Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 26 lutego 2019, 16:35

Analityk: wczesne recenzje Anthem na PC to błąd EA

Znany analityk Michael Pachter twierdzi, że za niskimi ocenami, jakie towarzyszyły premierze gry Anthem, stoi fakt, iż powstały na bazie pecetowej wersji gry. Jego zdaniem dzieło studia BioWare zostało opracowane przede wszystkim z myślą o konsolach.

Premierze gry Anthem, czyli najnowszego dzieła studia BioWare, towarzyszyły recenzje, które nie do końca napawały optymizmem. Dość powiedzieć, że w chwili pisania tej wiadomości średnia ocen przyznanych tej produkcji wynosi według serwisu Metacritic 60% (dla wersji na komputery osobiste). Zdaniem Michaela Pachtera – znanego analityka z Wedbush Securities – powodem takiego stanu rzeczy jest fakt, że firma Electronic Arts „popełniła błąd”, pozwalając, by pierwsze recenzje tego tytułu powstały na bazie pecetowej wersji gry.

Jak można wyczytać na łamach serwisu CNBC, Pachter twierdzi, że ze względu na możliwość latania i manewrowania postacią w powietrzu, co jego zdaniem „przypomina jazdę samochodem”, Anthem „nie jest pecetową produkcją”; opracowane przez BioWare sterowanie „nie działa dobrze na komputerze”, podczas gdy na konsolach sprawdza się „bezbłędnie”.

Z tego względu Pachter przewiduje, że średnia not przyznanych konsolowym wersjom będzie o dziesięć punktów wyższa od średniej ocen, jakie otrzymała edycja wydana na PC; obecnie jednak serwis Metacritic nie dysponuje wystarczającą liczbą recenzji, by przedstawić wynik edycji na PlayStation 4 oraz Xboksa One. Należy jednak zaznaczyć, że wśród wymienianych przez krytyków wad gry Anthem sterowanie raczej się nie pojawiało; recenzenci zwracali bowiem uwagę na zupełnie inne aspekty tego tytułu, jak kiepska warstwa fabularna, „nijakie” zadania oraz fakt, że rozgrywka na dłuższą metę staje się powtarzalna, a przez to – nudna. Co więcej, sterowanie zaliczano raczej do plusów, podobnie jak możliwość latania, dającą graczowi namiastkę „bycia Iron Manem”.

Pomimo że Anthem zadebiutował kilka dni temu, pracownicy studia BioWare nie mają czasu na odpoczynek – muszą bowiem nie tylko poprawić, ale i znacznie rozbudować swoje dzieło. - Analityk: wczesne recenzje Anthem na PC to błąd EA - wiadomość - 2019-02-27
Pomimo że Anthem zadebiutował kilka dni temu, pracownicy studia BioWare nie mają czasu na odpoczynek – muszą bowiem nie tylko poprawić, ale i znacznie rozbudować swoje dzieło.

A jak całe to zamieszanie odbije się na kondycji finansowej Electronic Arts? Pachter twierdzi, że kiepskie oceny Anthema „dobrze” komponują się z kiepskimi wynikami, jakie firma osiągnęła w ciągu ostatniego roku, choć z owego trendu wyłamuje się „radzące sobie fenomelnalnie” Apex Legends. Zdaniem Guilherme'a Fernandesa z firmy Newzoo natomiast „dla inwestorów nie musi to być powodem do niepokoju”, gdyż ci powinni „mieć na uwadze, że nie każda produkcja będzie hitem bijącym rekordy”. Poza tym, jak przekonuje, muszą oni pamiętać, że „wiele przchodów EA generują niezwykle popularne, coroczne iteracje, jak tytuły sportowe”, nawet jeśli nie jest to stuprocentowa gwarancja dobrych wyników w przyszłości.

Przypomnijmy, że Anthem trafił na komputery osobiste, PlayStation 4 oraz Xboksa One 22 lutego, a w Polsce doczekał się kinowej lokalizacji. W ciągu nadchodzących miesięcy studio BioWare zamiera rozwijać swoją produkcję, dodając wydarzenia, misje, fortecę, skórki i nagrody, których szczegółową listę znajdziecie tutaj.

  1. Oficjalna strona internetowa gry Anthem
  2. Recenzja Anthem – gry, którą kocham i nienawidzę
  3. Anthem – poradnik do gry
  4. Wszystko o Anthem
Analityk: wczesne recenzje Anthem na PC to błąd EA - ilustracja #2

Dzięki firmie Electronic Arts Polska nasz poradnik do gry Anthem otwarty jest dla wszystkich czytelników GRYOnline.pl. Znajdziecie w nim wiele przydatnych informacji, w tym mapy, sekrety i porady na start. Zapraszamy!

Krystian Pieniążek

Krystian Pieniążek

Współpracę z GRYOnline.pl rozpoczął w sierpniu 2016 roku. Pomimo że Encyklopedia Gier od początku jest jego oczkiem w głowie, pojawia się również w Newsroomie, a także w dziale Publicystyki. Doświadczenie zawodowe zdobywał na łamach nieistniejącego już serwisu, w którym przepracował niemal trzy lata. Ukończył Kulturoznawstwo na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Prowadzi własną firmę, biega, uprawia kolarstwo, kocha górskie wędrówki, jest fanem nu metalu, interesuje się kosmosem, a także oczywiście gra. Najlepiej czuje się w grach akcji z otwartym światem i RPG-ach, choć nie pogardzi dobrymi wyścigami czy strzelankami.

więcej