Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 13 kwietnia 2015, 11:33

autor: Adrian Werner

Angry Birds Go! większym sukcesem niż cykl Mario Kart?

Szef firmy Rovio podjął próbę przekonania graczy, że pod pewnymi względami gra Angry Birds Go! okazała się większym sukcesem niż licząca ponad dwie dekady seria Mario Kart.

Deweloperzy mobilni lubią się chwalić popularnością swoich produkcji – Oskar Burman, czyli szef studia Rovio, nie jest wyjątkiem. Na swoim koncie Twitter porównał Angry Birds Go! z serią Mario Kart, dobierając oczywiście kryteria tak, aby wygrała jego marka.

Burman poinformował, że od grudnia 2013 Angry Birds Go! pobrano 130 mln razy. Natomiast w ciągu 23 lat obecności serii Mario Kart na rynku wchodzące w jej skład gry sprzedały się w 103 mln egzemplarzy.

W kolejnym wpisie na Twitterze szef Rovio, zapewne przygotowując się na gniew fanów Nintendo, uściślił, że rozumie różnicę między pobraniami darmowej gry, a sprzedanymi egzemplarzami płatnej produkcji. Zapewnił, że porównywał jedynie to, jak wiele osób miało kontakt z daną marką.

Mimo to wydaje się, że takie porównanie i tak było nie na miejscu. Seria Mario Kart cieszy się wielką popularnością już ponad dwie dekady, podczas gdy ostatnie dwa lat pokazały, że marka Angry Birds powoli zaczyna się kończyć i studio Rovio już dawno temu musiało oddać mobilny tron inny zespołom, takim jak np. Supercell.

Oczywiście, warto także pamiętać, że seria Mario Kart wypracowała swój imponujący wynik wyłącznie na konsolach Nintendo. Jak wiemy, japoński gigant rozpoczął już współpracę z firmą DeNA, której owocem mają być produkcje mobilne. Rozpoznawalność marek Nintendo może zapewnić firmie sporą popularność wśród użytkowników tabletów i smartfonów.

Warto na koniec wspomnieć, że Angry Birds Go! właśnie otrzymało nową aktualizację. Dodaje ona opcję lokalnych rozgrywek multiplayer za pośrednictwem połączenia Wi-Fi. 

Ta gra wyścigowa była pierwszą produkcją studia opracowaną z myślą o modelu free-to-play. Nigdy nie stała się wielkim przebojem i najczęściej ma problemy z wbiciem się nawet do pierwszej pięćdziesiątki najbardziej dochodowych produkcji mobilnych, ale mimo to zyskała oddane grono fanów i jest regularnie uaktualniana, dzięki czemu obecnie prezentuje znacznie wyższy poziom niż w dniu premiery.