będzie teraz przykładać większą wagę do oręża, jakim posługuje się nieprzyjaciel. Co więcej, po raz pierwszy historii serii mają pojawić się walki z bossami polegające na „parowaniu we właściwym momencie i robieniu uników zamiast duszenia przycisku ataku”.
  • Tłum może liczyć nawet 30 tysięcy bohaterów niezależnych.
Assassin’s Creed: Unity w skrócie:
  • Producent: Ubisoft Montreal i dziewięć innych oddziałów Ubisoftu
  • Wydawca: Ubisoft
  • Gatunek: sandboksowa przygodowa gra akcji z widokiem TPP
  • Platformy sprzętowe: PC, XOne, PS4
  • Termin premiery (świat): 28 października 2014

Oprócz powyższych nowości, artykuł potwierdził także kilka informacji, którymi dysponowaliśmy już wcześniej. Wybija się tutaj zwłaszcza Adaptatywna Mechanika Misji, która ma sprawić, że warunki zadań będą ulegały dynamicznym modyfikacjom i dostosowywały się do naszych poczynań, zamiast zmuszać nas do zaczynania od początku tylko dlatego, że daliśmy się zauważyć tam, gdzie twórcy nie dopuścili takiej opcji. Wspomniano też ponownie m.in. o systemie rozwoju postaci z trzema drzewkami umiejętności (walka, skradanie się, nawigacja) i o nowym początku, jeśli chodzi o wydarzenia rozgrywające się w czasach współczesnych. Na koniec przypomnijmy, że Assassin’s Creed: Unity jest współtworzony przez dziesięć oddziałów firmy Ubisoft (ze studiem w Montrealu na czele) i ma zadebiutować w Polsce 31 października bieżącego roku, trzy dni po globalnej premierze. W asasyna Arno Doriana wcielą się posiadacze komputerów osobistych oraz konsol ósmej generacji (Xbox One, PlayStation 4).

Assassin’s Creed: Unity – nowe informacje z magazynu Game Informer - ilustracja #3Wypada jeszcze wspomnieć, że Unity to nie jedyna odsłona serii Assassin’s Creed, jaka zadebiutuje tej jesieni. Przygoda w ogarniętym rewolucją Paryżu jest zarezerwowana wyłącznie dla posiadaczy najnowszego sprzętu, więc użytkownicy starszych platform sprzętowych – konsol Xbox 360 i PlayStation 3 – otrzymają Assassin’s Creed: Rogue. Pozwoli ona wcielić się w templariusza polującego na asasynów i będzie stanowiła niejako zwieńczenie trylogii rozpoczętej grami Assassin’s Creed III i Assassin’s Creed IV: Black Flag, ponownie prezentując wydarzenia rozgrywające się na terenie Ameryki Północnej w XVIII wieku. Więcej informacji na temat tego tytułu przeczytacie w naszej świeżutkiej zapowiedzi.

Krzysztof Mysiak

Krzysztof Mysiak

Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.

więcej