Apple twierdzi, że iPhone 16 Pro zdeklasuje poprzednika w grach z ray tracingiem
Gry uruchomione z aktywnym ray tracingiem mają działać znacznie lepiej na nowym iPhone 16 Pro. To zasługa układu A18 Pro i przeprojektowanego układu chłodzenia.

Debiut najnowszej serii iPhone 16 to zarazem wprowadzenie nowych układów A18. Apple zapewnia, że nowy chip jest o 30% wydajniejszy (wynik jednordzeniowy) od obecnego w iPhone 15 A16 Bionic. Co więcej, odmiana A18 Pro w modelach 16 Pro ma być o 20% szybsza od poprzednika. To jednak tylko preludium do prawdziwego skoku wydajności w układach, wykonanych w technice 3 nm. Prawdziwy postęp będą mogli doświadczyć gracze.
Wysoka wydajność w grach
Największa różnica ma być zauważalna w grach z włączonym ray tracingiem. Sześciordzeniowy A18 Pro wg. Apple w trybie RT ma osiągać nawet dwukrotnie lepsze ilości klatek na sekundę od A17 Pro. To wynika zawarcia znacznie wydajniejszych rdzeni odpowiedzialnych za sprzętową obsługę ray tracingu. Ogólnie w grach nowszy układ ma wykazać się średnio o 30% większą mocą i pozwolić na zabawę w tytułach kategorii AAA.

Wzrost wydajności w grach ma być skutkiem nie tylko lepszego procesora i układu graficznego (o 15% wydajniejszy). To także zasługa lepszej konstrukcji systemu odprowadzania ciepła. Dzięki temu smartfon ma znacznie mniej się przegrzewać, a GPU osiągać wyższe poziomy mocy na dłużej. iPhone 16 Pro będzie więc gratką dla graczy, może dołączyć do grupy smartfonów uruchamiających gry w postaci niemal tożsamej z komputerów PC lub konsol.
Apple iPhone 16 Pro 512 GB w MediaMarkt
Część odnośników na tej stronie to linki afiliacyjne. Klikając w nie zostaniesz przeniesiony do serwisu partnera, a my możemy otrzymać prowizję od dokonanych przez Ciebie zakupów. Nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!