Porównania wydajności z zamkniętej alfy Battlefield V pokazują, że gra lepiej radzi sobie na karcie z rodziny Radeon niż na analogicznym układzie GeForce. Jest to o tyle zaskakujące, że deweloperzy mają umowę partnerską z firmą Nvidia.

Kilka dni temu wystartowała zamknięta alfa gry Battlefield V. Studio DICE i firma Electronic Arts mają umowę z koncernem Nvidia, obejmującą współpracę przy optymalizacji i działaniach marketingowych. Mogłoby się więc wydawać, że produkcja będzie działała znacznie lepiej na kartach z rodziny GeForce. Rzeczywistość, przynajmniej obecnie, jest jednak zupełnie inna.
Serwis PCGamesN zrobił testy wydajności wersji alfa Battlefielda V. Wynika z nich, że układ firmy AMD radzi sobie wyraźnie lepiej niż analogiczne karta Nvidii. GeForce GTX 1060 uzyskało wyniki o 33% gorsze niż porównywalny Radeon RX 580.
Benchmarki wykonane zostały na pececie z procesorem AMD Ryzen 7 2700X i 16 GB pamięci RAM DDR4.


Warto zwrócić szczególną uwagę na wyniki w DirectX 12. W wersji alfa znalazło się ostrzeżenie, że ten tryb nie jest jeszcze odpowiednio dopracowany, ale ciekawy jest fakt, że w przypadku karty AMD oferuje on podobną wydajność co DirectX 11, natomiast układ Nvidii radzi sobie w DX 12 wyraźnie gorzej niż w DX 11.
Oczywiście, należy pamiętać, że są to tylko benchmarki na dwóch kartach, wykonane na wczesnej wersji gry. Dodatkowo nie bez znaczenia jest zapewne fakt, że w przypadku Battlefield 1 studio DICE miało analogiczną umowę partnerską z AMD i wypracowane wtedy rozwiązania optymalizacyjne zapewne dalej procentują w przypadku najnowszej odsłony cyklu.
Przypomnijmy na koniec, że Battlefield V zmierza na pecety oraz konsole Xbox One i PlayStation 4. Premiera zaplanowana została na 19 października, a osoby z Deluxe Edition rozpoczną zabawę o trzy dni wcześniej. Gra otrzyma pełną polską lokalizację na wszystkich trzech platformach sprzętowych.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
Więcej:„Chcę to jasno powiedzieć”. Zespół Battlefield 6 walczy o odzyskanie zaufania po serii wpadek
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
29

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.