Afterfall: Chernobyl 2011 za mniej niż 10 mln zł

Kilka dni temu informowaliśmy o nowym projekcie firmy Nicolas Games związanym z powstającym filmem Patryka Vegi Czarnobyl 2011. Kilka szczegółów dotyczących tego przedsięwzięcia ujawnił Tomasz Majka, prezes katowickiego studia deweloperskiego w wywiadzie dla stacji telewizyjnej TVNCNBC.

Aleksander Kaczmarek

Kilka dni temu informowaliśmy o nowym projekcie firmy Nicolas Games związanym z powstającym filmem Patryka Vegi Chernobyl 2011. Kilka szczegółów dotyczących tego przedsięwzięcia ujawnił Tomasz Majka, prezes katowickiego studia deweloperskiego w wywiadzie dla stacji telewizyjnej TVNCNBC.

Nowa gra nosi roboczy tytuł Afterfall: Chernobyl 2011, a jejprodukcja ruszy dosłownie za kilka dni. Najpierw do dzieła przystąpią scenarzyści z firmy East Pictures pod wodzą Patryka Vegi. W tym czasie Nicolas Games kończyć będzie prace nad Afterfall: InSanity. Tomasz Majka zakłada, że dzięki temu uda się płynnie przejść od jednego do drugiego projektu.

Budżet Afterfall: Chernobyl 2011 wynosi poniżej 10 mln złotych. W porównaniu do Call of Juarez: Więzy Krwi wrocławskiego Techlandu albo Wiedźmin 2: Zabójcy Królów warszawskiego CD Projekt RED nie są to duże środki, ale katowicki deweloper przekonuje, że w efekcie prac nad kosztującym poniżej 10 mln zł Afterfall: InSanity ma już wystarczająco dużo doświadczenia i materiałów, by za te same pieniądze zrobić grę z jeszcze większym rozmachem i to w technologii 3D.

Afterfall: Chernobyl 2011 nie będzie bezpośrednią kalką historii przedstawionej w filmie. Gra, która powstaje w koprodukcji Nicolas Games i East Pictures, wzbogaci kinową fabułę o zupełnie nowe wątki.

Afterfall: Chernobyl 2011 za mniej niż 10 mln zł - ilustracja #1

W wywiadzie dla TVNCNBC Tomasz Majka wyjawił także plany biznesowe firmy związane z InSanity. Prezes Nicolas Games jest przekonany, że w ciągu dwóch lat od premiery grę kupi milion graczy.

- Dobra gra na świecie w takim nakładzie się sprzedaje. To nie są mrzonki czy jakieś bardzo wygórowane plany. To jest absolutnie realistyczna prognoza.

Deweloper celuje przede wszystkim w rynki: polski, rosyjski, niemiecki, brytyjski i amerykański. Na zachodzie pecetowa wersja Afterfall: InSanity będzie kosztować 39,90 euro i odpowiednio 39,90 dolara w Stanach Zjednoczonych. Wersje przeznaczone na konsole Xbox 360 i PlayStation 3 mają być droższe o 10 euro/10 dolarów.

- Renotwność projektu będzie bardzo duża i już w tej chwili możemy powiedzieć, że jeżeli plany sprzedaży się zrealizują, to wielokrotność poniesionych kosztów zostanie zainkasowana przez twórców – podkreśla Tomasz Majka.

Premiera Afterfall: InSanity wyznaczona została na I kwartał przyszłego roku.

Afterfall: InSanity

Afterfall: InSanity

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 25 listopada 2011

Informacje o Grze
5.0

GRYOnline

5.3

Gracze

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2010-10-31
14:39

zanonimizowany648933 Konsul

Hola, hola. Jeszcze Insanity nie zostało wypuszczone a Oni już mówią o ogromnym doświadczeniu. Jak do tej pory Afterfall:I nie prezentuje się zbyt "okazale", relacje z pokazu w Fabryce Trzciny czy wypuszczone fragmenty gameplay'u nie napawają optymizmem. Zaczynają kolejny projekt zanim dopną na ostatni guzik poprzedni. Takie posunięcie zrozumiałe byłoby dla dewelopera z uznaną marką i ogromnym doświadczeniem popartym dobrymi produkcjami, ale dla firmy po której nie wiadomo czego się spodziewać...

Komentarz: zanonimizowany648933
2010-11-02
10:24

Seboolek Generał

Pożyjemy zobaczymy. Ja jestem dobrej myśli. Skoro od razu rzucają się na głęboką wodę i tworzą serię to widocznie wiedzą co robią.

@xippon Jak dla mnie to gra może być nawet i za 100 zł robiona byle była dobra. Nie raz gry niskobudżetowe wychodziły świetnie. Nie ma co jej skreślać pod tym względem.

Komentarz: Seboolek
2010-11-02
12:39

zanonimizowany750202 Pretorianin

bardzo droga reklama + dobry gameplay = sukces

bez spełnienia choć jednego = straty

Komentarz: zanonimizowany750202
2010-11-03
12:02

Marder Senator

Marder

Wiedźmin jakoś nie był super-hiper reklamowany a okazało się, że grą jest znakmitą co docenili recenzenci i gracze a ilość sprzedanych kopi ostatecznie to potwierdziła. Teraz mogą spokojnie robić W2 i liczyć na jeszcze większe zyski. A Ci tutaj jeszcze niczego nie osiagnęli a już się chwalą . Oj czuję, że te 10 mln pójdzie się paść...

Komentarz: Marder
2010-11-03
18:35

dolek_17 Generał

dolek_17

@Marder - "Wiedźmin jakoś nie był super-hiper reklamowany" gdzies ty był trzy lata temu. Wiedźmin to chyba jedyna polska gra o której było tak głośno

Komentarz: dolek_17

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl