Activision chce, żeby wszystkie duże marki wydawcy były jak Call of Duty

Bobby Kotick z Activision stwierdził, że w przyszłości duże marki wydawcy będą rozwijane na modłę Call of Duty.

Adrian Werner

Activision chce, żeby wszystkie duże marki wydawcy były jak Call of Duty.
Activision chce, żeby wszystkie duże marki wydawcy były jak Call of Duty.

Firma Activision udostępniła najnowszy raport finansowy. Podczas jego omawiania prezes Bobby Kotick pochwalił się rewelacyjnymi wynikami cyklu Call of Duty i poinformował, że jest ona wzorem, wedle którego rozwijane będą wszystkie inne serie dużego wydawcy, jak również nowe marki. Nie zdradził, jak dokładnie ma to wyglądać, ale najpewniej chodzi mu o równoczesne wydawanie wielu gier z danego cyklu, na różne platformy i z różnymi modelami biznesowymi.

Takie podejście sprawdziło się doskonale w przypadku Call of Duty. Co roku na rynek trafiają klasyczne płatne odsłony, a równolegle rozwijane jest korzystające z modelu free-to-play Call of Duty: Warzone. Do tego dochodzi doskonale radzące sobie Call of Duty: Mobile, które dzięki niedawnej premierze w Chinach przekroczyło 500 mln pobrań i miliard przychodów (od dnia premiery w 2019 r.).

Warto tutaj przypomnieć, że kilka miesięcy temu Activision informowało, iż w produkcji znajduje się kilka mobilnych gier osadzonych w uniwersum marki Warcraft, a firma dalej będzie inwestowała w World of Warcraft oraz Hearthstone. Strategia Koticka już więc realizowana.

Podejście firmy nie dziwi biorąc pod uwagę szybki rozwój Call of Duty. W gry Activision, wliczając w to produkcje zespołów King i Blizzard, każdego miesiąca bawi się 435 mln osób, z czego 150 mln, czyli ponad 1/3, gra w różne wcielenia CoD-a.

Oczywiście równoczesne rozwijanie tak wielu odnóg marek wymaga ogromnych nakładów pracy. Firma zamierza więc zatrudnić 2 tys. kolejnych deweloperów. Liczebność niektórych zespołów ma wręcz ulec potrojeniu. Ponadto Activision ma w planach zakładanie kolejnych studiów w takich krajach, jak Polska, Chiny, czy Australia.

  1. Call of Duty 2021 powstaje w studiu Sledgehammer Games - Activision potwierdza
  2. Blizzard stracił 29% graczy w trzy lata
  3. Darmowe Call of Duty: Warzone – wreszcie Fortnite dla „dorosłych”!
  4. Call of Duty Warzone - poradnik do gry
  5. Activision – strona oficjalna
Call of Duty: Vanguard

Call of Duty: Vanguard

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 5 listopada 2021

Informacje o Grze
5.8

GRYOnline

5.7

Gracze

6.7

Steam

7.2

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

4

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Kalendarz Wiadomości

maj
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2021-05-05
16:39

misterŁŁ Generał

misterŁŁ
😒

ehhh... nikt z dużych firm nie chcę robić małych gier.

Komentarz: misterŁŁ
2021-05-05
16:49

Bociek69 Senator

Bociek69

Powini zmienic nazwe firmy na Call Of Vision.

Bo ostatnio oglosili ze 8/10 ich studiow pracuje przy marce Call Of Duty.

Komentarz: Bociek69
2021-05-05
17:44

katai-iwa Legend

Czyli coroczna taka sama papka dla tępych mas? Nie dzięki.

Komentarz: katai-iwa
2021-05-06
09:47

Mutant_Warrior Chorąży

👎

Czyyyli - doimy, doimy, "parę" trupów (w postaci studiów deweloperskich za te tytuły odpowiedzialnych) zostawimy.

Dobre myślenie, takie EA-owskie

Komentarz: Mutant_Warrior
2021-05-06
10:11

mikelsgrom Konsul

W komentarzach oburzenie, ale jak dostali Returnal to kwik i płacz bez końca we wszystkich tematach.

Komentarz: mikelsgrom

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl