Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 29 września 2022, 13:46

W Age of Empires 4 wkrótce zagramy po polsku

Pierwsze Age of Empires ukazało się 25 lat temu i Microsoft chce mieć pewność, że fani zapamiętają tę rocznicę.

Źrodło fot. Relic Entertainment | Microsoft.
i

Seria Age of Empires ma już 25 lat. Z tej okazji firma Microsoft szykuje rozmaite atrakcje dla fanów kultowego cyklu strategii czasu rzeczywistego.

25 października o godzinie 19:00 czasu polskiego odbędzie się rocznicowa transmisja, w trakcie której posłuchamy wywiadów z twórcami, ale też usłyszymy zapowiedzi związane z serią. Na razie nie zdradzono nic więcej, by nie psuć niespodzianki. Stream będzie można obejrzeć w serwisach Twitch oraz YouTube.

Nie wszystkie atrakcje przygotowane przez Microsoft z okazji rocznicy AoE poznamy dopiero w trakcie transmisji. Tego samego dnia Age of Empires IV otrzyma rocznicowe wydanie na Steamie oraz w oficjalnym sklepie wydawcy.

W cyfrowym zestawie znajdziemy podstawową wersję gry wraz ze wszystkimi dotychczasowymi dodatkami, a także zupełnie nową zawartość z pakietu Anniversary Update. Ten uwzględni m.in. dwie cywilizacje (Osmanów i Malijczyków), osiem map oraz dwa biomy, przy czym osoby, które już posiadają AoE IV w swojej kolekcji, otrzymają to DLC za darmo.

Co więcej, wraz z debiutem rocznicowej aktualizacji Age of Empires IV w końcu otrzyma polską wersję językową. Poza tym twórcy szykują też trzeci sezon, w którym otrzymamy drużynowy tryb rankingowy oraz usprawnione bitwy morskie.

Fani odświeżonych wersji Age of Empires II i III również wezmą udział w świętowaniu. Gracze będą mogli spróbować swych sił w nowych wyzwaniach i zdobyć rocznicowe nagrody. Ponadto w dniach 21-30 października odbędzie się Red Bull Wololo Legacy – wielki (czy nawet „największy” według Microsoftu) turniej z serią AoE w samym centrum. Do rywalizacji staną zarówno amatorzy, jak i weterani sceny e-sportowej cyklu.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat, ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GOL-em rozpoczął w 2015 roku, pisząc w newsroomie growym, a następnie również filmowym i – o zgrozo! – technologicznym (nie zabrakło też udziału w encyklopedii gier). Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Nie pytać o kwestie związane z grafiką – po kilku godzinach autor potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej