AMD usunęło Anti-Lag 2 ze Spider-Man 2 na PC; powodował zbyt dużo crashy
Najnowsza aktualizacja Marvel's Spider-Man 2 na PC usuwa technologię Anti-Lag 2. Okazało się, że oprogramowanie to powodowało błędy i wyłączanie się gry u użytkowników kart graficznych Radeon.

Premiera Marvel's Spider-Man 2 na PC nie obyła się bez problemów. Gracze skarżyli się na liczne usterki, w tym w szczególności na nagłe wyłączanie się gry. Okazało się, że jednym z winowajców jest technologia Anti-Lag 2.
Twórcy gry ze studia Nixxes Software, we współpracy z AMD, zidentyfikowali źródło problemu. Jak podali w informacjach o najnowszej aktualizacji, rozruch oprogramowania Anti-Lag 2 może prowadzić do niestabilności sterowników na układach graficznych Radeon.
W oryginalnej wiadomości z aktualizacją na platformie Steam czytamy:
Badania we współpracy z AMD wykazały, że awarie sterowników na kartach graficznych AMD Radeon mogą być związane z uruchomieniem pakietu SDK Anti-Lag 2 w grze. Następuje to niezależnie od tego, czy opcja jest włączona. Podczas gdy firma AMD pracuje nad poprawką do sterownika graficznego, tymczasowo usunęliśmy Anti-Lag 2 z gry, aby poprawić stabilność na kartach graficznych AMD.
Tymczasowe rozwiązanie i problemy z przeszłości
Funkcja ta ma powrócić, gdy AMD wyda zaktualizowane sterowniki, które wyeliminują problem. Nie podano jednak konkretnej daty, kiedy to nastąpi.
Nie jest to pierwszy raz, gdy technologia Anti-Lag sprawia kłopoty. Przykładowo, w grach takich jak Call of Duty: Modern Warfare 2, Call of Duty: Warzone czy Apex Legends, systemy zabezpieczające przed oszustwami błędnie rozpoznawały działanie Anti-Lag+ jako próbę nieuczciwej gry. Najgorzej było w Counter-Strike 2, gdzie włączenie tej technologii mogło skutkować blokadą konta (tzw. banem VAC). Wynikało to z faktu, iż AMD nie skonsultowało się z twórcami gier przed implementacją funkcji, która ingeruje w pliki samej gry (via Tom’s Hardware).
Anti-Lag 2 miał rozwiązać te problemy, działając w inny sposób. Niestety, jak widać na przykładzie Marvel’s Spider-Man 2, nowa wersja technologii również nie jest pozbawiona wad.
Problematyczny port
Warto przypomnieć, że kłopoty z Anti-Lag 2 to nie jedyne niedogodności, z jakimi borykają się pecetowcy. Nasza recenzja techniczna Marvel's Spider-Man 2 wykazała, że gra, choć grywalna na starszym sprzęcie, powoduje ogromne obciążenie procesorów. Następuje to szczególnie przy wysokich ustawieniach graficznych z włączonym ray tracingiem, co przypomina problemy znane również z pecetowego portu Marvel's Spider-Man Remastered.
Do tego, jak możemy przeczytać w recenzjach na platformie Steam, gracze stale zgłaszają problemy związane z licznymi niedociągnięciami technicznymi, które uniemożliwiają komfortową rozgrywkę.
Tytuł ten wciąż posiada oceny na poziomie „mieszanym” (68% opinii pozytywnych). Zobaczymy zatem czy w najbliższym czasie ulegnie to zmianie na „w większości pozytywne” i problemy zostaną zażegnane.