Anno 117 dostaje ogromne bitwy lądowe. Deweloper pokazuje rozgrywkę, w tym wielkie oblężenie
Bitwy lądowe w Anno 117: Pax Romana to kolejny element zaprezentowany przez twórców nowej odsłony strategicznej serii Ubisoftu.

Bitwy na lądzie w Anno 117: Pax Romana mogą mieć prawdziwie ogromną skalę, jeśli sądzić po ostatnich materiałach twórców.
O tym, że nowa odsłona serii Anno wreszcie pozwoli toczyć wojnę nie tylko na morzu, ale i lądzie, wiemy od dłuższego czasu. Od zapowiedzi gry rok temu deweloperzy pokazali kilka fragmentów rozgrywki związanych z tą nowinką, aczkolwiek jak dotąd dziennikarze (i gracze) nie mieli okazji zobaczyć nic ponad pomniejsze starcia.
Zmieniła to niedawna transmisja na oficjalnym kanale twórców na Twitchu (via GameStar.de). Półtoragodzinny stream upłynął na przedstawieniu rozmaitych mechanik związanych z rzemiosłem wojennym. W pewnym momencie w bitwie o miasto Latium brało udział kilkadziesiąt oddziałów sterowanych przez AI, rozmieszczonych po całej mapie gry.
Prócz tego deweloperzy omówili m.in. system rekrutacji wojsk lądowych (klasycznie oparty na 3 rodzajach budynków), kwestię zaopatrzenia (w końcu to strategia ekonomiczna, a wojna będzie sporym obciążeniem dla gospodarki) oraz system walki automatycznej (tj. oddania kontroli nad wojskiem w ręce sztucznej inteligencji). W osobnym miejscu miano też potwierdzić dodanie funkcji aktywnej pauzy.
Anno 117: Pax Romana zmierza na PC, PS5 i XSX/S i zadebiutuje 13 listopada.
- Pierwsze wrażenia z Anno 117: Pax Romana szykuje się bezpieczny sequel dla fanów starożytnego – Rzymu
- Wielkie pokazy gier zapewnią nam gorący czerwiec. Summer Game Fest, Xbox Games Showcase i PC Gaming Show to tylko część planowanych atrakcji