Gracz wysyła zepsutą kartę graficzną do producenta, a ten odsyła mu o wiele lepszą
Karta graficzna gracza uległa awarii, lecz mimo tych niedogodności ma on powody do radości. XFX wymienił Radeona RX 6950 XT na bardziej wydajnego Radeona RX 7900 XTX.

Karta graficzna to elektroniczne urządzenie i jak każde inne może posiadać wady fabryczne. Czasem trafia się felerny egzemplarz, który wymaga skorzystania z procesów gwarancyjnych. Reakcje producentów bywają w tym przypadku dość odmienne. Zarówno pod względem czasu rozpatrywania wniosków, jak i finalnego efektu. Ten gracz może mówić o szczęściu, gdyż jego odesłany Radeon RX 6950 XT został wymieniony przez XFX na mocniejszego i nowszego RX-a 7900 XTX.
RX 7900 XTX zamiast RX 6950 XT
Jak podkreśla użytkownik Reddita o nicku elitfour, jego karta graficzna sprawiała problemy, więc zareklamował ją u producenta. Konstruktorem tego modelu była firma XTX, więc zajęła się naprawą urządzenia gracza. Proszę wyobrazić sobie emocje, jakie towarzyszyły tej osobie podczas czytania informacji od XTX, w której najpierw informuje o braku takich samych układów w zapasach magazynowych, a potem w kolejnych wierszach – o wymianie na nowszy Radeon RX 7900 XTX.
Ten układ ma do dyspozycji znacznie więcej pamięci, bo 24 GB GDDR6 (względem 16 GB w RX 6950 XT). Z testów porównawczych, wykonanych przez Gamers Nexus, wynika, że w niektórych przypadkach jest wydajniejszy od starszej karty gracza nawet o około 40%. Nie dziwi więc, że ucieszył się on z tej wymiany. Dodał nawet, że od pewnego czasu rozważał upgrade sprzętu. Tym samym nie musi już na to przeznaczać swoich środków, bo dostał „prezent” od XFX.

W wątku można znaleźć komentarze osób, którym przytrafiła się podoba sytuacja z tym producentem. XFX jest znany z tego, że potrafi wymienić uszkodzoną kartę graficzną na lepszy model. Innym producentom też się to zdarza, gdyż czasami nie mają w zasobach takiego samego modelu jak ten, który uległ awarii, a jeszcze posiadał ważną gwarancję. Wtedy najbezpieczniej odesłać podobne, lub nieco lepsze urządzenie, jeśli układ o tożsamych możliwościach nie jest dostępny.
Karty graficzne w sklepie RTV Euro AGD
Część odnośników na tej stronie to linki afiliacyjne. Klikając w nie zostaniesz przeniesiony do serwisu partnera, a my możemy otrzymać prowizję od dokonanych przez Ciebie zakupów. Nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!
Więcej:PS6 będzie gorszy od Xboxa Magnusa; nowa generacja konsol przekroczy barierę 30 GB RAM
Komentarze czytelników
Skow123 Junior
Znam taki sam przypadek z Asus rog rtx, też odesłali model wyzej, tak samo klawiatura Razer, kolega miał podesłać zdjęcie ze przeciął kabel USB w zepsutej klawiaturze a firma wysłała nową
WolfDale Legend

Sprzedałem, bo nie zamierzałem jeszcze zmieniać platformy i kupiłem to co potrzebowałem.
sabaru Senator
W CD-Action kiedyś czytałem taką krótką historię gdzie gościu tuż przed końcem gwarancji odsyłał kartę graficzną bo się zepsuła. Zawsze dostawał nową lepszą bo tego egzemplarza już nie było. W końcu serwis specjalnie dla niego zachowa 2 takie same karty graficzne.
MegaLordGier14 Legionista
I co sprzedałeś te ddr4 czy kupiłeś pod nie płytę główną i z nich korzystasz
WolfDale Legend

Ten kto nie reklamował wielu części komputerów o tym często nie wie, szczególnie ramy które przykładowo potrafią mieć dożywotnią gwarancję. Wysłałem parę kości do rodzimego Goodrama i nie mieli już tego typu kości, odesłali mi nowe DDR4 z adnotacją żebym sobie przykładowo sprzedał i kupił na rynku wtórnym takie jakie potrzebuje.
Kiedyś firmy jakiś tam procent produkcji odkładało na półkę do wymian reklamacyjnych, ale ciężko jest oszacować ile tego odłożyć. Potem przychodzą nowsze technologie i taki towar zalega przez co trudniej go sprzedać, więc już tego nie robią. A skoro są w porządku firmą wysyłają nowy aktualny model i czasem właśnie z taką miłą adnotacją jaką ja otrzymałem.